הסיכוי לקנס על נסיעה בנת"צ בי-ם גדל: זו הסיבה

לפני שנתיים, 4 חודשים - 8 נובמבר 2021, גלובס
הסיכוי לקנס על נסיעה בנת"צ בי-ם גדל: זו הסיבה
השבוע נפתח לתנועה נתיב תחבורה ציבורית בציר ירמיהו בבירה בהשקעה של 50 מיליון שקל . מדובר בנתיב מופרד שנסלל מצומת רחוב הצבי ועד לצומת רחוב שמגר . מצלמות אכיפה אוטומטיות הוצבו לאורכו וכך גם בנת"צ בגין

נוהגים להיכנס עם הרכב הפרטי לנתיבים ששמורים לאוטובוסים בירושלים? החל מהשבוע הושלמה פריסה של מצלמות אכיפה אוטומטיות בשני צירים בבירה. המצלמות חוברו למרכז שליטה ובקרה של עיריית ירושלים, ויאכפו ע"י אגף אכיפה ושיטור שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דו"ח בסך 500 שקלים לכל רכב לא מורשה שייסע בנתיב התחבורה הציבורית.

הציר הראשון בו נפרסו המצלמות הוא בציר ירמיהו, שם נפתח בימים האחרונים נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) מופרד בעלות של 50 מיליון שקל. הנת"צ החדש עובר לאורכו של רחוב ירמיהו מצומת רחוב הצבי ועד לצומת רחוב שמגר. מדובר בפרויקט בביצוע החברה העירונית מוריה, שאותו קידמו עיריית ירושלים, משרד התחבורה וצוות תכנית אב לתחבורה.

הציר הוא המשכו של נת"צ 'הכניסה לעיר' שנפתח לאחרונה, מסיבוב מוצא ועובר דרך מחלף סחרוב החדש ושדרות ויצמן בסמוך לגשר המיתרים עד לרחוב ירמיהו. בחברת מוריה מסבירים כי הציר הוא רק חלק מציר שיהיה ארוך בהרבה. "במהלך השנה הקרובה צפוי הנת"צ להתחבר גם לנת"צ 'שפע חיים', הנמצא בביצוע מתקדם וכולל את המקטע שבין צומת הרחובות שמגר וירמיהו ועד לרחוב שפע חיים. בהמשך יושלמו נתיבי התחבורה הציבורית עד להר חוצבים, ובכך ייווצר רצף תנועתי עבור התחבורה הציבורית בבירה, מהכניסה לעיר ועד להר חוצבים".

החל מהשבוע הבא יופעלו מצלמות אכיפה אוטומטיות גם בנתיב התחבורה הציבורית החדש, שנחנך לאחרונה בכביש בגין (כביש 50) בירושלים.

מעיריית ירושלים נמסר כי הם "סיימו השבוע את התקנתן של מצלמות האכיפה האוטומטיות לאורך נת"צ בגין, בקטע שבין מחלף בן ציון נתניהו לבין מחלף גולדה. בקרוב יותקנו מצלמות אכיפה נוספות בכביש בגין, בהמשך הנת"צ עד למחלף גבעת שאול".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מסר "אנו בדרך הנכונה. הושלם נת"צ ירמיהו. פתיחת נתיב התחבורה הציבורית הוא שלב נוסף בפיתוח העיר לאתגרי העתיד, לפיתוח התשתיתי ולתחבורה מתקדמת. זו סנונית נוספת שמגיעה, פרויקט נוסף שהסתיים. אני מודע לאתגרים התחבורתיים בעיר, ופועל לסיום מהיר של הפרויקטים שנמצאים בעיצומם עבור כולנו".

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, מסר "חברת מוריה שותפה בבניית תשתיות התחבורה של ירושלים, ובכלל זה תשתיות התחבורה הציבורית, המהוות עוגן משמעותי במערך התחבורה של העיר בשנים הבאות. פרויקט ירמיהו מהווה מקטע נוסף להשלמת מסלול התחבורה הציבורית מהכניסה לעיר ועד להר חוצבים, והכל כחלק מאסטרטגיית שדרוג מערך הסעת ההמונים בעיר".

מנכ"ל תכנית אב לתחבורה, זוהר זולר: "פתיחת נת"צ ירמיהו מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית העוברת על העיר ואשר הייתה החלוצה בהטמעת טכנולוגיית תחבורה מתקדמות. וכך מיישמת את חזון הפחתת השימוש ברכב הפרטי והעדפת התחבורה הציבורית".

Support Ukraine