כמו כל פלח שוק גדול ומצליח גם קטגוריית האדוונצ'ר הולכת ונחלקת לתתי-פלחים, ושניים בולטים כאלה הם אדוונצ'רים שבאמת מיועדים לרכיבת שטח לעומת אדוונצ'רים שמיועדים לטיולי כביש. תת-הקטגוריה השנייה החליפה, למעשה, את אופנועי התיור הנמוכים והמגושמים שידעו פריחה בשנות ה-90 של המאה הקודמת.
CF מוטו משקיעה בשנים האחרונות מאמצים במרדף אחר כל מה שחם בתחום הדו-גלגלי, ולאחרונה הרחיבה את סדרת 'MT' שלה, אשר כללה עד כה רק דגם בודד עם מנוע בנפח 650 סמ"ק. ההתרחבות הטבעית משם, כמו בקטגוריות אחרות שעבורן פיתחה מנוע בנפח 800 סמ"ק, היא כלפי מעלה, אל אופנועים גדולי נפח ויקרים יותר. כך מוצא את עצמו כעת 800MT החדש בגוב אריות שנשלט בידי המותגים הידועים והנחשבים ביותר בעולם הדו-גלגלי.
השבוע השיקה CF בישראל את 800MT עם תג מחיר תחרותי של 65 אלף ש"ח "על הכביש", ושורת הפתיחה שלו היא שהוא אמנם הדגם היקר ביותר של CF מוטו בישראל אבל הוא פחות יקר מסוזוקי ויסטרום 650 ומב.מ.וו F750GS, ובטח שמתם לב שאלה אופנועים עם מנועים פחות גדולים משלו. MT יקר אך במעט מימאהה טרייסר 7, אלא שגם הוא – כמו הנזכרים לעיל – פחות חזק ופחות מאובזר, וזה מוסיף שמן למדורת התחרות על שוק האדוונצ'רים.
מי אתה CF מוטו 800MT?
אל תתנו לעיצוב האדוונצ'ר של 800MT להטעות אתכם היות שזה אופנוע שנולד לכביש ושם הוא גם צפוי לנסוע, ולכן הופתענו מעט לנוכח הבחירה של אנשי CF בחישוק קדמי גדול יחסית, בקוטר 19 אינטש, לעומת חישוק האחורי בגודל 17 אינטש, מידה מקובלת באופנועי כביש. כך או אחרת, שני החישוקים יצוקים ועוטים צמיגי 'מקסיס' עם פרופיל שלא מאפשר אפילו להרהר בירידה לשביל קרוב. אגב, בהמשך השנה תגיע ארצה גרסת "טורינג" של 800MT אשר מתגלגלת על חישוקי "שפיצים", וזה כבר סיפור אחר.
MT מעוצב באופן מאד ומוצלח ולחישוק הגדול מלפנים יש תרומה ליציבה הזקופה שלו. העיצוב כולל את כל סממני הז'אנר ובהם משקף גבוה, מיגוני צד, מושב מדורג ובשרני ומנשאי מזוודות, אבל בה בעת מפגין מקוריות עיצובית בזכות מסכת חזית נאה, חתימת LED ייחודית עם פנסי חזית מיוחדים שמצדדיהם צמד נוסף של פנסי חזית. זה מעניק לכלי מראה כוחני.
מנוע הטווין המקביל בנפח 799 סמ"ק נבנה על-ידי CF מוטו ברישיון מק.ט.מ, ומוכר מדגמי משפחת ה-"790" שלה. זה נובע משיתוף פעולה בן יותר מעשור בין שתי החברות: CF מייצרת עבור ק.ט.מ את האופנועים שזו מוכרת בשוק הסיני. שאר האופנוע, פותח על-ידי CF "בתוך הבית", אם כי ראוי להזכיר שגם הסדנה שעיצבה אותו עוסקת בין היתר בעיצוב חלק מדגמי ק.ט.מ.
המנוע ששימש עד לא מכבר את ה-790 אדוונצ'ר של ק.ט.מ הותאם לתקינת אירו5. כעת הוא מספק 95 כ"ס ו-7.8 קג"מ בריאים, והוא מופעל באמצעות מצערת אלחוטית ומחשב שמאפשר שני מצבי ניהול לבחירת הרוכב ("גשם" ו"ספורט").
כמו בדגמים אחרים שלהם, גם על MT העמיסו אנשי CF מכל הבא ליד, החל ממצמד מחליק ומזלג קדמי הפוך ומתכוונן מתוצרת קאייבה (KYB), מערכת בלימה עם קאליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות מתוצרת J.Juan וכלה במערכת ABS שפועלת גם בתוך הטיה (אך ללא אפשרות ניתוק לרכיבה בשטח), בקרת שיוט, תאורת LED ראשית עוקבת פניה, מיכל דלק בנפח 19 ליטרים ומסך 7 אינטש צבעוני עם תצוגה משתנה אשר משמש בעת פנאי כלוח המחוונים.
איך זה נוסע?
טיפוס על ה-MT מציב את הרוכב על מושב מדורג, נוח מאוד גם למורכב, ובתנוחת רכיבה מרווחת. מסך התצוגה מרשים בגודלו, עדכני ומעוצב, אבל לא מספיק אינטואיטיבי או קל לתפעול.
האופנוע משדר תחושה כבדה ונתוני המשקל מספרים שהתחושה מוצדקת: משקלו ה"יבש" הוא 215 קילוגרמים מכובדים. למנוע, אגב, אין בעיה להתמודד עם המשקל והוא מושך היטב מתחילת קשת הסל"ד ועד לחלקה העליון – שם מתקבלת תחושת כוח מספקת. אנחנו לא מדברים על פצצת כוח אלא על אופנוע חזק מספיק כדי להתמודד עם אתגרי התיור. הרוכב נהנה מאופי מנוע חלק, ומתיבת הילוכים ומצמד מחליק שמתואמים איתו בצורה מושלמת.
גם בהטיות קשות מתקבלת תחושת יציבות טובה, וזה אומר שבחירה בחישוק קדמי גדול היא פשרה טובה בין "לוק" ויציבות אדוונצ'ראית לבין התנהגות כביש זריזה מספיק. לצד החובה חשוב להדגיש שארגזי הצד מוסיפים משקל שאותו יש "לנהל" כאשר רוכבים במהירויות נמוכות, ואילו על כביש מהיר, במהירויות גבוהות, הם יוצרים טלטולים לא נעימים. המשקל הרב של הארגזים מאחור יוצר תחושה כאילו שהחלק הקדמי של האופנוע "צף" מידי, וזה כמובן פוגם באחיזה.
מטבע הדברים אי אפשר להתרשם לעומק מאופנוע במהלך השקתו, ולכן אנחנו מתכוונים לקחת את 800MT למבחן מלא ומקיף ולשתף ברשמינו. לאחר סיבוב קצר ראשון נראה שהאופנוע הזה ידבר אל מי שמחפשים אדוונצ'ר גדול ומרווח לשימוש יום יומי ולטיולי כביש ארוכים, אבל לא נוהגים לרדת לשטח ולא מעוניינים לשלם מחיר כמעט תלת ספרתי.