אחרי רמזים דקים וחשיפה מקדימה במסגרת אירוע ה-90 שנה לדוקאטי, הסופר ספורט 939 נחשף באופן רשמי. את החשיפה בחרה לערוך דוקאטי בתערוכת אינטרמוט שבקלן ובמידה רבה הצליחה להפתיע את עולם הדו-גלגלי. הסיבה - סוג האופנוע, הדרך בה תוכנן והתזמון.
לפי יצרניות הדו-גלגלי, עולם אופנועי הסופרספורט נמצא בירידה, עם מעבר המוני של רוכבים אל עולם האופנועים העירומים ולכן בחזרה של דוקאטי לקבוצה זו, כ-20 שנים לאחר שעזבה אותה, יש מידה רבה של הפתעה. בנוסף לכך, בניגוד למקובל היום, דוקאטי בחרו שלא לקחת שלדה קיימת ועליה להלביש פיירינג, אלא להשקיע בבניית אופנוע חדש לחלוטין ביסודו לשם השגת התוצאה הרצויה. ומה היא? אופנוע ספורט שפוי שיכול לתת מענה מצוין גם לרכיבה ספורטיבית (זווית הטייה זהה לפניגאלה של 48 מעלות) וגם לרכיבה יומיומית מהבית לעבודה או לטיולים ארוכים.
הדימיון לפניגאלה אינו מקרי כמובן, אך כשמביטים מקרוב מוצאים את הבדלי העיצוב הברורים בין השניים, בחל בחזית עם סידור הפנסים וכונסי האוויר, המשך בקליפאונים המוגבהים שמסייעים ליצירת תנוחת רכיבה זקופה יותר והמשך בזנב רזה וקליל. האופנוע עצמו רזה וקל משקל ומצויד גם בכל מערכות הבטיחות האלקטרונית של דוקאטי, כמו בקרת אחיזה רבת מצבים, בקרת בלימה, מצבי רכיבה, קוויק-שיפטר ועוד.
המנוע של הסופרספורט החדש קרוי 939, בדומה לזה שהוצג לאחרונה בהיפרמוטארד החדש עליו רכבנו בהשקתו העולמית. אולם, דוקאטי מציינים כי מנוע L טווין זה שמגיע בנפח 937 סמ"ק בנוי מ-80 אחוז חלקים חדשים וההספק עומד על 113 כ"ס, כאשר רצועת המומנט שטוחה ורחבה מתמיד. אופנוע הסופרספורט יוצע בשתי גרסאות - רגילה וגרסת S אשר תוסיף מתלי אוהלינס משודרגים.
דגמי ה-SS הראשונים יגיעו לישראל ככל הנראה בתחילת 2017.