מחירי ביטוח הרכב ממשיכים לזנק: איך בכל זאת אפשר לשלם פחות

לפני שנה, חודש - 23 אוקטובר 2023, Walla!
מחירי ביטוח הרכב ממשיכים לזנק: איך בכל זאת אפשר לשלם פחות
לפי בדיקת וואלה רכב ו-wobi זינקו מחירי הביטוח המקיף בתוך שנה ב-37%. אבל ההתייקרות לא אחידה: באילו דגמים זינק הביטוח ב-50% ובאילו בפחות מ-10%?

ביטוח מקיף הולך והופך לאחת ההוצאות המשמעותיות ביותר של נהגים על רכבים. מי שנוסע מעט, או בחשמלית עם הוצאות אנרגיה נמוכות, עשוי לגלות שבשנה האחרונה הפך הביטוח לרכב להוצאה השוטפת הגדולה ביותר שלו על הרכב.

אבל נתוני סוכנות wobi מגלים ששיעור ההתייקרות לא אחיד. מצד אחד מחירי הביטוח המקיף לנזקים לרכב עצמו, מתיקון תאונה ועד גניבה, התייקרו בין אוגוסט 2022 לאוגוסט 2023 ב-37% בממוצע, לעומת עלייה של 9% בלבד במחירי ביטוח החובה, שמסדיר את הפיצוי על נזקי גוף לנהג, לנוסעיו ולנפגעים אחרים בתאונות.

חברות הביטוח טוענות שההתייקרות היא כורך בשל זינוק במחירי החלפים וגניבות הרכב, שגרמו להן הפסדים כבדים.

אבל בדיקת wobi לבקשת וואלה, מגלה שיש פערים גדולים בין שיעור התייקרות הביטוח המקיף לדגמים השונים. למרות שכולם חשופים לעלייה במחירי החלפים ולעלייה בשיעור הגניבות, הרי שיש דגמים שמחיר חידוש הפוליסה שלהם זינק ב-50%, בלי קשר להרעה בהיסטוריה הביטוחית של הנהג בשנה האחרונה באמצעות תביעות שהגיש, ויש כאלו שהפוליסה שלהם התייקרה בפחות מ-10%.

אז מי המכוניות שביטוח החובה שלהן התייקר הכי הרבה?

הזינוק המשמעותי ביותר נרשם לפוליסה של יונדאי אקסנט, שהתייקרה ב-73%, יונדאי איוניק התייקרה ב-50%, ויונדאי סנטה פה התייקרה בשיעור זהה. פוליסה לסוזוקי איגניס התייקרה ב-49%, ולרנו גרנד קופה ב-48%. ואילו ביטוח מקיף ליונדאי אקסנט התייקר ב-47%, כמו זו של טויוטה ראב4. עוד התייקרויות משמעותיות: שברולט ספארק ב-36.7%, קיה ספורטאז'ב-34.7%, טויוטה קורולה ב-34.4% והונדה ג'אז ב-33.1%.

ומי המכוניות שספגו את ההתייקרות הקטנה ביותר?

הביטוח המקיף לפולקסווגן ג'טה התייקר רק ב-3%, ולרנו קליאו רק ב-6%. נהגי שברולט קרוז משלמים כעת 8% יותר, סיטרואן C4 כ-9% יותר ורנו פלואנס 10% יותר. עוד בולטות ברשימת המתייקרות הרבה פחות? סקודה קודיאק (11%), מיצובישי לאנסר (11%), סקודה קארוק (15%) וסובארו אימפרזה (16%).

לחברות הביטוח יש שיקולים משלהן בשיעור ייקור הפוליסות: שיעור הגניבות, התייקרות מחירי החלפים אצל היבואן או הסוחרים הגדולים, או מעורבות גדולה יותר בתאונות דרכים. מנגד לנהגים כדאי לבדוק מראש את מחירי הפוליסות לפני חידוש, וגם לפני רכישת הרכב הבא, חדש או משומש, ולקחת בחשבון את עלות הסעיף התופח הזה בין עלויות אחזקת הרכב.

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi:"הנזק הכלכלי שנגרם לציבור הנהגים בישראל עקב עליית מחירי הביטוח הופך לעול משמעותי ולעיתים אף לבלתי אפשרי. בחלק מהמקרים ההתייקרות מסתכמת באלפי שקלים נוספים לכל משק בית, בכל שנה. במצב זה, השוואת המחירים והכיסויים לביטוח הרכב הופכת להכרחית. אם בעבר פערי המחיר בין ההצעות היו קטנים עד חסרי משמעות כיום מדובר בפערים של אלפי שקלים ולכן חשוב עוד יותר להקדיש לכך את הזמן ואת תשומת הלב, לבחון במספר הצעות את תנאי הפוליסה ואת העלות המוצעת של כל אחת מהן".

Support Ukraine