התפרצות וירוס קורונה עלולה לגרום לפגיעה בספקי חלקים לתעשיית הרכב, גם במקרים בהם לא מדובר ביצרני רכב סינים - כך מזהיר וולקמר דנר, מנ"כל בוש.
בוש נחשבת לאחת מבין אלפי יצרניות של חלקי חילוף לתעשיית הרכב הגלובאלית, שפגיעה קלה בשרשרת האספקה שלה עלולה לגרום לעצירה של קווי יצור של יצרני רכב, בין אם מדובר באמריקאים, גרמניים או סינים.
לדברי דנר, שרשרת האספקה של בוש תלויה במתקני יצור בסין שכרגע מושבתים מפעילות. בעבר אירעו מקרים דומים, כאשר בעקבות הפגיעה בכור בפוקושימה יפן נגרמו עיכובים באספקת רכיבי אלקטרוניקה לתיבות הילוכים, שהותקנו דווקא ברכבים של פיג'ו, שכלל אינה מייצרת רכבים ביפן.
לדברי דנר: "עלינו להמתין ולראות כיצד הדברים יתפתחו, אם המצב ימשיך תחול בוודאות הפרעה בשרשרת היצור, זאת לנוכח התחזיות להמשך של מאבק במחלה עד פברואר או מרץ", הסביר.
למזלם של יצרני הרכב, חלק ניכר ממפעלי הרכב והחלפים בסין שובתים בכל מקרה, זאת לנוכח חגיגות השנה האזרחית, אך החגיבות צפויות להסתיים בקרוב והיצרנים מהססים אם לשוב לפעול.
בתוך כך הודיעה יצרנית החלפים WEBASTO, המייצרת בין היתר גגות למכוניות קבריולה (המשווקות גם בישראל) כי ארבעה עובדים בחברה לקו בוירוס קורונה, לאחר שאחד מעובדי החברה ביקר במפעליה בסין ושב לגרמניה כשהוא נושא את הוירוס.
במקביל מתחילים יצרני הרכב הגדולים להיערך להשבה חלקית של יכולת היצור. רנו ופורד הצהירו כי מפעליהן באזור ווהאן ישובו לפעול במתכונת חלקית ב-10 בפברואר ואילו טויוטה מתכוננת לשוב לפעילות ב-9 בפברואר.