באדג'ט נקנסה ב-5.6 מיליון שקל: מכרה מכוניות ששימשו להשכרה תוך הצגתם כרכבי ליסינג

לפני שנתיים, חודשיים - 3 אוקטובר 2022, כלכליסט
באדג'ט
באדג'ט
על פי הרשות להגנת הצרכן, באדג'ט מכרה 93 רכבים בדרך זו תוך הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות. "מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה", נמסר מהרשות. באדג'ט: "דוחים לחלוטין את הטענות הלא מבוססות. החברה תפעל להוכחת צדקתה בבית המשפט"

הרשות להגנת הצרכן הטילה על באדג'ט השכרת רכב קנס בסך 5.6 מיליון שקל בגין הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות. לפי הודעה של הרשות להגנת הצרכן, באדג'ט מכרה 93 רכבים אשר שימשו את החברה כרכבי השכרה, אך הציגה אותם בפני הקונים כרכבי ליסינג. 

מקרה זה אינו הראשון בו חברת השכרה וליסינג מציגה רכבים כרכבי ליסינג בעוד שאלה שימשו בפועל להשכרה. בשנה שעברה אירע מקרה דומה בחברת הליסינג וההשכרה "פרי ירוחם", אם כי בהיקף מצומצם מהמקרה שאירע בבאדג'ט.

להצגה של רכבי ליסינג כרכבי השכרה יש משמעות גם מבחינת המוכרים וגם מבחינת הקונים: ראשית, רכב השכרה נחשב בעיני הרוכשים כרכב שהחליף ידיים באופן תדיר, משמע מדובר לכאורה ברכב פחות שמור. לעומת זאת, רכב ליסינג נחשב בדרך כלל לרכב שנהג אחד בלבד החזיק בו במשך תקופה ממושכת של כמה שנים, מה שמבטיח לכאורה מצב מכאני טוב יותר. נושא זה משתקף בדרך כלל גם בערכי המכירה של הרכבים כאשר מכוניות השכרה נמכרות בדרך כלל במחירים נמוכים מרכבי ליסינג - בגלל ריבוי הנהגים.

"מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה", נמסר מהרשות להגנת הצרכן. יש להדגיש כי מבחינה חוקית רשאית באדג'ט ישראל לערער על דרישת התשלום תוך 45 ימים בבית משפט השלום. 

מבאדג'ט נמסר בתגובה: "דומיקאר (באדג'ט ישראל) דוחה לחלוטין את הטענות הלא מבוססות שהועלו כלפיה. החברה תפעל להוכחת צדקתה, לביטול העיצום ולשמירה על שמה הטוב בבית המשפט וביתר האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. החברה מציינת, כי לא עלתה תלונה בנושא זה, מצד אף לקוח וכי הטענות של הרשות להגנת הצרכן מתייחסות, לכאורה, למספר קטן של עסקאות, שנערכו לפני מספר שנים.

"החברה משרתת את לקוחותיה הנאמנים במשך עשרות שנים על פי כללים מחמירים של יושר, כבוד, הגינות ושקיפות מלאה. החברה משוכנעת שבית המשפט ידחה את טענות הרשות ויוכיח את צדקתה ותמשיך לעשות הכל, במטרה לשמר את אמון הלקוחות". 

Support Ukraine