+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1355, סה"כ - 26618

מכות בבית: שלוש גרסאות הברונקו ראש בראש

4 אפריל 2022 - Walla!

מכות בבית: שלוש גרסאות הברונקו ראש בראש

בראשית 2022 בא לעולם פורד ברונקו, והכפיל את היצע רכבי השטח הקשוחים. בזמנו בחנו את ברונקו Wildtrak ואהבנו אותו מאוד, היום אנו מתכנסים למפגש מורחב עם המשפחה - מנסים לעשות סדר במבחר האופציות

נדירים המקרים בהם מערבלת הצגת רכב חדש, את מפת הסגמנט אליו הוא נכנס; לכל רכב יש חלופות, ובדרך כלל יש הרבה מן המשותף בין הדגמים השונים. אבל סגמנט "רכבי שטח קשוחים" שונה מאוד; הוא כלל עד היום מותג אחד בלבד - ג'יפ רנגלר שהיה אייקון מוטורי יחיד ונחשק. הרנגלר לא היה בודד לחלוטין, כי בצילו עמד סוזוקי ג'ימני המקסים. אבל עם כל הכבוד, ג'ימני הוא רכב קטן וזערורי, לא חלופה אמיתית לרנגלר. יש גם מרצדס G אבל במחירים של מיליון שקלים פלוס-מינוס, הוא לא רלוונטי לדיון. דיפנדר, לנד קרוזר, רקסטון? הם עירוניים ומפנקים, ואין להם את יכולות השטח והחוסן של רכב שטח אמיתי. במבחן השוואתי אותו ערכנו בוואלה גבר הברונקו על ג'יפ רנגלר, ולא נחזור עכשיו על כל שכתבנו שם על מנועים, מרכבים, מתלים ועיצובים. קראו בעצמכם.

ג'יפ רנגלר זהר בבדידותו משך עשרות שנים, עד שהגיע פורד ברונקו שהציב את הרנגלר במרכז המטרה: אותו קהל יעד, יכולות שטח דומות, אוריינטציה זהה, והבדל אחד משמעותי - מתלים עצמאיים קדמיים, בניגוד לסרן החי של רנגלר. פורד הציגה מבחר מרשים של דגמים וקונפיגורציות, אבל דלק מוטורס מציעה בישראל רק שלושה דגמים; "אלו ההקצאות היחידות שאנחנו מצליחים לקבל" הם מסבירים, "הביקוש העולמי היסטרי". לקוח הרוצה לקנות אצל היבואן הרשמי חייב לבחור בין שלושת הדגמים המצולמים כאן היום, ואנו התכנסנו כדי להצביע על ההבדלים ביניהם. צינורות ייבוא מקבילים מאפשרים הזמנת דגמים נוספים, על כך בהמשך.

המשפחה הגרעינית

דלק מוטורס מציעה את פורד ברונקו בשלושה דגמים; Outer Banks הבסיסי (אפור מתכתי בתמונותינו, 385,000 שקלים למרכב קצר, 405,000 למרכב ארוך), Badlands הקשוח (כחול-אפרפר, 415,000 קצר, 435,000 לארוך) ו-Wildtrak הפראי (צהוב-חרדל, 450,000 במרכב ארוך בלבד). ה- Wildtrakמשודך בישראל לחבילת Sasquatch הכוללת צמיגי שטח בקוטר 35 אינץ' על חישוקי בידלוק, נעילות דיפרנציאל נשלטות מלפנים ומאחור, ובולמי זעזועים משופרים של בילשטיין. בעולם הגדול ניתן להזמין את חבילת Sasquatch גם על דגמי Badlands ו-Outer Bank (במחיר של כ-5,000 דולר), אך לא אצל דלק מוטורס. אם תרצו לקבל Badlands עם חבילת סאסקווץ' תוכלו להזמין אותו אצל "סופר ג'יפ" או יבואן מקביל אחר; המחיר המשוער יהיה כ-475,000 שקלים, כפוף לזמינות בארה"ב. בארה"ב משווק גם דגם Everglades עם כננת ושנורקל, בצנרת מתבשלים גם ראפטור ספורטיבי וטנדר. למאותגרי תקציב מוצע באמריקה ברונקו Base עם מנוע 2.3 ליטר והילוכים ידניים, לא בישראל.

ברונקו Outer Banks עירוני קשוח, 385,000 שקלים

Outer Banks הוא דגם הפתיחה של ברונקו; גם הוא חמוש במנוע V6 Ecoboost 2.7 ליטר, המספק 330 כוחות סוס ולא פחות מ-57 קג"מ. משודך לתיבת 10 הילוכים הוא מעניק ביצועי מנוע מצויינים ופעולה שקטה ומעודנת; מחיר התענוג הוא, אללי, 6-7 קילומטרים לליטר בינעירוני. בנהיגה תובענית מאוד עשוייה תצרוכת הדלק לצנוח לסביבות 5 קמ"ל, לא חסכוני בעליל. Outer Banks נועל צמיגי 255/70R18 (32-אינץ') צנועים יחסית, אבל הם עושים את העבודה. תיבת ההעברה מאפשרת נהיגת 2X4 על הכביש, 4X4 זמין רק בשטח. יחס ההעברה בהילוך 'קצר' איטי מאוד, הוא מאפשר תיקול נינוח של מעברים טכניים. משקל דוושת הבלם מאפשר מינון מדוייק של עוצמת הבלימה במורדות תלולים, זה נוסך ביטחון.

מרכב 3 הדלתות קצר מהארוך בכ-40 סנטימטרים, עבורנו הייתה זו נהיגת בכורה בברונקו קצר; הכניסה למושב האחורי דורשת מידה של גמישות אבל לאחר מעשה, גילינו כי נוח לשני נוסעים לשבת מאחור. תא המטען מצומצם בגודלו, אינו מאפשר העמסת ציוד מחנאות מלא לארבעה מבוגרים. הופתענו לטובה מנוחות הנסיעה בברונקו הקצר; הוא יותר קופצני מאשר הארוך אבל עדיין, ממש לא ברוטלי. התחושה על סיפון הברונקו הסקסי יותר קלילה וזריזה מאשר בארוך, זה לא מפתיע (מה שכן מפתיע הוא שאני כותב "סקסי"... אני? על פורד?).

הברונקו הקצר הפתיע לטובה אבל הוא יקר משמעותית מהמתחרה הישיר - ג'יפ רנגלר קצר שמחירו בגרסת 'ספורט' הוא 292,000 שקלים בלבד; 292 אלף זה לא 'בלבד' אבל עדיין, כמעט 100,000 שקלים פחות מאשר הברונקו. נציין כי רנגלר 'ספורט' מגיע בגימור מינימלי המקביל לגרסת Base של ברונקו, שאינה מיובאת לישראל. דלק מוטורס מנסה להביא לישראל את גרסת 'Base' הזולה יותר אבל כמובן, אין לה הקצאות. אם כבר הזכרנו מתחרים אז ראוי לציין גם את לנד קרוזר קצר העולה 320,000 שקלים (ובהצלחה עם זמני ההמתנה), ואת דיפנדר 90 המתומחר בסביבות 400,000 שקלים. מסתבר כי 'קצר' כבר אינו זול, אין ספק.

Outer Banks בשטח

ל- Outer Banksהקצר אין שום בעיה להתמודד עם שבילים ברמת עבירות קלה ובינונית, בסיס הגלגלים מעניק לו זוויות מרכב מצוינות (בעיקר בטן). הוא יתמודד בקלות עם רוב השבילים בישראל, אבל יש לו מגבלות משמעותיות - צמיגי ה-32 אינץ' פחות מותאמים לעבירות קיצונית, אין לו נעילות רוחביות, מהלך המתלה הקדמי אינו מהמשובחים, וכך גם מערכת בקרת המשיכה. במקומות על פניהם חלפו הברונקו'אים הארוכים במלכותיות מעוררת השתאות ה- Outer Banksהתקשה, קיפצץ, חיפרר - ובמקום אחד אף נאלצנו להוביל אותו במסלול עוקף.

זה לא עושה את Outer Banks לרכב שטח נחות וחשוב לזכור, הוא עביר פי כמה מכל קרוסאובר "כאילו-שטח". עברנו איתו את נחל פרצים עליון, שביל גדוש בהצלבות גסות, חריצי מים ושיפועים תלולים. הוא עמד במשימה אבל אם אתה מתכוון לעשות הרבה שטח טכני, נמליץ לשדרג ל- Badlandsאו Wildtrak, המצויידים בצמיגי שטח גדולים ובנעילות רוחביות.

מה קורה עם המתלה הקדמי של ברונקו?

אחת ההחלטות האסטרטגיות של פורד הייתה להושיב את הברונקו על מתלים קדמיים עצמאיים, ולא על סרן חי (כמו זה של הרנגלר). לאחר עשרות שעות שטח אנו יכולים לקבוע בוודאות, שההחלטה היתה מצויינת. המתלה העצמאי קל בכ-40% ממשקל סרן חי והוא מאפשר שימוש במסרק הגה, העדיף בנהיגת כביש. איכות הנסיעה משופרת מאוד ועוד גילינו, כי מהלך המתלה העצמאי כמעט ואינו פוגע בעבירות הברונקו; בוודאי לא בדגמי Wildtrak או Badlands המצויידים בנעילות רוחביות, ובמערכת לניתוק המוט המייצב הקדמי. המתלה הקדמי אינו קורס בנהיגה מהירה, הכיול מתאים מאוד לשימוש שבילים נורמלי עד מהיר. הסרן האחורי חי, והוא מספק מהלך מצוין. סדנאות אמריקניות כבר מציעות שדרוג Aftermarket של סרן חי קדמי לברונקו אבל אנו משערים שזה יועד לקשוחים ביותר, חבר'ה הלועסים את מרזבה, כמריר ועדשה לארוחת בוקר - זהו מיעוט קיצוני, קטן שבקטנים.

פורד התקינה בגרסאות Badlands מנגנון המנתק את המוט המייצב הקדמי, בלחיצת מתג. הניתוק משחרר את העומס על הסרן הקדמי, ומוסיף 15-20 סנטימטרים למהלך המתלה. בבדיקות על רמפת RTI התגלה השיפור כמשמעותי - Badlands קצר עם צמיגי 35-אינץ' השיג ציון של 522 עם מוט מייצב מחובר; ניתוק המוט הגדיל את הציון ל-648, שיפור משמעותי המושג בלחיצת כפתור. ניתוק המוט משפר גם את נוחות הנסיעה, עד 32 קמ"ש. המייצב מתנתק אוטומטית כאשר בוחרים במצב 'זחילת סלעים'.

מנגנון נוסף הנמצא בכל דגמי ברונקו הוא Turn Assist. המנגנון מקטין את קוטר הסיבוב של הרכב, שימושי מאוד בשעת תמרון במקומות צפופים; פניית 180 מעלות הדוקה, הסתובבות לאחור בקצה שביל וכיו"ב. המנגנון מופעל במצב 4X4 ארוך או קצר, כאשר ההגה נעול עד הסוף. במצב זה נבלם הגלגל האחורי-פנימי, ומשמש כציר לסיבוב המרכב. אהבנו גם את מצלמת החרטום המציגה את השביל על הצג המרכזי. הצילום באיכות גבוהה, מקל על הנהג לראות היכן הוא מניח את גלגליו. רוצים עוד פיצ'רים אלקטרוניים? One pedal drive יאפשר לכם לזחול בעלייה תוך שימוש בדוושת הגז בלבד; ברגע שתרפו מהדוושה יופעלו הבלמים, והרכב לא יידרדר לאחור. נחמד מאוד, כמו גם פונקציית Trail control המתפקדת כבקרת שיוט לשטח. קובעים מהירות התקדמות 1 קמ"ש למשל, והאוטו שומר על המהירות, עלייה או ירידה, לא משנה.

אז מה ניקח הביתה, Badlands או Wildtrak?

לפני שנצביע על הדגם הנבחר אנו חייבים להחמיא לפורד על שהצליחה להציג רכב משובח בשנת הייצור הראשונה שלו, ולאיים על מתחרה אייקוני בעל עשרות שנות ניסיון. הברונקו אינו מושלם, היו לו תקלות ייצור, יש רעשי רוח, בקרת המשיכה לא מושלמת, זמני האספקה בלתי נסבלים. אבל מרשים לראות איזו עבודה טובה עשו מתכנני פורד מבחינת זיהוי הדרישה לרכב שטח קשוח, דווקא בעידן של תקינות פוליטית, חשמליזצייה, ורתיעה מזיהום אוויר. עבור עכברי השטח, זו בשורה נפלאה!

Outer Banks עשוי להיות בחירה מספקת למי שאינו מחפש הרפתקאות שטח רציניות, ומעוניין לחסוך כ-30,000 שקלים ממחיר הגרסאות הבכירות. זו אופציה טובה, אבל הדילמה הגדולה תהיה בין Badlands ו-Wildtrak הקשוחים - שניהם מגיעים עם נעילות רוחביות, לשניהם יש מתלי HOSS משופרים, לשניהם יש בורר GOAT המאפשר בחירה בין מצבי נהיגה שונים; 'נורמלי', 'חיסכון', 'חול', 'חלקלק', 'בוץ'. Wildtrak מכוונן לנהיגת שבילים מהירה ולכן יש לו גם אופציית Baja, Badlands מכוונן לעבירות ולכן יש לו אופצייתRock Crawl . מצבי הנהיגה מתאימים את תגובת הדוושה והמנוע, בקרת המשיכה ושאר פרמטרים. הנהג המיומן יכול להתעלם מחוגת מצבי הנהיגה, ולהפעיל את המערכות הרצויות באופן ידני.

אבל אלו זוטות אלקטרוניות, וההבדלים האמיתיים טמונים בברזלים. Badlands מיובא לישראל עם צמיגי 33 אינץ', ועם מעטפת מיגון מקורית - פגוש ברזל מוצק עם זויות גישה משופרות וקרסי גרירה מקצועיים, מדרגות צד מסיביות, ומיגון גחון מברזל - יעיל, עמיד ואסתטי יותר ממיגוני האלומיניום של אספיר.

היתרון העיקרי ל- Wildtrakהם צמיגי 35 אינץ' וחישוקי בידלוק הכלולים בחבילת Sasquatch, ובולמי זעזועים משופרים Damping sensitive. לרעת Wildtrak עומדים פגושי פלסטיק פגיעים יותר, מיגון פחות טוב, וחסרון ניתוק המייצב. הפיתרון המושלם יהיה Badlands עם חבילת Sasquatch, אותם ניתן להזמין בערוצי הייבוא המקביל. זאת תחת 'הערת אזהרה' חמורה של מועדי אספקה ארוכים מאוד. לכאורה יכולת להרכיב צמיגי 35" על Badlands אבל יש כאן שפע בעיות לפתור, זה לא תהליך פשוט.

ולסיכום: שאיפתי (שלא תתממש לעולם...) היא להזמין ברונקו Badlands ארוך, עם חבילת סאסקווץ'. כך אקבל את העמידות והעבירות של Badlands, עם צמיגי 35 אינץ' ויחסי העברה תואמים. אם אני חייב לבחור בין התצורות המוצעות היום על ידי היבואן הרשמי, אוותר כנראה על צמיגי ה-35" של Wildtrak, ואעדיף את Badlands המגיע מוכן לשטח (מבחינת מיגונים, פגושים ומוט מייצב).

הבעיה המרכזית - הקצאות יצרנים ומועדי אספקה

אתם יכולים להתלבט עד מחר בין Badlands ל- Wildtrakאבל הבעיה הגדולה היא - מתי תקבלו את הברונקו שלכם? אחרי שלוש שנות קורונה, פקקי תנועה של עשרות אוניות ומלחמה מיותרת באוקראינה, החלומות נמלטו מאיתנו. דלק מוטורס לא מתחייבת על מועדי אספקה, הם עדיין מנסים לספק את צבר ההזמנות מ-2021; תהיו ברי מזל אם תקבלו מהם משהו בחודשים הקרובים. גם יריב קלר מ"סופרג'יפ" מדווח על זמני אספקה מהמפעל לשנה הבאה. הוא יוכל - אולי - למצוא לכם ברונקו מסוכנות פרטית בארה"ב אבל גם זה ייקח כשלושה חודשים, ויעלה עשרות אלפי שקלים מעבר למחיר הנקוב. גם בשוק האמריקני לא מבטיחים אספקה תוך פחות משנה ובקיצור - תבחרו את הדגם המתאים לכם, היכנסו לרשימת המתנה מייסרת ושימרו על ה-4X4 הישן שלכם, עוד יש לו מה לעשות אצלכם.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesBYDCadillacCadillac EscaladeCadillac XT5CaliforniaCanadacar buying guidecar importcar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carclassicscongestion chargeconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia JoggerDacia SanderoDacia SpringDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricelectric bikeElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord Mondeoford mustangFord PumaFord RangerfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgamesgeargeelyGeneral MotorsgenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthHertzhondaHonda CivicHonda Civic Type Rhonda cr-vHonda HR-VHonda JazzHonda OdysseyHonda Passporthonda pilothow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai PalisadeHyundai Santa CruzHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysIsuzujaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep RenegadeJeep WranglerJerusalemkawasakiKawasaki NinjaKiaKia Carnivalkia ceedKia EV6kia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 2Mazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda CX-60Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMini CountrymanMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXMitsubishi Miragemitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan 400ZNissan AriyaNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNissan ZNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldRoyal Enfield Himalayanrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMAsemiconductor crisisSiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda Fabiaskoda karoqSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaSPACspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsStellantisstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru SolterraSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTesla Model YTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota AygoToyota BZ4XToyota Camrytoyota corollaToyota GR CorollaToyota Harriertoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuningTurkeyuberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited Statesususaused car buying guideUVeyeViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерманияГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонмашинное маслоМеирМертвое мореМетроминистерство транспортаминтрансминфинмотоциклмотоциклынаводнениеНагарияНалогналогиНацеретНегевНетанияНетивей Исраэльобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроисшествияпроишествияпрокат автоРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиремонт автореформаРеховотРишон ле-ЦионРоссияСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкастраховка автосубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-АвивТельдортендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУкраинаУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאאודיאגדאגף הרישויאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאוטותלאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלדןאלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו ג'וליהאלפא רומיאו סטלביואלקטריאוןאסטון מרטיןאפליקציותאפריליהארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבית המשפט העליוןבלובנזיןבנטליבני ברקבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהבת יםגג'יליג'יפג'יפ רנגלרג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגנבי רכבגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידו-גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהארלי דיווידסוןהוזלההונדההונדה ג'אזהונדה סיוויקהוצאה לפועלהטבות מסהיברידיתהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההנפקה ראשונית לציבורהעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבהתייקרויותווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיישני תנועהחיפהחלפיםחלקי חילוףחניהחניוניםחניית נכיםחרדיםטויוטהטויוטה אייגוטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה מודל 3טסלה מוטורסטסלה נכנסת לישראלטעינהטעינת רכב חשמליטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי i30יונדאי איוניקיונדאי טוסוןיונדאי פליסיידיונדאי קונהיוניברסל מוטורסיוניון מוטורסיוקר המחיהייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלמבורגינילנד רוברלנד רובר ריינג' רוברלקסוסממאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחן רכבמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמגדל ביטוחמדד התחבורה הציבוריתמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחדל הפקקיםמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרומטרו מוטורמטרופוליןמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירוץמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית מינימכונית מעופפתמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית ספורטמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכירות רכב חדשמכירות רכב חדש ישראלמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמסמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות כלי רכבמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרב מיכאלימרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינכיםנמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסבסודסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסוללותסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסלקוםסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה אניאקסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעליית מחיריםעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפרויקט המטרו של גוש דןפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סולקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקימקוקל אוטוקנאביסקנוןקנסקנסותקסדהקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםראשון לציוןרב קורגולציהרוסיהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב כביש שטחרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכב שיתופירכבי יוקרהרכבי שטחרכבים חשמלייםרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררעננהרפורמהרשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשות שוק ההוןרשיון נהיגהשאטליםשבביםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשלמה סיקסטשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אביב יפותל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית