אוטותל רוצה להתרחב: פנתה ללקוחות בערים הסמוכות לת"א

לפני 4 שנים, 8 חודשים - 8 יולי 2019, כלכליסט
אוטותל רוצה להתרחב: פנתה ללקוחות בערים הסמוכות לת"א
לפי נתוני החברה שמשכירה רכבים שיתופיים בת"א, 84% מהמנויים מעוניינים בהרחבת השירות מחוץ לגבולות העיר

אוטותל, שירות הרכב השיתופי של תל אביב נערך לחדירה לערים נוספות - כך עולה מפניה שביצעה אוטותל ללקוחות נבחרים של החברה.

בפנייתה, החברה מציינת בפני לקוחותיה, כי "אנו בוחנים בימים אלה אפשרות להרחבת שירות אוטותל לערים נוספות במטרופולין. אחד מהנתונים הבולטים שעולים מסקר שערכנו היה הרצון של מנויי אוטותל בהתרחבות המיזם לערים נוספות במטרופולין".

אוטותל מבססת את נתוניה על סקר שערכה החברה בקרב מנוייה, לפיו לטענת החברה 84% מעוניינים בהרחבת השירות. רשימת הערים שאוטותל מפרטת בפנייתה כוללת את בת ים, גבעתיים, רמת גן, הרצליה, רמת השרון, חולון, בני ברק ופתח תקוה.

בחלק מן הערים הללו חברת CAR2GO המפעילה את המיזם כבר פעילה כיום - למשל ברמת גן, אך מהות הרחבת השירות מתייחסת לרכבי אוטותל עצמה - ולא לרכבי CAR2GO. 

חברת CAR2GO הרחיבה באחרונה את היצע הרכבים והוסיפה מכוניות שברולט ספארק לצי ההשכרות לפי שעה. במצב בו יורחב שירות אוטותל לערים אחרות, יתכן כי העיריות שבשטחן יופעל הפרויקט ידרשו להקצות לכך חניות. על פי נתוני אוטותל עצמה המסכמים את השנה שעברה, 96% ממשתמשי השרות הם תושבי תל אביב והפרויקט מונה 8,500 מנויים נכון לשלהי 2018.

אוטותל עצמה הושקה רשמית ב-2017. מדובר במיזם השכרה לפי שעה של מכוניות - למנויים בלבד. לפי המסלולים שאוטותל מציעה, התעריף לדקת נסיעה הוא 1.2 שקלים במסלול הבסיס ו-1.7 שקלים במסלול שמיועד למנויים שמשתמשים פחות בשירות. לפי תנאי אוטותל, גובהם של דגמי מנוי ל"משתמש כבד" הם עשרה שקלים בחודש ואילו למשתמש מזדמן - 40 שקל בחודש.

Support Ukraine