אוטוטק: TriEye הישראלית גייסה 74 מיליון דולר

לפני שנתיים, 4 חודשים - 12 נובמבר 2021, גלובס
אוטוטק: TriEye הישראלית גייסה 74 מיליון דולר
החברה שפיתחה חיישן בתדרי אינפרה-אדום בגלים קצרים (SWIR) הודיעה על השלמת סבב הגיוס, לפי שווי של במאות מיליוני דולרים

חברת הסטארט-אפ TriEye שמפתחת חיישן בתדרי אינפרה-אדום בגלים קצרים (SWIR) הודיעה על השלמת גיוס בהיקף של כ-74 מיליון דולר לפי שווי שמוערך במאות מיליוני דולרים.

את סבב הגיוס הובילו הקרנות M&G Investments ו-Varana Capital ולקחו בו חלק Tawazun SDF מאיחוד האמירויות, שמשקיעה לראשונה בחברה ישראלית, סמסונג ונצ׳רס, Deep Insight, קבוצת Allied ודיסקונט קפיטל.

כמו כן, השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בחברה: אינטל קפיטל, יצרנית הרכב הגרמנית פורשה, Grove Ventures ומריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט.

חברת TriEye, שהוקמה בשנת 2017 על ידי אבי בקל, עומר קאפח ופרופ' אוריאל לוי, גייסה עד היום 96 מיליון דולר. החברה מעסיקה מעל ל-80 עובדים ובכוונתה להמשיך ולגייס עשרות עובדים נוספים כדי לתמוך בהרחבת פעילותה.

TriEye פיתחה חיישני SWIR, אינפרא-אדום באורך גל קצר, המבוססים על טכנולוגיית CMOS. הפתרון של החברה מוזיל את עלות ייצור החיישן בסדרי גודל משמעותיים לעומת תהליך הייצור כיום המבוסס InGaAs, ובכך מאפשר את הטמעתו במערכות קצה רבות ובהן חיישנים לרכב אוטונומי.

חברת TriEye מדווחת שתשקיע את ההון שגייסה, בין היתר, בקידומו של ה-SEDAR (Spectrum Enhanced Detection And Ranging), הפתרון הייחודי שלה למערכות ADAS ורכבים אוטונומיים.

הפתרון מספק תמונה ברזולוציה גבוהה תוך התגברות על תנאי תאורה מאתגרים, דוגמת חושך, סינוור בעת זריחה ושקיעה, ותנאי מזג אוויר קשים כמו גשם, ערפל ואבק - תנאים בהם המצלמות הקיימות מתקשות לתפקד ביעילות הנדרשתץ כמו כן מספק הפתרון של החברה מפת עומק של הסביבה ברזולוציה גבוהה, בדומה לאלו המופקות על ידי מערכות ה-LiDAR, אך במחיר זול יותר ובכל תנאי מזג אוויר וראות.

החברה מונה בין לקוחות את יצרנית הרכב פורשה, יצרניות מערכות הרכב Continental, ו-DENSO וכן חברת פתרונות הטכנולוגיה האמריקאית לתעשיית הציוד הכבד Trimble.

Support Ukraine