לראשונה: אודי מעבירה דגם מרכזי מבנזין לחשמל

לפני שנה, חודש - 27 מרץ 2023, Walla!
לראשונה: אודי מעבירה דגם מרכזי מבנזין לחשמל
מחליפת המכונית הקומפקטית של אודי, ה-A3 תעבור להשתמש בפלטפורמה חשמלית, כך חשף מנהל הפיתוח הטכנולוגי של היצרנית

כחמש שנים אחרי שהחלה את המסע לכיוון החשמל, במקביל להצגת גרסאות אחרונות למכונית הספורט קצה שלה כמו האודי R8, אודי RS3 וה-TT RS, היצרנית הגרמנית כבר מאותת על המסלול שיעביר אותה להנעה חשמלית או לפחות מחושמלת בשנים הבאות.

אודי כבר הודיעה על הפרידה ממנוע ה-V10 המפלצתי שהיה משותף לה וללמבורגיני, אבל הפעם זו אמירה ברורה - אחת המכוניות המרכזיות בהיצע היצרנית ה-A3 תהייה חשמלית בדור הבא שלה. כך לפחות אמר למגזין אוטוקאר הבריטי מנהל הטכנולוגיות במותג אוליבר הופמן. דברים דומים נאמרו על ידי בכירים אחרים בחברה בכנס השנתי של היצרנית, בה היא מספרת על התוכניות העתידיות שלה.

נכון לעכשיו לא ממש ברור האם הדור הבא יהיה עוד שימוש בפלטפורמה החשמלית של קבוצת פולקסווגן ה-MEB שמשרתת את ה-ID.4, ה-ID.3 ואת המכונית שתחליף את הגולף בהיצע ה-ID.2all שהוצגה כקונספט, או שכבר תזכה לעשות שימוש בפלטפורמה החשמלית המודולרית החדשה של הקונצרן.

הפלטפורמה הזו, שהינה חלק ממה שנקרא "פרויקט טריניטי" אצל פולקסווגן ו"ארטמיס" באודי, אמורה להציע הרבה יותר יכולות ממה שזו הקיימת מסוגלת לספק. בין השאר שימוש במערכת חשמלית של 800 וולט, עם פוטנציאל טעינה של עד 270 קילווואט, רצפה נמוכה יותר שתתרום למרכז כובד משופר. בין הצהרות שניתנו, אך לא פורטו - טווח של עד 700 ק"מ, בזכות מארזי סוללה חדשים.

הבכירים אישרו בשלב זה כי המכונית תשמור על שתי תצורות המרכב הנוכחיות שלה - האצ'בק וסדאן 4 דלתות. אבל שינוי משמעותי מאוד יהיה מתחת למרכב. השימוש בפלטפורמה החדשה אומר שה-A3 או איך שתקרא המכונית הזו, תעבור לעשות שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית כבר בדגמי הבסיס, מקום שה-A3 מעולם לא הייתה בו מאז ייסדה את הקטגוריה בשנת 1996.

גרסאות ה-A וה-RS הספורטיביות שיוצעו גם הן לצד המכוניות החדשות יהיו בעלות הנעה כפולה, כמו היום, אבל לדברי אודי יציעו ביצועים שיתעלו על ה-RS3 הנוכחית. אנו צפויים לפגוש בדגמים החשמליים החדשים בשנת 2025.

Support Ukraine