אודי משיקה דגם חדש ב-150 אלף שקל בלבד. אבל יש קאץ'

לפני שנה, 7 חודשים - 15 מרץ 2023, Walla!
Audi A1
Audi A1
גרסת בסיס חדשה מצליחה להוזיל את ה-A1 ספורטבק הקטנה בלא פחות מ-13 אלף שקל, אבל בדרך תיאלצו לוותר על לא מעט אבזור ואפילו על כמה כוחות סוס

בזמן שמרצדס וב.מ.וו כבר מזמן אי אפשר לקנות בארץ חדשות בפחות מ-200 אלף שקל, אודי מתמידה בינתיים בעולם ובארץ עם דגם בסיס זול יותר משל המתחרות הגרמניות. בעוד שהדגם הכי קטן שמייצרות שתי הראשונות הוא של מכונית קומפקטית, אודי עדיין מייצרת גם מכונית סופר מיני, את ה-A1, שחלוקת מכלולים עם פולקסווגן פולו, סיאט איביזה וסקודה פאביה. היא אומנם מוגדרת כסופר מיני, אבל גדולה יותר מה-A3 המקורית.

עכשיו הופכת האודי הקטנה לנגישה עוד יותר, עם גרסה בסיסית חדשה זולה ב-13 אלף שקל מהקודמת, שהחלה כבר להימכר תמורת 150 אלף שקל בלבד, מחיר של מכונית משפחתית יפנית. אז האודי אמנם קטנה יותר, אבל נושאת את סמל ארבעת העיגולים היוקרתי.

רק שבחיים אין מתנות חינם, וגם כאן יש קאץ'. גרסת הבסיס החדשה, A1 25, פחות מאובזרת ואפילו מצוידת במנוע חלש יותר. היא מגיעה עם אותו מנוע טורבו בנזין 1,000 סמ"ק, אבל בגרסת ה-95 כ"ס במקום 110 כ"ס, ועם אותה תיבה רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים.

גם המומנט המירבי נחלש, מ-20.4 קג"מ ל-17.8 קג"מ, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 11.5 שניות, תשע עשיריות שנייה לאט יותר, והמהירות המירבית עומדת על 193 קמ"ש במקום 200 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת ללא שינוי: 17.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

פער גדול יותר מורגש באבזור: גרסת הבסיס אמנם מגיע עם מסך מולטימדיה 10.1 אינץ/, ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', מצלמת רוורס, חיישני חנייה ואפילו ספוילר אחורי. יש גם בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.

מנגד ירדו מהמפרט בקרת השיוט הדיגיטלית, מפתח חכם, מראות צד מתקפלות חשמלית ובקרת השיוט האדפטיבית. החישוקים הקלים הם בקוטר של 15 אינץ' בלבד במקום 16 אינץ', מה שמצד שני אמור לשפר את נוחות הנסיעה.

Support Ukraine