כמעט 1,000 שקלים לכ"ס: קופרה פורמנטור e VZ הייבריד בישראל

לפני שנה, 7 חודשים - 9 מאי 2023, Walla!
קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור
מותג קופרה מוסיף להיצע המקומי גרסת פלאג אין ראשונה בדמות פורמנטור e VZ הייבריד. שילוב של מנוע 1.4 ליטר ויחידה חשמלית מספקים 245 כ"ס. הפרטים, המתחרים והמחיר בפנים

כבר עם ההשקה המקומית שלו לפני שנתיים, זכה מותג קופרה להצלחה מקומית לא מבוטלת. התדמית הספורטיבית שנבנתה סביב הכינוי "קופרה" שבעבר הוצמד לגרסאות החמות ביותר של סיאט עבר יפה את טקס ההפיכה ליצרן בפני עצמו. וכאשר את הצעדים הראשונים שלו פה הוא עשה עם הדגם העצמאי של היצרנית הפורמנטור המרשים למראה ולנהיגה - זה היה שילוב מנצח שגם הוכיח את עצמו בטבלאות המכירות.

עכשיו, אחרי שהציגה את ה-VZ האולטרה ספורטיבי על 310 סוסיו וה-1.5 הספורטיבי למראה בלבד על 150 סוסיו, היא משחילה ביניהם גרסת ביניים עם הנעה היברידית נטענת שקע ו-245 כ"ס.

ככל מכונית היברידית, הפורמנטור יעשה שימוש בשילוב של מנוע בנזין והנעה חשמלית. במקרה שלו זה מנוע 1.4 ליטרים טורבו עם 150 כ"ס ומנוע חשמלי עם 107 כ"ס כאשר במשותף הם מספקים 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה היא קדמית והכוח עובר דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 יחסי העברה.

ההנעה החשמלית עושה שימוש בסוללת 12.8 קוט"ש שלפי הצהרת היצרנית מספקת טווח חשמלי של 54 ק"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7 שניות והמהירות המירבית היא 210 קמ"ש.

אין הבדל במידות החיצוניות בין הגרסאות אבל נתון המשקל עולה ל-1,701 ק"ג (1,463 ב-1.5 ליטר) ונפח תא המטען יורד מ-420 ליטרים ל-345 ליטרים. כושר הגרירה נותר ללא שינוי - 750/1,500 ק"ג (עם ובלי בלמים בעגלה בהתאם).

חיצונית הוא מקבל חישוקי 19 אינץ', תאורת לד מלאה, פגושים של רמת הגימור VZ הספורטיבית, גג פנורמי ועוד. בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך 12 אינץ', מושבים ספורטיביים (באקט) עם ריפוד בד, דלת תא מטען חשמלית, תאורת אווירה, מטען אלחוטי לנייד, הנעה ללא מפתח ועוד. ניתן לשדרג את המושבים למושבי עור חום או כחול במסגרת חבילות האבזור הגבוהות יותר בתוספת מחיר של 9,900 שקלים.

רשימת מערכות הבטיחות כוללת, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" ותנועה חוצה, מצלמה אחורית וחיישנים קדמיים ואחוריים.

מבחינת מתחרים, הפורמנטור e VZ הייבריד מוצא את עצמו די בודד במגרש בהצעת ההגשה שלו שכוללת גם את סוג ההנעה ההיברידית נטענת השקע וגם את התדמית הספורטיבית שלו. מהבחינה הזו הוא מצליח להיות מובחן מספיק מקרוסאוברים פלאג אין כמו פיג'ו 3008 או טויוטה ראב 4, מקיה ספורטאז' פלאג אין או מיצובישי אקליפס קרוס פלאג אין. ואולי במידת מה יש לו הזדמנות לגרד דווקא לקוחות מתחום הפרימיום בעולמות המיני קאנטרימן פלאג אין או וולוו XC40 פלאג אין.

במחיר של 246,000 שקלים הוא נמצא בין הפורמנטור 1.5 ליטר וה-VZ גם במחיר, כאשר שני אלו עולים 185 ו-270 אלף שקלים בהתאמה. ומול מתחרי הפלאג אין הוא מתברג מעל לינק אנד קו 01 ב-230 אלף, המיצובישי אקליפס קרוס ב-240 אלף שקלים ובצמוד לקיה ספורטאז' פלאג אין ב-250 אלף (שגם חזק ממנו ובעל הנעה כפולה).

Support Ukraine