אחרי ווייז ואלקסה: סיאט מחפשת חברות טכנולוגיה עבור צי הרכב שלה

לפני 7 שנים, חודש - 7 נובמבר 2017, כלכליסט
אחרי ווייז ואלקסה: סיאט מחפשת חברות טכנולוגיה עבור צי הרכב שלה
יצרנית הרכב הספרדית הודיעה על הקמת מרכז חדשנות בישראל שיתמקד בזיהוי פרויקטים ובחברות הזנק שיטמיעו את הטכנולוגיות שלהם בצי הרכב שלה

יצרנית הרכב הספרדית סיאט הודיעה היום (ד') על הקמת מרכז חדשנות בישראל שיתמקד בזיהוי פרויקטים ובחברות הזנק במטרה להטמיע את הטכנולוגיות שלהם בצי הרכב שלה. החממה הטכנולוגית הוקמה בשיתוף יבואנית סיאט לישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, כאשר השם שניתן למיזם החדש הוא XPLORA.

ההכרזה הגיעה במסגרת ועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה בשותפות עם משרד המדע וקרן הייסוד.

מי שהכריז על הקמת המרכז הוא נשיא סיאט העולמית לוקה דה מאו שהגיע במיוחד לישראל. לדבריו סיאט כבר הטמיעה היום שירותי מוביליות כגון וויז של אינטל או אלקסה של אמאזון, ובימים אלו הם במו"מ עם חברת GETT לשילוב בכלי הרכב השונים שלה.

במהלך ימי הוועידה, שלושה יצרני רכב מהמובילים בעולם הודיעו על כניסתם לישראל: דלפי, סיאט ויונדאי. גם זו האחרונה הודיעה אתמול (ג') על הקמת מרכז חדשנות מקומי. בשיחה עם כתבים אמר דה לוקה ש"ההזדמנות להשיק סוג כזה של פרויקט בישראל, אחד השווקים העיקריים שלנו, הופך אותה למיקום אסטרטגי עבור סיאט". בנוסף, ציין דה מיו כי "ישראל היא מדינה מובילה בתחום החדשנות, והיא נחשבת ל"אומת סטארט-אפ", ולכן אין מקום טוב יותר להשיק מיזם מסוג זה".

תחבורה שיתופית? אולי בעשור הבא

XPLORA תקים את בסיסה בתל אביב ופעילותה תתבצע ברחבי הארץ. החממה תורכב מצוות ראשוני של מארבעה מומחים שישהה בישראל לרבות אנשי צוות הניידות הקלה הרוחבי שלה, המתמחים בתכנון חוויית משתמש (UX), פיתוח חשמלי ופיתוח עסקי, המובילים את השינוי הדיגיטלי של החברה. יבואנית סיאט, צ'מפיון מוטורס, תקצה מנהל שיהיה אחראי לתיאום ולביצוע הפרויקט החל משלביו הראשונים. צוות מומחים זה, שיחל באיתור חברות סטארט-אפ ופרויקטים שעשויים להיות מעניינים, יבחר את החידושים הבולטים ביותר ויישם אותם באמצעות בפיילוטים שיבוצעו בישראל ובאירופה. מי שייצג את צ'יפיון מוטורס בחתימת ההסכם הוא פרופ' יצחק סוארי, יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת אלייד, היא הבעלים של צ'מפיון מוטורס.

בהתייחסו לתחבורה שיתופית אמר ש" זהו אתגר אמיתי עבור תעשיית הרכב ובעתיד הלקוח לא ימדוד רק את המהירות של האוטו או את אחיזת הכביש שלו אלא גם את היכולת לתת שירות ולהגיע במהירות, בזמן וממקום למקום. זה לא יקרה מחר. מדובר ב"מודל כלכלי שבשלב זה של החיים שלו לא מסוגל לעמוד לבד על הרגליים. התעשייה עוד לומדת את זה והאמת אני שומע כבר עשור שהמכוניות לנהג יעלמו מהעולם ומאז היקף המכירות שלנו רק גדל משנה לשנה".

דה לוקה התייחס בדבריו לסוגי הדלקים שמלווים את תעשיית הרכב ואמר שלדעתו מנועי דיזל ימשיכו ללוות אותנו אבל רק במכוניות גדולות. לגבי סוגי ההנעה החליפית - מימן, גז או חשמל - העריך שתוך עשור 2 סוגי הנעה יפרצו את המחסום הטכנולוגי של טווחי נסיעה או זיהום אוויר ואלו יובילו את תעשיית הרכב.

Support Ukraine