ברוכים הבאים לשנגחאי פינת שטוטגרט, המקום בו נפגשות יצרנית המכוניות מרצדס הגרמנית וג'ילי הסינית שמפתחות במשותף את דגמי מותג סמארט, שבו כל אחת מהן מחזיקה 50%, והשנייה מייצרת בסין. את התוצר הראשון של שיתוף הפעולה הזה כבר פגשנו כאן תחת השם #1 שנבחן בגרסתו הרגילה ובגרסת הבראבוס שלו.
ה-#3 או פשוט סמארט 3 עושה שימוש באותו בסיס ואותן מערכות הנעה, אבל מלבישה עליהם מרכב גדול יותר, לטובת יותר מרווח פנים ותא מטען גדול יותר. כך למשל היא ארוכה יותר ב-13 ס"מ עם 4.4 מטר מקצה לקצה, רחבה יותר ב-2 ס"מ עם 1.84 מטר אבל הגובה מצומצם בשל עיצוב הקרוסאובר-קופה ל-1.55 מטרים. בסיס הגלגלים גדל ב-3.5 ס"מ ל-2.785 מטר ותא המטען ב-47 ליטרים ל-370 ליטרים. כך שבעוד ה-1 נמצאת מול כלים כמו זיקר X, וולוו EX30 (שניהם מותגים בבעלות ג'ילי ואיתם היא חולקת פלטפורמה) ה-3 מתחרה בחשמליות מעט גדולות יותר כמו לקסוס UX בגרסה החשמלית, וולוו C40 אם כי במחירים הרבה יותר נמוכים מהן.
כמו הבסיס, גם יחידות ההנעה של ה-3 זהות לאלו של ה-1. זה אומר גרסת כניסה עם מנוע בודד ולו 272 כ"ס, הנעה אחורית, תאוצה של 5.8 שניות ל-100 קמ"ש. לגרסת הביצועים בראבוס יש שני מנועים, המעלים את ההספק ל-428 כ"ס ומרידים את זמן ההאצה ל-100 ל-3.7 שניות קצרצרות.
בשתי הגרסאות סוללת 66 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא בין 435 ל-455 ק"מ בגרסאות המנוע היחיד בהתאם לרמת הגימור (בשל חישוקים גדולים יותר) ו-415 ק"מ בגרסת הבראבוס. השיפור בטווח הוא תוצאה של העיצוב האווירודינמי יותר. קצב הטעינה המהירה עומד על עד 150 קילוואט ובטעינת AC היא מאפשרת טעינה בקצב של 22 קילוואט בכל הגרסאות.
רמות הגימור מתחילות בפרו פלוס, מעליה תהייה רמת הגימור פרימיום ואז גרסת ה"25 שנים" למותג שתוצע באופן זמני בשנת 2024 בלבד ועד לבראבוס.
ברמת האבזור פרו פלוס כולל מסך 12.8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל ולוח מחוונים דיגיטלי של 9.2 אינץ', בקרת אקלים עם יציאות מיזוג למושב האחורי, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג פנורמי ועוד. ברמת הגימור פרימיום נוספים תאורת לד מטריקס, ציפוי עור לגלגל ההגה, מערכת טיהור אוויר, ריפוד עור אמיתי (תחליף עור בפרו פלוס), תצוגה עילית 10 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של BEATS ועוד. גרסת ה"25 שנים" זהה לה באבזור ומתייחדת בצבע חיצוני לבן ייחודי לה ומספור הדגם בקונסולה המרכזית. בבראבוס הבכירה תוספות עיצוב חיצוניות, חישוקי 20 אינץ', קאליפרים אדומים, ציפוי אלקנטרה להגה, מושבים ספורטיביים, במערכת השמע הדמייה של רעש מנוע ועוד.
מערכות הבטיחות כוללות בגרסת הבסיס חיישני חניה, שליטה אוטומטית באורות, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל התרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות היקפיות. רמות הגימור פרימיום, 25 השנים ובראבוס מוסיפות מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור.
בעוד מחירי הסמארט 1 מתחילים ב-190 אלף שקלים ומשם מטפסים ל-210 ו-240 אלף שקלים בהתאם לרמת הגימור. הסמארט 3 מתחילה ב-205 אלף שקלים לפרו פלוס ומשם עולה ל-225 אלף שקל לפרימיום ו-235 אלף שקל למהדורת 25 השנים. במקרה של גרסת הבראבוס המחיר הוא 250 אלף שקלים.
כאמור, אלו מחירים שכמו במקרה של ה-1, מכוונים אותה לאתגר את היריבות שלה קודם כל במגרש של התמורה למחיר. כאשר לצורך הדוגמה, במקרה של וולוו C40 הקרובה אליה במימדים, גרסת הכניסה עולה 330 אלף שקלים ובעלת ביצועים פחות טובים אבל סוללה גדולה משמעותית וגם טווח עדיף.
חדשות קשורות