+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1357, סה"כ - 26645

שובה של הטרנטה: המכוניות הישנות שערכן רק עולה

8 פברואר 2022 - כלכליסט

מכוניות ישנות

מחירוני הרכב מצביעים על תופעה מפתיעה: מכוניות בנות 15 או 20 שנה לא מאבדות מערכן כפי שמצופה אלא מחירן אף עלה לעומת השנה שעברה. מה יצר את הביקוש הערני כל כך למכוניות ישנות ומזהמות ולאן נעלמו תוכניות הגריטה?

מחירון לוי יצחק שהתפרסם בחודש ינואר לא היה מפתיע ביחס למחירוני אשתקד: חלק ניכר מרכבי השטח התייקרו, מכוניות משפחתיות בנות שנתיים, שלוש או ארבע הוזלו ואיבדו מערכן, אבל קטגוריה אחת של מכוניות התבלטה באופן מוזר - מכוניות שמחיריהן רק עלו. 

הנה כמה דוגמאות: דייהטסו סיריון מודל 2000 שבינואר 2021 היתה שווה 4,300 שקלים שווה כעת 4,400 שקלים. יונדאי אקסנט ESTEEM מודל 2002 שמחיר המחירון שלה אשתקד היה 4,800 שקל מתומחרת כעת ב־5,000 שקל.

מאזדה דמיו מודל 2001 היתה שווה לפני שנה 7,000 שקל וכך גם כעת. לא מדובר בטעות חישובית. המכוניות האלה, שחלק ניכר מהן ישנות ומרוטות במיוחד, נסעו בכבישי ישראל במשך שנה שלמה ולא איבדו שקל מערכן. חלקן אפילו עלו.

לפי מחירון הרכב של לוי יצחק, מדובר במגמה כמעט גורפת: כאשר מדובר במכונית במחיר של פחות מ־10,000 שקל מתוצרת מותג שנחשב אמין בעיני הקונים בישראל, ערך השוק שלה עולה. כלומר, לרוב לא זו בלבד שהיא שומרת על ערך ומחירה עולה במחירון, היא אפילו נמכרת מעל מחיר המחירון.

תופעה כזאת שבה למכוניות זולות יש שוק ערני אולי עשויה להיראות כתופעה נוסטלגית, אולי אפילו מדליקה: המכוניות שעליהן נסענו כאשר היינו צעירים יותר הן מכוניות מבוקשות. אבל בפועל מדובר בתופעה הרבה יותר בעייתית. במדינות מערביות מתוקנות מאזדה או יונדאי בנות 15 עד 20 שנים הן מוצר נדיר מאוד. אין להן ערך אספני וגם אין להן ערך נוסטלגי. הן פשוט מכוניות ישנות שבעליהן מיהרו להיפטר מהן.

נתונים של ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה שחישב את גילן הממוצע של מכוניות במדינות שונות באיחוד האירופי, חושפים שהגיל הממוצע של מכונית בצרפת הוא 10.2 שנים, באיטליה 11.4 שנים, בלטביה 16.8 שנים וברומניה 16.5 שנים. 

בישראל המצב טוב: נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שגילה הממוצע של מכונית בארץ הוא 7 שנים. אבל הנתון הזה מתייחס לכל המכוניות, כלומר משקלל גם ציי רכב ומכוניות חדשות. דווקא בגלל הנתון הזה שמצביע על כך שישראל היא מדינה של מכוניות חדשות, אנחנו נמצאים בבעיה שמסבירה את הנהירה אחר הגרוטאות.

בעולם אין הרבה שווקים שבהם למכוניות המאוד זולות יש ערך, אולי חוץ מערך לאספנים וחובבי מזכרות. ברוב המדינות המערביות מכוניות חדשות הן בדרך כלל הרבה יותר זולות מבישראל, ולכן אין טעם להחזיק את המכוניות הישנות. אחת היבשות היחידות בעולם שבהן מתקיים מצב דומה לישראל היא אפריקה. במדינות כמו קונגו וחוף השנהב קיים ביקוש ערני למכוניות זולות מאוד שהגיעו מאירופה. המכוניות האלה חוצות גבולות באיחוד האירופי, מטפטפות למדינות העניות, מגיעות בדרך כלל לספרד ופורטוגל ומשם תופסות מעבורת מהירה לאפריקה.

מה הבעיה עם העובדה שבישראל יש שוק כה פורה למכוניות כה ישנות? הבעיה טמונה בזיהום, בבטיחות, באיכות התחזוקה. סביר להניח שיש פה ושם יונדאי אקסנט או מאזדה דמיו שהן באמת יד ראשונה עם 100 אלף קילומטרים מנהג יחיד, אבל הסיכוי הגדול יותר הוא שאין מכוניות כאלה. 

איפה המדינה

האקזמפלרים ששרדו הם כנראה רכבים שנסעו מאות אלפי קילומטרים, מנועיהם הוחלפו, הם עברו תאונות, הם עומדים רק בתקני זיהום אוויר של לפני 20 שנה ובחלקם לא ניתן למצוא אפילו ארבע כריות אוויר, שלא לדבר על מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. בחלק מן המכוניות הללו סביר להניח שתחזוקת הרכב היא "תחזוקת שבר", כלומר תחזוקה שמבוצעת בזול ובאופן חובבני, והמכוניות האלה נמצאות על כבישי ישראל ואפילו נהנות מביקוש ערני.

מה יצר את הביקוש הערני כל כך למכוניות שהן בפועל עם רגל אחת בקבר? הסיבה העיקרית היא כמובן הקורונה. הסיפורים של יבואני הרכב ושל סוחרי המכוניות על מחסורים במכוניות משומשות עשו את שלהם. המחירים המנופחים להחריד של מוכרים ספקולטיביים בשוק המשומשות גרמו לרוכשים של מכוניות משומשות להחליט לפעמים לוותר על החלום לנהוג במכונית משומשת ששווה 50 אלף שקל ולהתפשר על גרוטאה לשנה־שנתיים. מעבר לכך, המחסור בתחבורה ציבורית זמינה במהלך הקורונה שכנע את מי שאין בידיו 50 או 60 אלף שקל להתפשר על מכונית ישנה ובלבד שיהיה לו אמצעי תחבורה. ובנוסף, יש לא מעט ישראלים שנמצאים דווקא בצדו השני של הספקטרום הכלכלי, כלומר ישראלים שדווקא יש להם היכולת הכלכלית לרכוש מכוניות חדישות והם אכן עשו זאת, כפי שמוכיחות כ־290 אלף מסירות של מכוניות חדשות. 

אבל דווקא הישראלים האלה שומרים  היטב על המכונית שלהם ואינם מהרים לתת לנהג החדש בבית את המפתחות של הטסלה החדשה, מה שגורם להם לרכוש מכונית משומשת, ישנה, כזו שניתן לזרוק לפח האשפה כאשר התיקון הראשון יגיע. סטטיסטית, בשנים האחרונות רמת המינוע בישראל נמצאת במגמת עלייה, והמשמעות היא שככל שרמת החיים עולה, מספר המכוניות למשק בית עולה.

אבל נקודה אחת עודנה לא ברורה: היכן מי שאחראי על "ניקוז" של מכוניות ישנות? התשובה היא שישראל היא כמובן שוק חופשי, כלומר מי שרוצה לקנות מכונית ישנה על אחריותו מוזמן לעשות זאת. אבל בישראל היו בעבר גם תוכניות גריטה שבמסגרתן מי שהביא מכונית ישנה קיבל עבורה תשלום. התוכניות האלה הגיעו לקיצן מכמה סיבות. ראשית, מכוניות חדשות הן יקרות להפליא וכתוצאה מכך גם מכוניות משומשות הן יקרות. מענק גריטה על מכונית משומשת יכול לכל היותר לשמש לרכישה של גרוטאה אחרת. מי שהביא מכונית בת 20 היה יכול לרכוש מכונית בת 15 שהיא עדיין ישנה מאוד ולא ממש בטיחותית או ידידותית לסביבה. 

אפקט מסוכן

מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד התחבורה מסרו שתוכנית גריטה אינה על הפרק בדיוק מסיבה זו. השמדה של מכוניות ישנות רק תגרום לבעל המכונית לרכוש מכונית ישנה אחרת, ומטרת הממשלה איננה להוסיף מכוניות לכבישי ישראל אלא לצמצם את היקף השימוש במכוניות ישנות. אבל הציבור לא ממש מיישר קו עם שאיפות משרדי התחבורה והגנת הסביבה ונאחז במכוניות הישנות, כפי שממחישים היטב מחירהן שנמצאים בעלייה.
לנהירה אחר המכוניות הישנות יש עוד אפקט מסוכן ובעייתי, שעשוי לגרום למדינת ישראל ללא מעט כאבי ראש בעתיד הלא רחוק. המדינה לא מתכוונת להעניק שום תמריץ למי שנוסע במכונית ישנה ומזהמת ומעוניין לגרוט אותה. באירופה תמריצים כאלה קיימים זה שנתיים והציבור מצביע ברגליים. בשנת 2021 מכירות רכבים חשמליים בחלק ממדינות אירופה עברו את מכירות רכבי הדיזל. אבל כאן המצב שונה. 

עובדתית, מחירי המכוניות החשמליות בישראל הם פשוט גבוהים להפליא. פיאט 500, המכונית החשמלית הזולה ביותר בישראל, עולה 110 אלף שקל. מחיר היעד של דאצ'יה ספרינג הוא 110 אלף שקל. ואלה מכוניות קטנות עם טווח מוגבל מאוד. מחירי הרכבים החשמליים הסיניים מתחילים ב־140 אלף שקל. 

ליצרני הרכב אין יותר כוונות להציג "חשמליות עממיות", כלומר המחיר של מכונית חשמלית משפחתית ראויה מתוצרת יצרן רכב שאינו סיני ינוע בין 160 ל־200 אלף שקל. וכאן אנו חוזרים להשוואה הלא נעימה בין ישראל למדינות מסוימות ביבשת אפריקה. מי שרוכש מכונית חשמלית כאלה משתייך לעשירונים הגבוהים אבל מחוץ לממלכת העשירונים הגבוהים חי רוב עם ישראל שזקוק לאמצעי תחבורה. 

בהיעדר חלופה הגיונית מצד המדינה, שתאפשר לישראלים להיפטר מהמכונית המזהמת והישנה, בתוך כמה שנים כנראה שנגלה שהנהירה אחר מכוניות ישנות וזולות היא רק ההתחלה ומכוניות מזהמות שבטיחותן אינה מתקדמת במיוחד יהפכו ללהיט בשוק המשומשות. בדיוק כפי שקורה כיום עם המכוניות בנות ה־20, אבל בקנה מידה הרבה יותר משמעותי.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesBYDCadillacCadillac EscaladeCadillac XT5CaliforniaCanadacar buying guidecar importcar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carclassicscongestion chargeconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia JoggerDacia SanderoDacia SpringDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricelectric bikeElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord Mondeoford mustangFord PumaFord RangerfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgamesgeargeelyGeneral MotorsgenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthHertzhondaHonda CivicHonda Civic Type Rhonda cr-vHonda HR-VHonda JazzHonda OdysseyHonda Passporthonda pilothow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai PalisadeHyundai Santa CruzHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysIsuzujaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep RenegadeJeep WranglerJerusalemkawasakiKawasaki NinjaKiaKia Carnivalkia ceedKia EV6kia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 2Mazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda CX-60Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMini CountrymanMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXMitsubishi Miragemitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan 400ZNissan AriyaNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNissan ZNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldRoyal Enfield Himalayanrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMAsemiconductor crisisSiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda Fabiaskoda karoqSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaSPACspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsStellantisstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru SolterraSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTesla Model YTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota AygoToyota BZ4XToyota Camrytoyota corollaToyota GR CorollaToyota Harriertoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuningTurkeyuberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited Statesususaused car buying guideUVeyeViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерманияГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонмашинное маслоМеирМертвое мореМетроминистерство транспортаминтрансминфинмотоциклмотоциклынаводнениеНагарияНалогналогиНацеретНегевНетанияНетивей Исраэльобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроисшествияпроишествияпрокат автоРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиремонт автореформаРеховотРишон ле-ЦионРоссияСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкастраховка автосубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-АвивТельдортендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУкраинаУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאאודיאגדאגף הרישויאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאוטותלאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלדןאלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו ג'וליהאלפא רומיאו סטלביואלקטריאוןאסטון מרטיןאפליקציותאפריליהארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו סדרה 4ב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבית המשפט העליוןבלובנזיןבנטליבני ברקבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהבת יםגג'יליג'יפג'יפ רנגלרג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגנבי רכבגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידו-גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהארלי דיווידסוןהוזלההונדההונדה ג'אזהונדה סיוויקהוצאה לפועלהטבות מסהיברידיתהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההנפקה ראשונית לציבורהעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבהתייקרויותווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיישני תנועהחיפהחלפיםחלקי חילוףחניהחניוניםחניית נכיםחרדיםטויוטהטויוטה אייגוטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה מודל 3טסלה מוטורסטסלה נכנסת לישראלטעינהטעינת רכב חשמליטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי i30יונדאי איוניקיונדאי טוסוןיונדאי פליסיידיונדאי קונהיוניברסל מוטורסיוניון מוטורסיוקר המחיהייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלמבורגינילנד רוברלנד רובר ריינג' רוברלקסוסממאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחן רכבמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמגדל ביטוחמדד התחבורה הציבוריתמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחדל הפקקיםמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרומטרו מוטורמטרופוליןמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירוץמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית מינימכונית מעופפתמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית ספורטמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכירות רכב חדשמכירות רכב חדש ישראלמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמסמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות כלי רכבמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרב מיכאלימרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינכיםנמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסבסודסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסוללותסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסלקוםסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה אניאקסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעליית מחיריםעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפרויקט המטרו של גוש דןפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סולקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקימקוקל אוטוקנאביסקנוןקנסקנסותקסדהקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםראשון לציוןרב קורגולציהרוסיהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב כביש שטחרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכב שיתופירכבי יוקרהרכבי שטחרכבים חשמלייםרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררעננהרפורמהרשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשות שוק ההוןרשיון נהיגהשאטליםשבביםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשלמה סיקסטשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אביב יפותל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית