ממחר: שביתה בקווי אגד ברחבי הארץ; השר כץ: "על החברה להשתנות"

לפני 7 שנים, חודש - 20 מרץ 2017, Walla!
ממחר: שביתה בקווי אגד ברחבי הארץ; השר כץ: "על החברה להשתנות"
ההסתדרות הודיעה כי החל ממחר ב-5:00 בבוקר לא יפעלו קווי חברת האוטובוסים בכל הארץ. הסיבה, לטענת ההסתדרות: סחבת לכאורה בחתימה על הסכם קיבוצי. שר התחבורה לאגד: "אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה"

אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון, מחר (שלישי) בשעה 05:00 בבוקר תחל שביתה כללית של כל  קווי חברת אגד בישראל. לפי הודעה שמסר יו"רההסתדרות אבי ניסנקורן הרקע להחלטה לצאת להשבתה גורפת של הקווים נעוץ בסחבת שנוקטים משרדי האוצר והתחבורה במשא ומתן מול הנהלת החברה על חתימת הסכם קיבוצי בחברה, ומביא לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים. "אלפי נהגים שסובלים מפגיעה חמורה בתנאי שכרם, נושאים במחיר המחדל וממחר פקידי המדינה לוקחים כבני ערובה גם מיליון וחצי נוסעים. אני מקווה ששרי התחבורה והאוצר ישנסו מותניים ויעשו הכול על מנת למצוא פתרון ולהימנע ממשבר חסר תקדים", אמר ניסנקורן, והוסיף כי "לכולם ברור מה מונח על כף המאזניים. אני מקווה ששרי התחבורה והאוצר ישנסו מותניים ויעשו הכול על מנת למצוא פתרון ולהימנע ממשבר חסר תקדים". דובר אגד מסר כי בקשה לצו מניעה נגד השביתה הוגש לבית הדין לעבודה בת''א וכ דיון במעמד הצדדים נקבע לשעה 16:00.

שר התחבורה ישראל כץ הורה להנהלת אגד לקיים משא ומתן מזורז עם העובדים על תנאי עבודתם, במסגרת המשא ומתן אותו הם מנהלים מול הממשלה על המשך הרפורמה בתחבורה הציבורית. מנגד, הורה כץ לאוצר להתאים את המקדמות הנדרשות לחברה ולא להשתמש בהן כדי לפגוע בחברה וכקלף מיקוח. "אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה. אם לא תעשו את מה שנדרש ולא תקבלו את החלטות המתאימות כעת, אתם תיעלמו. למרות הערכתי ליכולות החברה ולהיסטוריה שלה, אני לא אוותר ואם אצטרך לנהל מאבק ציבורי, כמו שנאלצתי לעשות בנמלים ובמקומות אחרים, אעשה זאת ולא אאפשר לשום גורם פוליטי להתערב", אמר השר, והוסיף כי החברה חייבת לעבור שינוי ולהתאים עצמה לעידן התחרות ולרמת השירות הנדרשת מתחבורה ציבורית מודרנית, כמו במדינות  המפותחות בעולם.

כץ הדגיש כי חברת אגד חייבת להשתנות משמעותית והדבר כולל בין השאר את הפיכת אגד מקואופרטיב לחברה, הוצאת קווים לתחרות והכנסת משקיע אסטרטגי להרחבת תחומי פעילות. כמו כן, לדבריו יש להטמיע תרבות נהיגה ועבודה, ועמידה במדדי שירות מחייבים. "הבטחתי לפעול במקביל לשיפור נוסף במעמד הנהג, מעבר להעלאת השכר שיזמתי, הסדרת תנאים סביבתיים לנהגים, מקצוע מועדף, ותק וזכויות במעבר מחברה לחברה אחרי מכרז", הוסיף.

מ"תחבורה בדרך שלנו", ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל הגיבו לדברי ניסנקורן ואמרו כי "לצערנו, ממשיכים בהסתדרות לקשור את תנאי הנהגים באגד להסכמי מזכירות אגד עם המדינה, זאת ללא ביקורת על חברי מזכירות אגד, שגרמו לבור הפיננסי בו נמצא הקואופרטיב. למעשה, בגישתה זו מייצגת הסתדרות העובדים את ההנהלה ולא את נהגי אגד, בתמיכתה בדרישת החברה להזרים אליה תקציבי עתק מכיסי האזרחים. אנו קוראים למשרדי האוצר והתחבורה לסרב לסחטנות ולשבור אותה. אנו קוראים למשרד התחבורה לפנות לבית הדין לענייני עבודה בדרישה למנוע שביתה עד תום הליך הבחירות לראשות ההסתדרות".

Support Ukraine