ייצוגית נגד גט טקסי: מעלימה את תעריף החיוב מהלקוחות

לפני 6 שנים, 10 חודשים - 15 יוני 2017, גלובס
ייצוגית נגד גט טקסי: מעלימה את תעריף החיוב מהלקוחות
עפ"י התביעה, מסך ברירת המחדל באפליקציה של גט אינו מסגיר כי המזמינים מחויבים בעמלה בסך 4.80 שקלים - ורק כאשר לוחצים שוב על לשונית "גט טקסי אקספרס", מגלים את העמלה המלווה את תהליך ההזמנה

נוסעי Gett (גט טקסי) בוודאי מכירים את התופעה לפיה אל מחיר הנסיעה בהתאם למסלול ולמונה הם משלמים לנהג המונית עוד 4.80 שקלים, תוספת שמופיעה בחשבונית כדמי הזמנה טלפונית. החיוב הזה מעוגן בחוק ובמחירון הנסיעה במוניות של משרד התחבורה - אלא שבאפליקציה של Gett היא לא מופיעה במעמד ההזמנה מראש כאשר המשתמשים מבקשים להזמין מונית מיידית – דפוס שכנראה מרבית המשתמשים באפליקציה נוהגים לעשות. במקרים אלה עניין החיוב - שהוא נפוץ בהחלט ואשר מייקר את מחיר הנסיעה - כאמור לא מודגש במעמד הזמנת המונית.

יודגש כי התוספת למחיר הנסיעה מתווספת בהזמנת מונית בפיצ'ר "גט אקספרס", שמרבית מחזיקי האפליקציה משויכים אליו באופן אוטומטי כברירת המחדל – אלא אם הם בוחרים באופן יזום לעבור לפורמט אחר, למשל גט פרימיום (צי מכוניות יוקרה), גט קידס, גט מהדרין ועוד.

בפני המשתמשים באפליקציה המזמינים מונית, עם ביצוע הפעולה עולה אופציה של הזמנת מונית מראש למועד עתידי – כאן מופיע בצורה ברורה כי עבור השירות הזה ייגבה סכום של 4.80 שקלים בנוסף כדמי השירות. אלא שלפי בקשה להכרה בתביעה כייצוגית נגד חברת גט טקסי נטען כי החברה גובה 4.80 שקלים בגין כל הזמנה של גט אקספרס ולא רק בגין הזמנה למועד עתידי, כאשר נחדד כי במקרים אלה, הודעה מוקדמת בדבר החייוב האמור לא מופיע באופן האופן ובצורה בולטת.

את העמלה הזו, הנגבית כאמור בנסיעה מיידית ורגילה, נטען בבקשה כי החברה איננה טורחת לפרסם בריש-גלי – אלה כאמור מתגלים רק כאשר הנוסע יושב במונית – אם הוא מסתכל על המונה, שם מופיעה התוספת בשורה נפרדת – או במעמד החיוב ובחשבונית לאחר הנסיעה.

בבקשה נטען כי מדובר בשיטה שנוקטת החברה. הבקשה טוענת כי מחיר העסקה אינו מוצג במלואו, ועל כן החברה מטעה לכאורה את לקוחותיה ומתעשרת לכאורה שלא כדין.


"לו המשתמשים היו מודעים לעלויות אלה, הם היו יכולים לכלכל את צעדיהם בהתאם ולהימנע מהזנת השירות תוך מציאת מונית באופן עצמאי ומידיי ללא תשלום העמלה", כך נטען.

התביעה, בייצוגם של עורכי הדין רועי ביטון, אדם לוין ויונתן רפפורט, תבקש במסגרת ההליך ש-Gett תמסור נתונים באשר להיקף חברי הקבוצה כמי שהזמינו את שירות גט אקספרס, "לגביהם נכלל תיאור מטעה למחיר שנגבה מהלקוחות". עוד נדרש כי Gett תשיב את הכספים שגבתה ותתקן את התיאורים באפליקציה, כך שהנוסעים יוכלו מראש לדעת בדבר התוספת למחיר.

מחברת Gett טרם נמסרה תגובה.

Support Ukraine