החזון נשאב: דייסון זונחת את מיזם המכונית החשמלית

לפני 4 שנים, 5 חודשים - 11 אוקטובר 2019, כלכליסט
החזון נשאב: דייסון זונחת את מיזם המכונית החשמלית
יצרנית שואבי האבק חוזרת בה מהמיזם השאפתני עקב "חוסר כדאיות כלכלית"; ההערכות הן שההיבט הבעייתי ביותר מבחינתה היה הקמת מערך השיווק, המכירות והלוגיסטיקה

דייסון, יצרנית שואבי האבק, חוזרת בה מכוונותה לייצר מכונית חשמלית.

המכונית החשמלית של דייסון היתה אמורה להיות אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר בעולם הרכב תוך שהיא מאתגרת את יצרני הרכב הוותיקים ומציעה לצרכנים טכנולוגיה שלפי דייסון לא הוצעה עד כה. ואולם, כעת משנה החברה כיוון ומצהירה כי הפרויקט השאפתני נגנז - וזאת למרות שגייסה השנה עובדים לפרויקט הרכב החשמלי, כולל את רולנד קרוגר,לשעבר בכיר בב.מ.וו ובאינפיניטי.

לפי הבעלים ג'יימס דייסון, הפרויקט מבוטל עקב "חוסר כדאיות כלכלית". דייסון ציין בפני אמצעי תקשורת באירופה כי הסיבות לסגירת הפרויקט אינן נוגעות לכשלים תכנוניים או בעיות יצור. לדבריו, "הצוות של דייסון פיתח מכונית מדהימה, הם היו מבריקים בגישתם והיו נאמנים לעקרונות ההנדסיים של החברה. אך עם זאת למרות שניסינו והתאמצנו, איננו רואים דרך בה היצור יהיה רווחי ומשתלם כלכלית".

דייסון העסיקה בפרויקט כ-500 מהנדסים בתפקידי פיתוח שונים ואנשי מינהלה נוספים. לפי הערכות, ההיבט הבעייתי ביותר עבור דייסון, שהכריע אותה לבסוף, היה דווקא הקמת מערך השיווק, המכירות והלוגיסטיקה הנוגע ליצור מכוניות. כפי שפורסם, דייסון עצמה בחנה מספר גדול של אתרי יצור עבור המכונית, כולל בבריטניה ובמזרח הרחוק.

Support Ukraine