50 ק"מ על חשמל: מיצובישי אאוטלנדר הייבריד החדש בישראל

לפני 7 שנים - 21 מרץ 2017, Walla!
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי חוזרת לחבר קצוות עם ג'יפון מצד אחד ומערכת הנעה חשמלית-היברידית מצד שני באאוטלנדר PHEV המחודש. המחיר: החל מ-195 אלף שקלים

כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל מתחילה היום את שיווק מתיחת הפנים לג'יפון הפופולארי אאוטלנדר, אבל לא בגרסת הבנזין הנפוצה יותר שכבר עברה את הטיפול – אלא בתצורת ההנעה ההיברידית הנטענת – PHEV.

רגע לפני המכונית עצמה, כדאי להעיף מבט על הכיוון וההחלטה של מיצובישי בכל הקשור לקו הדגמים העתידיים שלה. מזה מספר שנים שהחברה ממקדת את האסטרטגיה שלה בשני מישורים עיקריים. הראשון הוא כלי רכב מגזרת הג'יפונים והקרוסאוברים והשני הוא כלי רכב חשמליים והיברידיים.

החלטה שתשפיע גם על היצע הדגמים העתידי שלה אצלנו בישראל. מעבר לאאוטלנדר PHEV, ברבעון האחרון של 2017 אנו נראה עוד שני קרוסאוברים מתוצרת החברה. ה-ASX הקטן שיתחרה בג'יפונים והקרוסאוברים הקטנים והאקליפס קרוסאובר שהוצג בז'נבה.

אז מה חדש באאוטלנדר PHEV?

חיצונית הוא מיישר קו עם מתיחת הפנים של האאוטלנדר הרגיל, מה שאומר שהוא נהנה גם מהשיפור שראה הדגם בבידוד הרעשים. עוד עודכן כיול המתלים וכן עדכונים למנוע הבנזין. אבל עיקר המיקוד ב-PHEV הוא כמובן הפן ההיברידי והחשמלי, גם כאן עודכן הדגם בשורת מאפיינים.

למכונית שלוש תצורות נסיעה; חשמלי, היברידי טורי והיברידי מקביל; במצב החשמלי מספקים המנועים 82 כ"ס וטווח מוצהר של 50 ק"מ. בתצורת הנעה זו נוספה גם אפשרות למצב EV שמותיר את הרכב במצב חשמלי ובניגוד לעבר "מכריח" את הרכב להישאר במצב זה כברירת מחדל גם במחיר נטרול צרכני אנרגיה לא הכרחיים לנסיעה דוגמת בקרת אקלים. כמו כן, נוספו מנופי שליטה מאחורי ההגה לניהול רמת הטעינה הרגנטיבית של המכונית. במצב ההנעה ההיברידי הטורי, מנוע הבנזין משמש כגנרטור למנועים החשמליים שמשמשים לתנועה. המצב השלישי הוא היברידי מקביל הנכנס לפעולה במידה ואין די חשמל בסוללה, תאוצות חזקות, שיפור תנאי משיכה וכן במהירות של מעל ל-120 קמ"ש.

אאוטלנדר PHEV ישווק עם כבל טעינה מסוג mode2 המאפשר טעינה מרשת החשמל הביתית (עם התקנת שקע מתאים), היבט הייחודי לו שכן אינו מצריך הקמת עמדת טעינה מנוהלת בעלות של כמה אלפי שקלים. כמו כן ניתן לרכוש בנפרד כבל טעינה מסוג mode 3 המיועד לעמדות טעינה ציבוריות. זמני הטעינה משתנים בין שתי השיטות, 5 שעות לטעינה מלאה במצב mode2 ו-3.5 שעות ב-mode3.


אאוטלנדר PHEV, בניגוד לאחיו הבנזיני לא יציע תצורת 7 מושבים אלא 5 מושבים בלבד. הוא ישווק בשתי רמות גימור "סופרים" ו"לקשרי" מאובזרת. חיצונית בידול השתיים מסתכם בגג שמש וחיישני החניה ההיקפיים. עיקר הבדלי העיצוב מתמקדים באבזור הנוחות ומעטפת הבטיחות. שתי הגרסאות מגיעות עם חלונות כהים, תאורת לד, גימורי כרום ומסילות לגג ובתא הנוסעים הגה עור, בקרות שיוט ובקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. רמת הגימור לקשרי מוסיפה מושבי עור מתכווננים חשמלית, חימום למושבים ודלת תא מטען חשמלית.

בסעיף הבטיחות שתי רמות הגימור מקבלות שבע כריות אוויר, בקרות אלקטרוניות מקובלות, מערכת ההנעה הכפולה של מיצובישי המשלבת גם מאפייני בקרת יציבות. רמת הגימור הגבוהה זוכה למעטפת של מערכות מתקדמות כמו מניעת האצה לא מתוכננת מעמידה, שליטה אוטומטית באורות גבוהים בסיוע לייזר, בלימה אוטונומית העושה שימוש במצלמה ולייזר ולא רדאר כמו בדור היוצא ומזהה הולכי רגל עד מהירות 65 קמ"ש, כלי רכב עד 80 קמ"ש והתראה עד מהירות 140 קמ"ש. רמת הגימור סופרים נעדרת את החבילה הזו ומקבלת מערכת מובילאיי.

הדגם מגיע עם חבילת אחריות מורחבת ויוצאת דופן בתחום כלי הרכב ההיברידיים הכוללת מעבר לשלוש שנות האחריות על הרכב גם חמש שנות אחריות למערכת החשמלית ושמונה שנות אחריות לסוללות. מחירי האאוטלנדר PHEV עומדים על 195 אלף שקלים לרמת הגימור סופרים ו-210 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי הגבוהה.

Support Ukraine