טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל הודיעה כי החלה לשווק בארץ את קיה פורטה דיזל החדשה. המכונית המשפחתית, גרסת הסדאן של הסיד, שתתחרה ישירות מול רנו פלואנס דיזל בין היתר, משווקת בארץ ברמת גימור יחידה ובחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית. האם טמון בה הפונטציאל לרכוש לקוחות מחוץ לשוק המוסדי וענף המוניות?
הפורטה דיזל תמכר בישראל במסגרת מתיחת פנים שעיקרה ליטוש הפרונט, הכתפיים ואזור קשתות הגלגלים. רמת המפרט תהיה LX בלבד עם מערכת שמע לה 6 רמקולים עם זכרון פנימי, כניסות USB ו-AUX, בלוטות' מקורי, שליטה מגלגל ההגה על פקדים מסוימים, בקרת שיוט, פתחי מיזוג מאחור ועוד. קו ההגנה שלה מורכב מ-6 כריות אוויר, בקרת יציבות, סיוע לבלימה וניטור לחץ אוויר בצמיגים.
את הכוח תעביר יחידת ה-1.6 ל' טורבו-דיזל CRDI לה 136 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-30.4 קג"מ הזמינים מתחום של 1,750 סל"ד. על העברת העוצמה מופקדת תיבת הילוכים דו-מצמדית (רובוטית) עם 7 מהירויות; היא תאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ועד 198 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת (יצרן) היא 18 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-25 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית.
הפורטה שומרת על מידותיה גם לאחר מתיחת הפנים; אורכה 4.56 מ', רוחבה 1.78 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.7 מ'. נפח תא המטען עומד על 482 ל'.
המחיר לקיה פורטה דיזל בארץ עומד על 133,900 שקלים.
חדשות קשורות