טויוטה קורולה המחודשת הושקה בישראל

לפני 7 שנים, 8 חודשים - 14 יולי 2016, Walla!
טויוטה קורולה המחודשת הושקה בישראל
המשפחתית הכי נמכרת בישראל והמכונית השניה הכי נמכרת בישראל מגיעה לאחר עדכון של אמצע החיים. בין העדכונים, נגיעות עיצוב, מערכת מולטימדיה חדשנית ועוד. המחיר, החל מ-128,900 שקל

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל השיקה היום (חמישי) את הקורולה המחודשת, לאחר שזו עברה עדכון של אמצע החיים. הקורולה היא ללא ספק המכונית החשובה ביותר של המותג בישראל ולזו נזקפים שני תארים חשובים - המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל והמכונית השניה הנמכרת בישראל. לכן, כל עדכון שעוברת מכונית זו, עשוי להיות חשוב עד קריטי עבורה. גם בעולם, הקורולה נחשבת למכונית הנמכרת ביותר עם למעלה מ-44 מיליון יחידות.

מלבד שינויים קוסמטיים קלים(גריל בולט, פנסי ערפל שקועים, גריל עליון קטן יותר, פנסילד מאחור וכו'), החידוש העיקרי בקורולה המעודכנת נוגע לשילוב של מערכת ה'קונקטד-קאר' (המכונית המחוברת) בעזרת חברת איתוראן (בתוספת תשלום). המערכת החדשה לוקחת את המולטימדיה (כעת בגודל 7 אינץ') המקורית של הרכב (התקנה על ידי גיל קאר) ומשלבת בה תוכנה חדשה שמציעה לבעלי הרכב חיבור מלא לרשת הנתונים בעזרת סים קבוע וחבילת גלישה בסיסית בנפח 1 גיגה בחודש. מערכת זו מציעה האזנה לכ-40 תחנות רדיו אינטרנט מישראל והעולם, גלישה באפליקציות כמו פייסבוק ואחרות, צפיה בסרטוני יוטיוב ועוד. כמו כן, מאפשר לבעלי הרכב לקבל תכנים שקשורים לרכבו כמו ספר טיפולים, ספר יצרן, סרטוני הדרכה, שמירה על קשר עם מרכז השירות. במקרה הצורך כמו תאונה, המערכת יודעת לחבר את היושב ברכב עם מוקדי חירום של מד"א, איחוד הצלה, משטרה, מרכז השירות של הרכב ומוקד טויוטה. זה האחרון מציע שירות סיוע רחב כמו הזמנת מקום במסעדות, הכוונה בדרכים ועוד.

העדכון חל גם על מפרט אבזור הבטיחות. זה כולל תוספת של ארבע מערכות חדשות וחשובות כמו מערכת קדם התנגשות אשר נעזרת במצלמה ובחישני לייזר כדי לזהות מצבי סכנת התנגשות מלפנים. המערכת מספק התרעה ואף תבלום בעצמה במידה והנהג לא הגיב בעצמו להתרעה (בין 15 ל-140 קמ"ש להתרעה, בין 30 ל-80 קמ"ש מגבירה את כוח הבלימה, בין 10 ל-80 קמ"ש בלימה אוטונומית). המערכת השניה, מסוגלת להעביר בין אור הדרך לאור המעבר, כדי לשפר ראות ולמנוע סנוור נהגים אחרים. המערכת השלישית, תתריע על סטייה מנתיב הנסיעה והמערכת הרגיעית, תדע לזהות תמרורי דרך ולספק התרעות במקרה בו הנהג מתעלם מהוראות התמרורים. בנוסף ישנה גם מראה פנימית מתכהה, 7 כריות אוויר וכו'. מבחינת מבחני הבטיחות, הקורולה זכתה לציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק.

המנוע בחזית נותר כמעט ללא שינוי, כאשר זה עדיין מציע נפח של 1.6 ליטר ומפיק 132 כ"ס ב-6,400 סל"ד וכן 16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה שבתפעול ידני מציעה גם חלוקה לשבעה יחסי העברה קבועים מראש. לפי נתוני היצרן, שילוב מנוע וגיר זה יניב צריכת דלק של 17.9 קילומטרים לכל ליטר דלק או 16.7 קילומטרים לכל ליטר עם האופציה הידנית.

הקורולה תמשיך להציע שתי רמות אבזור - SUN בסיסית ו-GLI מאובזרת יותר, כאשר זו האחרונה תוסיף כניסה חכמה לרכב והנעה ללא מפתח, פנסי ערפל, חישוקי 16 אינץ' (חישוקי פלדה 15 אינץ' בגרסה הבסיסית), בקרת אקלים מפוצלת ואופציה לריפוד מושבים בהיר.

המחירים של הקורולה המחודשת מציגים עליה של כ-5 אחוזים וכעת עומדים על 128,900 שקל לרמת הסאן, 131,900 שקל לרמת ה-GLI והגרססה הידנית תעלה 125,900 שקל (ברמת GLI).

עד כה נמסרו השנה בישראל כ-5,000 יחידות והשנה תסתיים עם סך של כ-10,000 יחידות מהקורולה. על פי הערכות יוניון מוטורס, שנת 2016 תסתיים עם סך של כ-280 אלף מסירות רכב חדש בישראל, צמיחה של 15 אחוזים בסך הכל - שוב שיא של כל הזמנים. טויוטה עצמה מחה עד כה בשיעור של 7 אחוזים עם מעט מעל ל-17 אלף יחידות השנה.

לדברי רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, בקרוב יושק בישראל ה-CHR ההיברידי החדש, זהו קרוסאובר שדומה במידותיו לקשקאי של ניסאן והוא צפוי להגדיל משמעותית את כוחו של המותג בישראל, בשוק הצומח ביותר של הקרוסאוברים. החודש לראשונה, פלח רכבי הקרוסאוברים לסוגיהם, עקף בממדיו את זה של המשפחתיות הקונבנציונליות (סגמנט C).

Support Ukraine