+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1433, סה"כ - 14466

ימאהה ניקן בישראל: טעימה ראשונה

6 ספטמבר 2018 - Walla!

ימאהה ניקן בישראל: טעימה ראשונה

יש לו מערכת מתלים חדשנית מלפנים, מנוע שלושה צילינדרים של MT09 באמצע ומלא ראשים מסובבים מאחוריו - תכירו את ימאהה ניקן החדש. אופנוע כמו שלא ראיתם מעולם

זה כבר כמה שנים שימאהה עושה בית ספר לכל יצרניות האופנוע מסביב. זה התחיל לפני כמה שנים עם ה-MT07 אבל אז כולם אמרו "ביג דיל, אופנוע בינוני נפח וזול", אז זה המשיך עם ה-MT09 ואז כולם אמרו "ביג דיל, אז יש לו מנוע טריפל מדליק" ואז זה המשיך עם ה-MT10 ואז כולם אמרו "טוב נו, יש לו מלא כוח", באמצע היו גם הטרייסר וה-XSR הרטרואי המגניב. אבל עכשיו יש את הניקן וכולם מוזמנים לסתום את הפה ולהסתכל על הדבר המגניב הזה. כי ימאהה עשתה את זה שוב.

זה לא רק איך שהוא נראה, ובמפגש מקרוב באירוע ההשקה שלו זה מתעצם, אלו כל הפרטים הקטנים שמרכיבים את האופנוע הכי מיוחד שראינו בשנים האחרונות.

אז מה זה?

ניקן, שנהגה ני-קן - שתי חרבות ביפנית, הוא למעשה אופנוע שלושה גלגלים. אל תתבלבלו לרגע בין זה לבין קטנועי שלושה גלגלים כמותם ראינו מפיאג'ו, אפריליה וגם ימאהה - זה משהו אחר לגמרי. אנחנו נלך מהחלק האחורי קדימה.

זרוע אלומיניום שמחזיקה חישוק 17 אינץ' ועליו צמיג שמנמן מונע שרשרת, עד כאן אין משהו יוצא דופן. הבולם האחורי מתכוונן עם ברז עומס ראשוני, גם כאן, לא משהו שלא ראינו קודם. מכאן מתחילים להיות דברים מעניינים, בתוך שלדת הצינורות שמורכבת מראש היגוי פלדה ותושבת מנוע מאלומיניום, נמצא מנוע שלושת הצילינדרים של ה-MT09 שעובר סדרת שינויים כמו גל ארכובה כבד יותר, מפת הזרקה חדשה ויחסי העברה שונים בתיבת ההילוכים שמציעה קוויקשיפט בהעלאת הילוכים. מצערת רכב על חוט, בקרת שיוט, מצבי רכיבה ובקרת משיכה מכוילים להתאמה לכלי. ההספק עומד על 115 כ"ס ב-10,000 סל"ד ו-8.9 קג"מ

עכשיו מתחיל הקטע המעוניין, כל הארכיטקטורה הקדמית שלו על שני חישוקי 15 האינץ' היא יחידה מרשימה למראה ומרשימה עוד יותר כאשר מתעמקים בה. בלי להיכנס לכל פרטי הפרטים של העומסים עמם המכונה הזו צריכה להתמודד. הרעיון פה הוא פיצול עבודת ההיגוי והאחיזה של גלגל בודד לשני גלגלים, עד כאן הכל טוב ויפה. האופן בו זה נעשה הוא זה שמרשים מאוד. ימאהה קוראים לפתרון הזה LMW שפירושו - Leaning Multi Wheel מערכת קישור ביחידת ההיגוי שמחובקת לציר היגוי כפול מתרגמת את הפניית הכידון של הניקן לפעולת היגוי והטייה של האופנוע. המערכת שומרת ששני הגלגלים יהיו מקבילים זה לזה בזמן פנייה, מכיוון שבפועל שני הגלגלים לא עוברים את אותו המרחק בזמן פנייה, שכן הגלגל החיצוני מייצר רדיוס גדול יותר - יש לו הטייה נוספת זעירה כפיצוי.

כל גלגל נתמך על ידי זוג בולמים של KYB האחורי המרכזי אחראי לספיגה ולשיכוך והקדמי בתפקיד ייצוב הגלגל באמצעות "נקודת עיגון" נוספת בזמן הטייה וכן תוספת של שיכוך.

למרות כל הגשעפט הזה, הניקן לא אופנוע גדול פיזית. הוא דומה מאוד במימדים שלו לטרייסר 900 של ימאהה והשוני הבולט ביותר הוא רוחב מקצה ידיות הכידון שבניקן עומד על 885 מ"מ לעומת 850 בטרייסר. בסיס הגלגלים הוא 1,510 מ"מ (1,500 בטרייסר למשל). באופן טבעי, לא מדובר בחיה קלילה במיוחד, והמשקל עומד על 263 ק"ג.

איך הוא זז?

באירוע ההשקה, קיבלנו הזדמנות לרכיבה קצרצרה על הניקן באיזור נס הרים. ממש לא מחליף את המבחן שבדרך, אבל נותן רושם ראשוני.

תנוחת הישיבה מוזרה מעט, לא מבחינת התנוחה עצמה שמאוד זקופה, בעיקר בגלל שיושבים רחוק מאוד מהגלגלים הקדמיים ביחס למה שרגילים מאופנוע. ככה זה כשצריך לשמור על חלוקת משקל ויש הרבה ממנו מלפנים. מושב בגובה 820 מ"מ מאפשר להגיע בקלות לרצפה ונדנודים שלו בעמידה מגלים שהוא כבד, אבל פחות כבד ממה שנדמה. לוח המחוונים הדיגיטלי מפורט אבל קצת הולך לאיבוד במטראז' הפלסטיק מלפנים. צריך להתרגל לזה שהמראות נמצאות נמוך ממה שרגילים בדרך כלל.

הנעה וגרגור שלושת הצילינדרים הייחודי נשמע מלמטה-מלפנים. משלבים לראשון והניקן מתגלגל במשיכה החלטית מהמקום. כבר במטרים הראשונים אני מתחיל לנענע אותו ומבין שהוא עושה את זה ממש כמו אופנוע רגיל, זה כאן וזה במהירויות גבוהות יותר. פחות חד מאופנוע ספורטיבי או אפילו חצי ספורטיבי, אבל בהחלט לא תחושה של פרונט מגושם.

עד ההגעה לפיתולים אני משתדל לרסק אותו על כל פיסת אספלט שבורה, כולל בפניות בצמתים, מה שלא הייתם מעלים על דעתכם בדו גלגלי - לניקן זה לא מזיז את קצה הוונטיל.

בכביש המפותל צריך להזכיר לעצמך להתרכז ברכיבה ולא במחשבה על כל הלינקים והזרועות והמוטות המקשרים. אבל הוא פשוט עושה את זה. ברגע שמשחררים את האופנוען הקפוץ שכל הזמן דואג לאחיזה בקדמי, הוא כלי שמתחברים אליו מהר מאוד. מתחברים ומגלים שהוא מעניק הרבה מאוד תחושת בטחון. הוא לא מתרגש מתיקוני היגוי, בלימות בפנייה או פתיחת גז מוקדמת מדי. הוא שש אלי הטייה וגם בור שגלגל אחד נכנס לתוכו לא מזעזע אותו יותר מדי בזכות הגלגל השני.

שינוי יחסי ההעברה וגם אופי המנוע, מייצרים כלי שמצטיין יותר בפניה מאשר בפיצוצי גז והאצות. צריך להיות בדיוק ברצועת הכוח כדי להרגיש אותו. לא רכבנו מהר במיוחד, אבל תאוצות הביניים לא היו מרשימות במיוחד.

הקצב שהכתיבה התנועה מסביב לא אפשר גם להתרשם מהבלמים או לצלול לדקויות נוספות, כך שבאמת מדובר בטעימה קטנטונת. רשמים מפורטים יותר נוכל להביא בעיקר אחרי רכיבה ארוכה יותר, כזו שבה נוכל לחוות אותו גם בסביבה עירונית, בין עירונית ארוכת טווח כבישים שונים ובהרכבה.

למי ובכמה

הניקן ואת זה ברור לכולם לא מיועד לכל אחד. קהל היעד שלו מאוד מגוון, אבל קטן בסופו של דבר. אלו יכולים להיות כאלו שרוצים את הכי מגניב וחדש, כאלו שמחפשים את תוספת הבטיחות של שני גלגלים מקדימה, או כאלו שמחפשים כלי תיור ספורטיבי קל לרכיבה.

המחיר לא נמוך, 110 אלף שקלים או 105 אלף שקלים בימי המכירות המיוחדים כעת. תחסכו מכולם את ההשוואה שלו לכל כלי דו גלגלי אחר בנפח או במחיר, הוא לא שם וזו טעות לקחת אותו לשם. הוא בעיקר אחר לגמרי, פונה לאנשים אחרים לגמרי וכאלו שיהיו מוכנים לשלם על זה.

 

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAutoMotorautonomous carautonomus carAutopilotavtoVAZbatterybentleybicyclebikebikesbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorscarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai KonaIIHSInfinitiinfotainmentinteliranisisIsraeljaguarjapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia riokia sorentoKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitlexusLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftminiMitsubishimitsubishi ASXmobileyemotorcyclemotorsportnavigationNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNvidiaofoopelOpel InsigniapanasonicparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Roycerussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstrikestudysubarusubaru ascentsubaru forestersubaru XVsupercarssuvsuzukiSwedentakatataxitechnologyterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatesususaVolkswagenvolvoVolvo XC40vwVW Polowaymowazeyamahaаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильинфраструктуракамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупцияКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедыאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל מוקהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכרמיאללליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמובילאיימוניותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןנסיעות שיתופיותנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקורקינטקטנועקטנועיםקיהקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראליריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשוק הרכבשלמה SIXTתתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיות תחבורה
מכור את הרכב שלך