עם קיוסקים דיגיטליים כמו במקדונלד'ס: Gett מתחילה לפעול בנתב"ג

לפני חודשיים, שבוע - 15 פברואר 2024, Walla!
עם קיוסקים דיגיטליים כמו במקדונלד'ס: Gett מתחילה לפעול בנתב"ג
אפליקציית המוניות התחייבה לפתור את בעיית זמינות המוניות והפקעת המחירים בשדה התעופה, אבל שרת התחבורה מירי רגב מטיילת בהודו במקום לפתור את הבעיה הגדולה שתמשיך להרחיק נהגי מוניות מהשדה

חצי שנה לאחר שזכתה במכרז רשות שדות התעופה להפעלת שירותי המוניות בנתב"ג, מתחילה אפליקציית Gett לפעול בשדה, עם שורה של חידושים טכנולוגים, והמשך אי הוודאות מצד משרד התחבורה.

מעבר לאפשרות של הזמנת מונית באפליקציה לשדה ובחזרה ממנו, הציבה גט בטרמינל 3, היחיד שפועל כעת, קיוסקים ממוחשבים להזמנת מונית, בעיקר עבור תיירים, אך גם עבור ישראלים שלא משתמשים בסמארטפון.

הכניסה של גט לשדה נועדה לשפר את זמינות המוניות בנתב"ג, בעיקר בסופי שבוע, שבהם לא מופעלים משיקולים פוליטיים אוטובוסים ורכבות לשדה. גט, בשיתוף רשות שדות התעופה והמשטרה, אמורה לסלק מנתב"ג נהגי מוניות שפועלים שלא דרך תחנות מוסדרות, ונוטים להפקיע מחירים, בעיקר מתיירים.

עם זאת, המכרז החדש לא פותר את הבעיה העיקרית שמעיקה על שירותי המוניות לשדה בשנים האחרונות: הוזלת מחירי הנסיעה מחוץ לעיר ב-30%, שפגעה קשות בהכנסות הנהגים, וגרמה לרבים מהם לוותר על עבודה בשדה או לנסות להתמקח על המחיר עם מי שמזמין מהם נסיעה אליו, ואם הוא מסרב לבטל חד צדדית את הגעתם.

כפי שנחשף בוואלה רכב, משרדי התחבורה והאוצר קרובים להצגת מתווה חדש שיעלה את מחירי הנסיעה מחוץ לעיר, אך לא השלימו את אישורו לפני השקת השירות של גט בנתב"ג, שכעת תתקשה יותר בגיוס הנהגים לעבודה בשדה. למרות שהבעיה מוכרת היטב לרשות שדות התעופה, שמתנהלת כבר כשנה ללא מנכ"ל קבוע מאז הדחת חגי טופולנסקי המוערך בידי שרת התחבורה מירי רגב, מאחר ומונה בידי מרב מיכאלי, ולא מיהר לקדם מינויים של מקורבים לליכוד. רש"ת גם מסרבת לבטל את האגרה שהיא גובה מנהגי המוניות, בסך 5 שקלים, על איסוף נוסעים מנתב"ג.

גט מצידה תאפשר גם לנהגים שלא עובדים עימה בקביעות, לקבל דרכה נסיעות מהשדה, תמורת עמלה לפי נסיעה. גט, שתפעיל כעת את השירות בהרצה עד הפתיחה הרשמית ב-1 במרץ, השקיעה במהלך לפי דיווחיה מיליוני דולרים. היא תפקח על השירות בשדה באמצעות חדר בקרה שהקימה רשות שדות התעופה, שבנתה גם אזור מנוחה חדש לנהגי המוניות, ובו בית קפה.

איך זה יעבוד?

מי שאינם משתמשים באפליקציית גט, יוכלו עם הנחיתה להירשם לשירות הזמנת ההסעה באמצעות סריקת קוד QR, להוריד את האפליקציה ולקבל קוד שאותו ימסרו לנהג המונית, ועליו גם פרטי הנהג שהאפליקציה שידכה להם. נוסעים שיבחרו שלא להוריד את האפליקציה, יגשו לקיוסקים הממוחשבים הפזורים בשטח הנמל, ויזמינו מונית בהליך דומה. דיילי שירות יסייעו לנוסעים עם מסכי טאבלט.

מה צפוי בהמשך?

גט בוחנת השקת שירותי נסיעה שיתופית לשדה, כך שמונית שתאסוף מספר נוסעים בדרך, והם יקבלו הנחה ממחירי המונה. האפשרות הזאת הוכנסה למונים החדשים לפני שלוש שנים, אך עד כה נעשה בה מעט מאוד שימוש.

"הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור גט", מסר מארק און, מנכ"ל החברה. "הצוות שלנו עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל".

Support Ukraine