טויוטה הכריזה על תוכנית אסטרטגית מצומצמת להתניע מחדש את מכירותיו של טויוטה היילקס בארץ המוצא שלו ביפן, לאחר שנעדר מהשוק המקורי מעל 13 שנים ארוכות. הטנדר הוותיק של טויוטה - חביב ארגון דעא"ש, חווה צלילה במסירות עקב ביקוש דל לכלי רכב מסוגו. אולם מסתבר, שזו רק חלק מהסיבה האמתית בגינה "נעלמו" היילקסים מהכבישים היפניים. .
מידותיו, ותכונותיו הבסיסיות לא תאמו את רצונותיהם של לקוחות פרטיים ביפן שהעדיפו כל מכונית סדאן גדולה על פניו, וגם לא לחברות מסחריות שזקוקות לרכב עבודה ומשתמשות בכלים קומפקטיים יותר. גם העובדה שמערכת התחבורה המתקדמת ביפן מייתרת את הצורך בפיק-אפ גדול תרמה להכחדתו ההדרגתית.
אך מתחת לכל זה, מתברר שדווקא התכונה הטובה ביותר שלו הפכה לנקודת התורפה של חטיבת טויוטה ביפן; בכירי המותג בטוקיו מעריכים שבזכות אמינותו המופלגת הביקוש לדור הבא לא התממש, ומשם נובעת הירידה התהומית במכירות. במילים אחרות, לא נכנס למוסך - לא קונים חדש.
רק בחודשים האחרונים, לקוחות טויוטה להם היילקסים בני 13 ומעלה, הביעו בפני החברה את הרצון להחליף את ההיילקס בדגם מודרני. בטויוטה הסכימו, והם סוברים כי יצליחו למכור בסביבות 2,000 מכוניות בשנת פעילות אחת.
ההילקס, שמיוצר בתאילנד, יגיע ליפן עם מנוע 2.4 ל' טורבו דיזל 160 כ"ס והנעה כפולה, עם תיבה ידנית או אוטומטית 6 מהירויות.
חדשות קשורות