מאז הפסקת ייצור הטויוטה פריוס פלוס החסכונית, אין בקבוצת רכבי השבעה מושבים המבוקשת אופציה היברידית. דווקא בזמן שדגמי בנזין-חשמל כבר השתלטו על שוק המשפחתיות, חדרו לסופר מיני ולג'יפונים, דווקא משפחות גדולות נשלחות לתדלק בתדירות גבוהה, לזהם יותר ולתרום לקופת המדינה יותר מהמסים השערורתיים על דלק.
תעשיית הרכב הזניחה את קבוצת השוק הזאת. יש רכבים היברידיים עם שבעה מושבים, אבל באיזור ה-300 אלף שקל: קיה סורנטו למשל, שעולה כיום 270 אלף שקל, או טויוטה היילנדר שכבר מטפס ל-320 אלף שקל. ניסאן אקס טרייל ההיברידי רק מתחיל ב-250 אלף שקל. 30% יותר מהאאוטלנדר שעימו הוא חולק פלטפורמה.
באזורי המחיר של הרכבים הפופולריים בקטגוריה - שממה. זה עשוי להשתנות בקיץ, כשגיע אלינו דאצ'יה ג'וגר ההיברידי החדש, שאמור להציע שילוב של 7 מקומות ישיבה, תיבה אוטומטית, הנעת בנזין חשמל עם מחיר שובר שוק. אבל כרגע הוא עוד לא כאן.
אז איך מצמצמים בכל זאת את הוצאות הדלק?
לפני שמגיעים לרשימה, כמה הערות. אכן, כללנו בתוכה גם טנדרונים עם 7 מקומות, שלמרות שיש להם שלושה סמלים שונים, הם בעצם אותה מכונית. הרבה לקוחות של רכבי שבעה מושבים עלולים להירתע מתדמית הטנדרון. אנחנו מציעים: שבו בהם, בעיקר בשורה השלישית. הם אולי פחות מפוארים מהקרוסאוברים המפונפנים, אבל יותר שימושיים. הם תפסו את מקומם של המיני ואנים שנעלמו מהשוק.
השתמשנו בנתוני צריכת הדלק הרשמיים לפי תקן ה-Wltp, כדי להעמיד את כולם לפי אותו מבחן. נתוני היום יום תלויים בסגנון הנהיגה והכבישים שבהם תסעו, אפשר לצפות לצריכת דלק מעשית נמוכה בכ-10-20 אחוזים.
סיטרואן ברלינגו חשמלי: גרסת 7 המקומות נטולת האגזוז של הטנדרון הצרפתי היא רכב ה-7 מקומות החשמלי הזול בארץ. עם סוללת 50 קוט"ש ומנוע בהספק של 136 כ"ס, היא מסוגלת לנסוע לפי נתוני היצרן לטווח קצר יחסית של 268 ק"מ, אם כי אפשר להאריך את הטווח בטעינה מהירה בדרכים. המחיר: 190 אלף שקל.
פיג'ו 5008: הקרוסאובר שבעה מקומות משווק גם בגרסת דיזל, עם מנוע 1,500 סמ"ק, 130 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת: 18.5 ק"מ לליטר. המחיר: 209 אלף שקל.
סיטרואן ברלינגו טורבו דיזל ארוך: כמו החשמלי, אבל עם גלגל רזרבי והיתר גרירה. מנוע 1,500 סמ"ק, בהספק של 130 כ"ס, אותו מנוע שנמצא בפיג'ו, מאפשר לגרסת 7 המקומות של הטנדרון הפופולרי צריכה משולבת של 17.8 ק"מ לליטר. המחיר: 189 אלף שקל.
פיאט דובלו טורבו-דיזל קומבי ארוך: תאומו של הברלינגו, שמיוצר כחלק מהפרויקט ממנו יגיע תיכף עוד תאום, נמכר עם אותו מנוע 1,500 סמ"ק, 130 כ"ס, רק שבגרסה האיטלקית הצריכה המשולבת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר. המחיר: 193 אלף שקל.
טויוטה סיטי בנזין: עוד שיבוט של הברלינגו, הפעם עם סמל יפני ומנוע בנזין, 1,200 סמ"ק, 130 כ"ס שמגיע גם כן מפיג'ו-סיטרואן-אופל. צריכת הדלק המשולבת: 14.5 ק"מ לליטר. המחיר, הוא הזול בקבוצה: 180 אלף שקל.
סקודה קודיאק: לקרוסאובר 7 מקומות הפופולרי יש גרסת בנזין 1,500 סמ"ק, 150 כ"ס, שרושמת 14.5 ק"מ לליטר. המחיר: 201 אלף שקל. לקודיאק יש גם אופציית דיזל חסכונית, אבל עם מנוע 2,000 סמ"ק, 150 כ"ס. הצריכה המשולבת עומדת על 17.8 קמ"ל, אבל המחיר קופץ ל-229.5 אלף שקל.
פולקסווגן טיגואן אולספייס: מנוע בנזין 1,500 סמ"ק, 150 כ"ס, עם צריכה משולבת של 13.1 ק"מ לליטר. המחיר: 198 אלף שקל.
צ'רי טיגו 8 פרו: קרוסאובר 7 המושבים הנמכר ביותר בארץ עוקף את הקטגוריה עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין, 186 כ"ס. אבל הוא גם כמעט הראשון שיגיע אל תחנת הדלק, עם נתון משולב של 12.3 ק"מ לליטר. המחיר: 185 אלף שקל.
מיצובישי אאוטלנדר: ה-7 מקומות החתיך מגיע עם מנוע בנזין 2,500 סמ"ק, 181 כ"ס. צריכת הדלק הרשמית:11.5 ק"מ לליטר. המחיר: 190 אלף שקל.