מה גרם לוולוו S90 להתלקח באמצע הכביש?

לפני 11 חודשים, שבועיים - 12 מאי 2023, The Car
מה גרם לוולוו S90 להתלקח באמצע הכביש?
וולוו S90 החלה להתלקח בתוך כדי נסיעה ולמרבה המזל זה קרה על כביש פרברי במהירות נמוכה. לנו לא ידוע על תקלה סדרתית, ונודה לעזרת הציבור בגילוי פרטים נוספים

בסרטון שמתרוצץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות נראית וולוו S90 בגרסת T6 מתלקחת בתוך כדי נסיעה שגרתית על כביש פרברי בישראל, כאשר הנהג שמצלם את הסרטון, כמו גם נהגים נוספים מבין אלה שחלפו בסביבה, מזהירים את נהג הוולוו מפני שריפת הרכב, וקוראים לו לצאת ממנו.

אגב, כמו במקרים אחרים שתועדו בשנים האחרונות מדהים לגלות שעוברים ושבים אחרים נותרו אדישים לנוכח הסכנה לה חשוף נהג הוולוו, שנראה ברגעים הראשונים כמי שלא מודע למצב שבו הוא נתון, ולא פעלו כדי לחלץ אותו.

בסרטון נראה בבירור שובל שמן שנותר על הכביש בעשרות המטרים האחרונים של נתיב הנסיעה של ה-S90, וזה עשוי להעיד על כך שהעשן שמיתמר מתוך תא המנוע הוא תוצאה של בעירת שמן כתוצאה מן המגע שלו עם המנוע החם, או בעירה שנובעת מתוך המנוע לאחר פעולה ללא שימון. עם זאת, ייתכן גם מנגנון כשל אחר שגרם לבעירה בתא המנוע.

בדיקת כל הקריאות לתיקון שהוכרזו בישראל – מתוך פרסומי משרד התחבורה – מעלה שבשנת 2019 ביצעה אצלנו וולוו קריאה לתיקון לדגמי XC90, V60, XC60, ו-XC90 אשר חלקם יוצרו בשנת 2016 ואחרים בין השנים 2016-2017 מפני שלטענת היצרנית "במקרים חריגים עלולה סעפת היניקה הפלסטית במכונית להימס ולהתעוות" (כך מתוארת התקלה ברישומי משרד התחבורה).

בעולם הוחזרו באותה עת לתיקון כחצי מיליון מכוניות עם מנועי טורבו-דיזל מן הדגמים שנקראו לתיקון בארץ, ובנוסף לכך גם דגמי S60, XC70, V70, S80, V40 – וגם S90 – אשר יוצרו בין השנים 2014-2019. עוד לפני ביצוע תיקון זה קיבלו בעלי הרכב הודעה מ'וולוו' לפיה עליהם להיות מודעים לבעיה הפוטנציאלית ול"תסמינים" במכונית, כולל חוסר כוח, ולשים לב אם נורת האזהרה של המנוע נדלקת.

"במקרה הגרוע ביותר", אמרו בשעתו אנשי וולוו לסוכנות הידיעות 'בלומברג', "קיימת אפשרות שתתרחש שריפה מקומית בתא המנוע".

עם זאת, במקרה שצולם בישראל בשבוע שעבר ניכר שובל השמן – כאמור – וזה עשוי להעיד שהשריפה הזאת לא נגרמה בגלל המסת סעפת היניקה של המנוע (מה גם שמדובר במנוע בנזין).

בשנת 2019 וולוו פרסמה בעולם קריאה נוספת לתיקון, לפיה "בתנאי נהיגה מסוימים ייתכן שמעגל הקירור של מערכת ה-EGR (מערכת שמחזירה חלק מגזי הפליטה לתוך תאי הבעירה של המנוע כדי להפחית פליטת תחמוצות חנקן – ג.מ.) לא יהיה חזק מספיק וכתוצאה מכך עלולה להיווצר כמות בלתי צפויה של פיח, מה שמוביל לסיכון מוגבר לשריפה בתא המנוע". קריאה זאת התייחסה למספר דגמי וולוו שיוצרו בין השנים 2012 ל-2018 (נמכרו באירופה עד 2019), אבל היא לא הוכרזה בישראל.

תקלות ידועות נוספות של דגמי וולוו S90 בשנים האחרונות, אשר בעקבותיהן פורסמו קריאות לתיקון, כוללות בין השאר תקלת תוכנה ביחידת בקרת הבלמים (דגמי 2022), בעיית התנעה (דגמי 2021-2022), תקלת ריתוך של חיבור בתוך מערכת הבלמים (דגמי 2021-2022), תקלת תוכנה ביחידת הבקרה של מערכת הדלק (דגמי 2021), תקלת נתיך של מערכת הדלק (2019-2020), תקלה במערכת הבלימה האוטונומית (דגמי 2019-2020) ועוד מספר תקלות – אולם כל אלה לא קשורות לסכנת התלקחות.

תגובת חברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל :

"הסרטון הובא לידיעת החברה דרך הרשתות החברתיות ביום חמישי האחרון. בעקבות לימוד הפרטים עולה שמדובר בדגם S90 T6 משנת 2017 אשר עבר מספר בעלויות (בין היתר היה בבעלות סוחר).

מן המידע שברשותנו עולה שהרכב עבר אירוע נזק, ולא טופל על ידי גורמים מורשי יצרן. הרכב לא טופל באופן סדיר במרכזי השירות המורשים מטעם היבואן, ואין לנו כל מידע באשר לאופן תחזוקתו בתקופה האחרונה.

כל קריאה לתיקון מטעם חברת וולוו שרלוונטית לישראל מופצת ע"פ החוק.

בחברת מאיר לא מוכרים מקרים דומים".

Support Ukraine