וולוו מציגה את הדור הבא של סדרת ה-40 הקומפקטית

לפני 7 שנים, 10 חודשים - 20 מאי 2016, Walla!
וולוו מציגה את הדור הבא של סדרת ה-40 הקומפקטית
וולוו חשפה שני דגמי אב-טיפוס של סדרת ה-40 הבאה המבשרים על גרסאות פנאי קומפקטיות וה-V40 החדשה, שעשויה להופיע בתערוכת פריס. בקנה, מערך מתוחכם של מנועים היברידים, תיבת הילוכים חדישה ועיצוב יוקרתי

וולוו המתינה מספר שנים עד שתיפול לידיה ההזדמנות לרתום פלטפורמה מודולארית למקבץ של דגמים קומפקטיים, כך שתוכל להגדיל את הרכב הלקוחות הנאמן של המותג. ואכן, בימים אלו הציגה החברה השוודית במטה בגוטנברג שני רכבי אב-טיפוס בשם 40.1 ו-40.2 הרומזים על סדרת ה-40 החדשה, שבהחלט זקוקה לרענון על רקע החלפת ה-XC90, ה-S80 ב-S90.

צמד הוולואיים מבוססים על פלטפורמת ה-CMA, ראשי תיבות ל-Compact Modular Architecture שמאפשרת למעצבים לפזול החוצה מהסכמטיות ולתכנן כלי רכב עם עיצוב נועז יותר שמתאים לצעירים החפצים בקו אגרסיבי. בתוך כך, במבט על התמונות שפורסמו, נראה שברגע האמת נבחר נוסח שמקביל לעיצובו של רכב הפנאי הבכיר של החברה וכן ל-S90 בפרופורציות מוקטנות, על מנת לשמר אחידות משפחתית.

מהפן הטכנולוגי, בוולוו אומרים שהשימוש בפלטפורמה גמישה הוכשר למנועים מגוונים, החל ביחידות בנזין קטנות ומוגדשות וכלה במנועים היברידים או התאמה למערכת הינע חשמלית טהורה. קונספט 40.1 למשל, יכול לשאת מנוע 1.5 ל' טורבו בנזין 3 צילינדרים (T5 Twin Engine) היברידי בעל הנעה כפולה והספק מרבי של 250 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות. הסוללות פותחו לכסות מרחק נסיעה של כ-50 קילומטרים עד התרוקנות, כך שטווח נסיעה עירוני נמצא בהישג יד. על צריכת דלק ממוצעת לא מדברים בוולוו, אבל מבטיחים מספרים מפתיעים."העובדה שננקטה גישה מודולארית, אפשרה לנו לבצע קפיצות מדרגה ענקיות מעל המתחרים שלנו", אומר ד"ר פטר מרטנס, סגן ראש מחלקת הפיתוח בוולוו.

ה-XC90 כידוע, גם הוא מבוסס על פלטפורמה מודולארית, ה-SPA, ואימוץ פלטפורמה נוספת מבטיח שלוולוו תהיה גישה לשווקים נוספים. "סדרת ה-40 החדשה טומנת בחובה דריסת רגל אסטרטגית בכמה מדינות עבורנו", אומר האקן סאמולסן, סגן נשיא וולוו. "יש לנו פה מכוניות היברידיות קומפקטיות וגם מכוניות חשמליות קטנות על הפרק", כך הוסיף. עוד ציין, כי סדרת ה-40 החדשה תעלה לפס הייצור במהלך שנת 2017.

ה-V40 הנוכחית, שהוצגה בשנת 2012, החדירה את וולוו לסגמנט הקומפקטיות אחרי שמתחרותיה מאודי וב.מ.וו הספיקו לנטוע בו שורשים במשך שנים ארוכות. על אף הכניסה המאוחרת, וולוו קצרה הצלחה עם ה-V40 באירופה תוך שהיא חונכת לראשונה ברכב סדרתי כרית אוויר חיצונית המתנפחת בעת פגיעה בהולך רגל. מכירותיה של וולוו צמחו ברבעון הראשון של השנה ב-12% ביחס לאשתקד, כאשר גם בישראל פרסם איגוד היבואנים גדילה משמעותית בין ינואר ל-אפריל בשיעור של 43%.

Support Ukraine