שיא במסירות רכב ברבעון הראשון של 2021: יבואני הרכב מסרו כ-101 אלף מכוניות חדשות בין ינואר למרץ, 18% יותר מאשר ברבעון הראשון אשתקד, במהלכו פרצה בישראל מגיפת הקורונה, ועלייה של 3% לעומת שיא המסירות הקודם שנקבע ברבעון הראשון של 2017. בייבוא מקביל וזעיר הגיעו עוד כ-2,000 מכוניות; כך עולה מנתונים ראשונים שהגיעו לכלכליסט.
אחרי שבשנה שעברה נרשמה ירידה של 15% במסירות, הישראלים סגרו את הפער מתחילת השנה עם ביקושים חזקים לרכב חדש כחלק מהאצת הכלכלה מאז היציאה מהסגר השלישי, בתקופה שבה התחבורה הציבורית ממשיכה לקרטע, אין כמעט טיסות לחו"ל וברוב הזמן לא היו פתוחים קניונים ומסעדות. בחודש מרץ לבדו נמסרו 27 אלף מכוניות חדשות, עלייה של כמעט 50% מהחודש המקביל אשתקד.
יונדאי שומרת על ההובלה במסירות עם 15,800 אלף מכוניות, לפני טויוטה (13,000), קיה (11,600), סקודה (8,200), מיצובישי (5,900), מאזדה (5,800), סיאט (5,000), שברולט (3,600), רנו (3,300) וניסאן (3,000).
טויוטה קורולה הייתה שוב המכונית הנמכרת בארץ עם כ-5,200 מסירות, לפני יונדאי איוניק (4,000), קיה פיקנטו (3,800), יונדאי i20 (כ-3,700), שברולט ספארק (2,200), סקודה אוקטביה (2,800), קיה ספורטאז' (2,700), מיצובישי אאוטלנדר (2,200), טויוטה יאריס (2,100), קיה נירו (2,000), סקודה קודיאק (2,000)
טסלה, שמסרה 230 מכוניות ראשונות מדגם הסדאן מודל 3, לצד MG שמסרה 270 דגמי ZS EV, העלו את היקף מכירות החשמליות ב-50% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, עם כ-920 רכבים. לצידן נמכרו יותר מ-3,000 מכוניות היברידיות נטענות (ביניהן 1,400 דגמי קיה נירו PHEV ו-450 דגמי MG EHS), ויותר מ-20 אלף מכוניות היברידיות רגילות (לא כולל היברידיות מתונות).
כמעט רבע מהמכוניות החדשות השנה מוגדרות כירוקות, אבל שיעור החשמליות מתוכן עדיין נמוך לעומת אירופה וסין. שיעור ההיברידיות הגבוה בולט על רקע הקטנת הטבות המס שניתנות להן בארת, ויקטנו עוד יותר ב-2022.
ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי שהושקה בארץ בחודש שעבר, מסרה כבר 30 מכוניות, וקופרה, חטיבת הספורט של סיאט, מסרה כבר 20 מכוניות.
חדשות קשורות