טויוטה רכשה מלקוח טנדר עם 1.7 מיליון ק"מ, כדי ללמוד על עמידותו

לפני 7 שנים, 10 חודשים - 15 מאי 2016, Walla!
טויוטה רכשה מלקוח טנדר עם 1.7 מיליון ק"מ, כדי ללמוד על עמידותו
הטויוטה טונדרה גמא קרוב ל-200 אלף קילומטרים בשנה על מסלול קבוע בדרום ארה"ב. המנוע מקורי, גם תיבת ההילוכים. "המושבים עדיין נראים חדשים"

הטנדרים של טויוטה רכשו מוניטין של כלי רכב חסינים לכאורה מפני כל תקלה או התעללות. מי שצפה באדיקות בתכנית הרכב"טופגיר" באמצע העשור הקודם, בטח זוכר את הטויוטה היילקס המקומט שניצב באולפן אחרי שנפל מבניין רב קומות, נמעך ואח"כ ניעור לחיים. "עדות היסטורית", כפי שציין זאת מנחה התכנית לשעבר ג'רמי קלארקסון באחת ההזדמנויות.

מסתבר שמישהו בטויוטה החליט שזה רעיון טוב ללמוד על העמידות של הטנדרים ממקור ראשון ואחרי שהות ממושכת על הכבישים. היצרנית היפנית הגדולה בעולם פנתה לאחרונה ללקוח שרכש טנדר מסוג "טונדרה" שצבר על מד המרחק 1.7 מיליון קילומטרים, וקנתה ממנו בחזרה את הרכב לצרכי מחקר.

מדובר ברכב שנקנה חדש ממפעל החברה בסן אנטוניו על ידי ויקטור שפרד ב-2007, ולדבריו מידי שנה גמא כ-200 אלף קילומטרים על מסלול נסיעה שעובר בין צפון דקוטה, וויומינג ווירג'יניה. הרכב נקנה משפרד עם המנוע המקורי, תיבת ההילוכים המקורית וללא דפיקות משמעותיות בפח או שריטות בצבע. "אפילו המושבים נראים חדשים בידיוק כמו ביום שקניתי אותו", אומר שפרד. "הם אולי לא הכי נקיים כמו אז, אבל הם אינם בלויים או דהויים", כך הוסיף.

שפרד מסביר שקיבל שיחת טלפון ממהנדס טויוטה מארה"ב שהציע לו טרייד-אין בתמורה לטונדרה 2016 בתוספת תשלום די סמלית, כך שיוכלו בחברה לנתח כיצד בידיוק שרד רכב העבודה ללא כל ליקויים מהותיים. בטויוטה אומרים ש"ביתור" הרכב נותן להם מבט מעמיק ונדיר אל מכלולים שעוברים שימוש חריג בתנאים קיצוניים, החל במנוע, מערכת הקירור וכלה בשלדה.

במבט קדימה, מוסיפים בחטיבה האמריקנית של טויוטה שייקח זמן עד שהתוצאות תשפענה על הטנדרים העתידיים, כך שכל תרומה מהעסקה הזו תניב פירות רק בעוד כ-5 שנים לפחות.

Support Ukraine