לאחר שנים של תלונות נהגים מרחיבה סטלנטיס, חברת האם של פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-DS, את הריקול לטיפול בבעיית ההתפוררות של רצועת התזמון במכוניות שבהן מותקנים מנועי ה-1,200 סמ"ק טורבו בנזין מסדרת פיור-טק שפיתחה פיג'ו.
רצועת התזמון, שהייתה אמורה להחזיק 10 שנים או 165 אלף ק"מ, נוטה להתפורר הרבה קודם, מה שגרם כבר להריסת מנועים, וחשש מנזקים למערכות נלוות כמו משאבת בלמים בגלל נזקי פירורי הרצועה.
לפני שנתיים זומנו בארץ לריקול 2,582 דגמי פיג'ו 308 שנמסרו ללקוחות בין אוקטובר 2014 לדצמבר 2018, ו-600 דגמי סיטרואן C4 התאומה, שנמסרו בין מארס 2015 לספטמבר 2016.
רק כעת מאשרת היצרנית תלונות של בעלי רכב כי הבעיה נרחבת יותר, ומזמנת באמצעות היבואנית בארץ לובינסקי, עוד 7,480 מכוניות לביצוע עדכון תוכנה, בדיקת רצועת התזמון והחלפתה במקרה הצורך. עדכון התוכנה נועד להשפיע על פעולת הרצועה ומערכות הרכב, כדי למתן את בעיית הבלאי המואץ.
בקריאת השירות הפעם נכללים הדגמים הבאים:
תזכורת: לפי תקנות התעבורה חייב כל בעל רכב שמקבל זימון למוסך ("ריקול") לבצעו בתוך חצי שנה, אחרת לא יכול עוד לעבור את מבחן הרישוי השנתי או להעביר בעלות על הרכב, עד שיבצע את התיקון.
את קריאת התיקון יש לבצע במוסכים המורשים, בתיאום מראש. משך הזמן המשוער הנדרש לביצוע הטיפול עשוי להימשך בין שעתיים ועד כיומיים בהתאם לצורך וסוג הטיפול שיש לבצע ברכב. נגד היצרנית והיבואנית כבר הוגשה בארץ בקשה לתביעה ייצוגית שמנהלים עורכי הדין עידן איידן ודוד תירוש.
יצוין כי פיג'ו חשפה באחרונה דור חדש למנועי ה-1,200 סמ"ק טורבו בנזין, שיותקנו לראשונה ב-3008 החדשה שתיחשף בקרוב. המנוע החדש, שמשלב בתוכו הנעה היברידית קלה, מצויד בשרשרת תזמון שאמורה להחזיק כל חייו, ולא ברצועה טבולה בשמן כמו במנוע הנוכחי.