ציי הרכב במשבר: לאלפי עובדים אין תאריך מסירה לליסינג חדש

לפני שנה, 9 חודשים - 25 יולי 2022, גלובס
ציי הרכב במשבר: לאלפי עובדים אין תאריך מסירה לליסינג חדש
בציים גדולים קיימים כיום אלפי לקוחות שרכבם לא הוחלף בתום שלוש שנות הליסינג . במקביל מתייקרים מחירי הליסינג, והמעבר של הציים לרכב חשמלי עשוי להיבלם בינואר הקרוב . וגם: מרצדס משיקה קרוס-אובר חשמלי עם שבעה מקומות, וסמל"ת משיקה קרוס-אובר ספורטיבי חדש לאלפא רומיאו

מעמיק משבר האספקה בציי הרכב הגדולים בישראל. מבדיקת גלובס עולה כי בציים גדולים קיימים כיום אלפי בעלי רכב צמוד, שרכבם לא הוחלף בתום שלוש שנות הליסינג, ולרבים מהם עדיין אין תאריך מסירה קונקרטי לרכב חדש. זאת בשל העמקת המחסור במלאי זמין של כלי רכב אצל רוב היבואנים וחברות הליסינג ברבעון הנוכחי. המחסור מקיף כיום לא רק דגמי ציים "פופולריים" אלא את רוב הדגמים שרלוונטיים לציים ,בטווח המחיר של 130-190 אלף שקל. 

בחלק מהציים מציינים כי האופציה שהייתה קיימת בעבר לקבלת "רכבי גישור" מהשכרה כפתרון ביניים לעובדים שזכאים להחליף את רכבם אך אינם יכולים, אינה רלוונטית כיום בשל המחסור הקשה ברכבי השכרה בישראל עקב התאוששות התיירות והמחסור במלאים. 

בנוסף נרשמה לאחרונה התייקרות משמעותית, בהיקף של כמה מאות שקלים לחודש, בחוזי ליסינג חדשים רבים בשל הקטנת ההנחות בענף, התייקרות המחירונים שצוברת תאוצה והאספקה המצומצמת. מנהל באחד מציי הרכב הגדולים במדינה אמר לגלובס כי "נוצר מצב אבסורדי, שבו עובדים רבים משלמים היום שווי שימוש, שמבוסס על מחירי המחירון ההיסטורי של הרכב שלהם כחדש בשעה, שהם נוסעים כיום בגרוטאות בנות ארבע שנים, ובקרוב אולי חמש, ששוות פחות משליש ממחירן כחדשות".

במקביל מעריכים בציים כי התנופה של הצטיידות ברכב חשמלי חדש בישראל עשויה להיבלם בקרוב בשל ההתייקרות החדה הצפויה של כלי הרכב החשמליים עקב עליית מס הקנייה עליהם בינואר 2023. בציי הרכב יש כיום הזמנות "פתוחות" לאלפי כלי רכב חשמליים, שרובם יסופקו ב-2023, אולם דגמים פופולריים רבים כבר התייקרו או שעשויים להתייקר בשיעור ממוצע של כעשרת אלפים שקלים עקב ההכפלה הצפויה של מס הקנייה בינואר.

כנגזרת מההתייקרות צפויה עלייה גם בשווי השימוש, שאותו ישלמו העובדים על כלי רכב חשמליים. ההתייקרות תקזז משמעותית את ההטבה בסך 1,200 שקל בחודש שניתנת כיום לבעלי רכב צמוד חשמלי.

מרצדס משיקה קרוס-אובר חשמלי עם שבעה מקומות

דגם חדש מצטרף למערך המתרחב של דגמים חשמליים שמשווקת מרצדס בישראל. השבוע השיקה החברה בארץ את ה-EQB החשמלי, שמציע אפשרות נדירה יחסית לפלח של הסעת שבעה נוסעים. הרכב משווק כרגע בישראל בגרסת 300 עם הנעה כפולה, שמונעת על-ידי שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 228 כ"ס ומומנט של כ-40 קג"מ.

את הכוח מספקת סוללה בקיבולת של כ-66 קילוואט-שעה עם טווח בין טעינות של עד 410 ק"מ. הסוללה תומכת בטעינה מהירה של עד כ-100 קילוואט ובטעינה ביתית של 11 קילוואט, שמאפשרת טעינה מלאה מהרשת הביתית בתוך כ-7 שעות.

הרכב מוצע בשלוש רמות גימור, כאשר גם הרמה הבסיסית כוללת בין השאר חישוקי 19 אינץ', חלון גג חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', דלת תא מטען חשמלית ועוד. המחירים מתחילים ב-350 אלף שקל ומגיעים עד 430 אלף בהתאם לרמת הגימור. 

קרוס-אובר ספורטיבי חדש לאלפא רומיאו בישראל

חברת סמלת השיקה בשבוע בישראל את הקרוס-אובר החדש אלפא רומיאו TONALE. הרכב מיועד להתחרות בפלח של ב.מ.וו X1, אאודי Q3 ודומיהם, והוא נמתח לאורך 4.53 מטר, לרוחב 1.84 מטר ולגובה 1.6 מטר עם בסיס גלגלים באורך 2.64 מטר. תא המטען הוא בנפח 500 ליטר.

הטונאלה מוצע בשלב הראשון בישראל עם מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש, שמשולב עם מערכת היברידית קלה ומייצר 130 כ"ס בגרסת הבסיס, כאשר הסוללה תורמת עד 20 כ"ס נוספים במצבים מסוימים. הגרסה החזקה יותר מייצרת 160 כ"ס.

המנוע משולב עם תיבה כפולת מצמדים בת 7 מהירויות ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.6 או 8.8 שניות בהתאם לגרסה. תא הנוסעים הוא על טהרת הצגים הדיגיטליים כולל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'.

קיימות מספר רמות גימור, וכולן מצוידות במערך בטיחות אקטיבית מקיף ובחישוקים בגודל 18 אינץ' ומעלה. המחיר לדגם 130 כ"ס מתחיל ב-229 אלף שקל ומגיע עד 289 אלף לדגם ה-160 כ"ס המפואר. 

Support Ukraine