סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו המחודשים בישראל: כל הפרטים

לפני 7 חודשים - 27 מאי 2024, Walla!
סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו המחודשים בישראל: כל הפרטים
מתיחות הפנים של הטנדרונים מבית סטלנטיס הגיעו לישראל. עם יותר אבזור ומחיר גבוה יותר. לראשומה מאז 1996 לא ייובא עוד ברלינגו ידני, בהיעדר דרישה

עם יותר מ-34 אלף חתיכות של סטירואן ברלינגו שעדיין נוסעות על הכבישים (מתוך 75,500 יחידות שנמכרו פה מאז 1996), ואלו בערך פי 3 מהקנגו המתחרה, די ברור למה הברלינגו הפך לשם גנרי לטנדרונים באשר הם. וכאשר הדור הנוכחי כבר בן חמש, הגיע הזמן לרענן את רב המכר של סיטרואן לשמחת הטכנאים, אנשי השירות והשליחים באשר הם שם.

לצד הברלינגו, מגיעה לישראל גם גרסתו העדכנית של אחיו התאום מבית אופל (שתי היצרניות שייכות לחברת האם סטלנטיס) - הקומבו, שזוכה לפחות פופולריות. בשני הדגמים השינויים בעיקרם דומים מאוד - חזית חדשה המיישרת קו עם המראה של שאר מכוניות המותג, שינויים בתא הנוסעים, שיפור ברשימת האבזור וכמובן גם התייקרות של הדגמים.

בשניהם יש כעת חזית חדשה, באופל זה ה"וייזור" אותו גריל אטום מלפנים ובסיטרואן לוגו המותג החדש בחזית הרבועה ועם תאורת לד חדשה. בתאי הנוסעים יש מעבר ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל זהה (8 אינץ' בעבר). בשניהם קישוריות לאפל ואנדרואיד אלחוטיים. בקומבו יש כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות וחלון אחורי הנפתח בנפרד מדלת תא המטען. לשניהם גלגל הגה חדש, צמד שקעי USB C, והן נטשו את בורר ההילוכים בצורת החוגה לטובת כפתורים ובלם חניה חשמלי אוטומטי.

מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות משולבת בבקרת השיוט. באופל ניתן יהיה לקבל את הקומבו גם עם התרעה על רכב ב"שטח מת" בגרסת 7 המושבים.

לשני הדגמים אותו מנוע, 1.5 ליטר טורבו דיזל עם 130 כ"ס ו-31.3 קג"מ המחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. לברלינגו כושר העמסה מעט יותר גבוה (725 או 877 ק"ג בתלוי בגרסה בברלינגו, 629 או 725 בקומבו), באופל ניתן לגרור משקל גבוה יותר בעגלה עם בלמים (1,000 ו-1,100 ק"ג בברלינגו ו-1,100 ו-1,300 ק"ג בקומבו).

שני הדגמים ישווקו בשני אורכי מרכב, כאשר זו הקצרה באורך 4.4 מטרים ובסיס גלגלים של 279 ס"מ בעלת 5 מושבים והארוכה באורך 4.75 מטרים ובסיס גלגלים של 298 ס"מ תציע 7 מושבים. בשתיהן נפח תא המטען בגרסה הקצרה הוא 775 ליטרים ו-209 ליטרים בגרסה הארוכה בשימוש בכל המושבים.
לברלינגו תצטרף בעתיד גרסת ה-MAXI, גרסת מטען העושה שימוש במרכב הארוך, אך ללא מושבים מאחורי השניים הקדמיים.

בהתאם למדיניות המאפשרת לכל יצרנית בקבוצה לקבוע את משך האחריות שלה, כמו בשנות השיווק הקודמות, באופל משך אחריות ארוך יותר עם 4 שנים או 120 אלף ק"מ לעומת 3 שנים ו-100 אלף ק"מ בברלינגו. מחירי שני הדגמים זהים ובשניהם נרשמת התייקרות ביחס לדור היוצא, כאשר גרסת ה-5 מושבים מתחילה ב-175 אלף שקל ו-190 אלף שקל לגרסת ה-7 מושבים. התייקרות של 3,000 ו-1,000 שקלים בהתאמה. גרסת ה-MAXI העתידית מתומחרת ב-183 אלף שקלים.

Support Ukraine