בחברת נת"ע נערכים להתחיל להפעיל את הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב בסוף חודש מרץ.
מדובר באיחור של כארבעה חודשים מהמועד הנוכחי, 30 בנובמבר, שגם הוא היה דחיה ביחס לתאריך המקורי וכבר כמה חודשים ברור שלא יתממש, למרות שנת"ע ומשרד התחבורה נמנעים רשמית מלהצהיר על כך.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר היום בכנס של איגוד המהנדסים כי הקו יתחיל לפעול ברבעון הראשון של 2023, אך נמנע מלנקוב בתאריך מדויק.
לפני כשבוע מסרה אלסטום הצרפתית לנת"ע גרסה חדשה של מערכת הבטיחות, ומנסיעות מבחן ראשונות נראה כי נפתרה בעיית בלימות החירום הפתאומיות והמיותרות שהייתה אחת הסיבות לעיכוב בפתיחה.
אולם חברת תבל, המשותפת לאגד, שנזן מטרו ו-CCECC הסיניות, ותשמש כמפעילת הקו האדום, אמורה לקבל לידיעה את הפרויקט רק בינואר. רק אז תוכל החברה להתחיל בתקופת הרצה של 45 ימים שנקבעה לפרויקט לפני תחילת ההפעלה המסחרית שלו.
במקור אמור היה הקו, שהעבודות עליו התחילו ב-2015, להיפתח באוקטובר 2021, אבל הפתיחה נדחתה בגלל עיכובים בהשלמת התחנות התת קרקעיות והתקנת המערכות. הקו האדום משתרע לאורך של 24 ק"מ, מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו, חולון ובת ים. 12 ק"מ מאורך הקו הם תת קרקעיים.
חדשות קשורות