משרד התחבורה נערך לעדכון קבוצות הרישוי

לפני 3 שנים - 14 דצמבר 2021, כלכליסט
מכוניות במבחן רישוי
מכוניות במבחן רישוי
על פי המתווה המסתמן, יתעדכנו הגבולות של קבוצות הרכבים ב-5%. זאת לאחר שלא עודכנו מ-2017. המשמעות - מכוניות מדגמים מסוימים שעד כה השתייכו לקבוצה נמוכה יצטרכו לשלם טסט גבוה יותר

משרד התחבורה נערך לעדכון מחירי קבוצות הרישוי לרכב מתחילת ינואר הקרוב, כך עולה ממסמכים של משרד התחבורה. המכוניות שמשווקות בישראל מחולקות לשבע קבוצות מחיר, המשמשות בין היתר לקביעת גובה אגרת הרישוי: מהקבוצה הראשונה, שכוללת מכוניות עד גובה 101 אלף שקל, עד הקבוצה השביעית, שבה נמצאות מכוניות שעולות 299 אלף שקל ומעלה. 

כעת כאמור צפויים גבולות הקבוצות להשתנות מכיוון שלפי משרד התחבורה הם לא עודכנו מאז שנת 2017. על פי המתווה המסתמן, יתעדכנו גבולות הקבוצות ב-5%, למשל קבוצת הרישוי הראשונה שעד כה תקרתה היתה 101 אלף שקל מתעדכנת ל-106 אלף שקל. קבוצת הרישוי השנייה, שעד כה נעה בין המחירים 101 אלף שקל עד 122 אלף שקל, היא כעת קבוצה שגבולה נע בין 106 אלף שקל ל-128 אלף שקל, וכן הלאה.

המשמעות של מהלך כזה היא שמכוניות מדגמים מסוימים שעד כה השתייכו לקבוצה נמוכה יצטרכו לשלם טסט יותר גבוה. לדוגמה מכונית שמחירה כחדשה הוא 105 אלף שקל משתייכת כעת לקבוצת הרישוי השנייה, והיא תרד לקבוצת הרישוי הראשונה. אבל לפעמים גם ההפך יתרחש, ודווקא העשירים ירוויחו. לדוגמה מי שקנה עד כה מכונית שעולה 300 אלף שקל השתייך לקבוצת הרישוי השביעית. בינואר הקרוב אותה מכונית שעולה 300 אלף שקל תשתייך לקבוצה השישית.

על פי העדכון האחרון של משרד התחבורה לגבי עלויות הרישוי (מה שמשלמים למדינה, לא כולל עלות ביצוע הטסט), רכב שגילו עד שלוש שנים נע בין 1,226 שקל לרכב בקבוצה 1 ועד 4,719 שקל לרכב בקבוצה 7. אולם החלק היותר מעניין נוגע לסיבה לשינוי גבולות הקבוצות, או כפי שמסביר משרד התחבורה: "מוצע לעדכן את גבולות קבוצת מחיר הרכב ב-5% בהתאם לשיעור העלייה במדד מחירי הרכב חדש בחמש השנים האחרונות מאז העדכון האחרון", מצב אשר עומד בסתירה מוחלטת להצהרות בכירי המשרד מלפני מעל עשור, לפיהן מחירי הרכב החדש בישראל יונמכו.

Support Ukraine