באיחור של שנה ובעלות של כ-2.5 מיליארד שקל השלימה רכבת ישראל את שדרוג מערכת האיתות בכל רחבי הארץ לאלקטרוני, שיהווה לשירות רכבתי בטוח ויעיל יותר.
מערכת האיתות מנהלת את הקשר עם נהגי הקטר והפעלת המסילות והסטת רכבות בהתאם ליעדן. בשלב הראשון המעבר למערכת אלקטרונית תשפר תגובות הרכבת לאירועים לא מתוכננים, כמו רכבת תקולה, ואת בטיחות השימוש ברכבת
בשלב השני, כאשר תופעל מערכת 2 ETCS על גבי מערכת האיתות האלקטרוני, ירגישו הנוסעים את השינוי. המערכת, שנרכשה מאלסטום בעלות נוספת של 186 מיליון שקל, תאפשר הקטנת מרווחי הבטיחות בין הרכבות, ותאפשר להסיע בציר איילון 17 במקום 14 רכבות בשעה. זאת משום שעד לפתיחת המסילה המזרחית ב-2027 עוברות רוב הרכבות בארץ דרך מסילת איילון, נוצר פקק שמונע הוספת רכבות נוספות לשיפור התדירות והקטנת העומסים. עם זאת, גם הפרויקט הזה יושלם באיחור: כאשר הוכרז דיברו ברכבת על השלמתו ב-2023, והוא יהיה מוכן רק בסוף 2025.