הגיעה לכביש ללא מוצא: העסקה להצלת סאנגיונג הקוריאנית נפלה

לפני שנה, 11 חודשים - 31 מרץ 2022, כלכליסט
הגיעה לכביש ללא מוצא: העסקה להצלת סאנגיונג הקוריאנית נפלה
החברה נקלעה לקשיים במהלך הקורונה והייתה אמורה להימכר ליצרנית הרכב הכבד אדיסון תמורת 224 מיליון דולר. אולם, בשבוע שעבר הגיע מועד התשלום בפועל, ואדיסון לא העבירה את התשלום הנדרש, כך על פי דיווחים בקוריאה

האם סאנגיונג הקוריאנית הגיעה לסוף דרכה? לפי דיווחים בקוריאה, יצרנית רכבי השטח שמכוניותיה משווקות גם בישראל, הייתה אמורה להימכר ליצרנית הרכב הכבד אדיסון - אך עסקת המכירה נפלה.

סאנגיונג, אשר הוקמה בשנת 1954, נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בקוריאה. החברה, אשר החלה את דרכה בייצור של רכבי שטח על בסיס תכנון של חברת ג'יפ האמריקאית, עברה בחייה מספר גלגולים, כולל מכירה לקונצרן דייהו שקרס והשתלטות של מהינדרה ההודית. 

במהלך הקורונה, החברה נקלעה לקשיים, בין היתר לנוכח העובדה שהיצע מוצריה מצומצם וכולל בעיקר רכבי שטח ורכבי כביש שטח. לפי פרסומים בקוריאה, בשנה שעברה נסגרה עסקה להצלת היצרנית, עם רכישתה על ידי אדיסון מוטורס הקוריאנית. אדיסון היתה אמורה לרכוש את החברה תמורת 274.3 מיליארד וון (224 מיליון דולר) ולמתג אותה מחדש כיצרנית רכב חשמלי. אולם, בשבוע שעבר הגיע מועד התשלום בפועל, ולפי פרסומים בקוריאה אדיסון לא העבירה את התשלום הנדרש. 

סאנגיונג עצמה נמצאת בתהליך כינוס נכסים מאפריל אשתקד. לפי הודעת החברה, היא תידרש כעת למצוא קונה חדש, מה שעשוי להיות תהליך בלתי אפשרי לנוכח העובדה שהקניין האוטומוטיבי של סאנגיונג - כלומר רשימת פיתוחיה בתחום הרכב - אינו משמעותי, מכיוון שהיא מתמחה בעיקר ברכבי שטח וכביש שטח שרובם אינם חשמליים.

Support Ukraine