טסלה עקפה את התחזיות ומציגה דוחות חזקים: המניה מטפסת במסחר המאוחר

לפני שנה, 11 חודשים - 21 אפריל 2022, גלובס
טסלה עקפה את התחזיות ומציגה דוחות חזקים: המניה מטפסת במסחר המאוחר
ענקית הרכב החשמלי דיווחה על רווח מתואם של 3.22 דולר למניה ברבעון הראשון של השנה, זינוק של כ-250% בהשוואה לאשתקד . ההכנסות צמחו ב-88% ועמדו על 18.8 מיליארד דולר . המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר . ברבעון הבא יבואו לידי ביטוי השלכות סגירת המפעל בשנגחאי בשל הגבלות הקורונה

 טסלה ענקית הרכב החשמלי של אלון מאסק, פרסמה הלילה (ד') את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על רווח של 3.22 דולר למניה ועל  הכנסות בהיקף של 18.8 מיליארד דולר. בכך החברה עקפה את התחזיות של קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, שהעריכו שתרשום רווח מתואם של 2.25 דולר למניה, על הכנסות של 17.65 מיליארד דולר.

המניה מגיבה בעלייה של כ-5% במסגרת המסחר המאוחר, כאשר במהלך המסחר המלא הערב נפלה בשיעור דומה.

ברבעון הראשון של השנה שעברה עמד הרווח שלה על 93 סנט בלבד למניה, כך שמדובר בזינוק של כמעט 250% בהשוואה לכך. מאז הרבעון הראשון של שנת 2020 הרווח הרבעוני של טסלה טיפס בעקביות בכל דוח ודוח עד שהגיע מ-25 סנט לרווח השיא הנוכחי של 3.22 דולר למניה - שעלה בכ-40% על תחזיות השוק.

גם בשורת ההכנסות מדובר בצמיחה משמעותית של יותר מ-88%, שכן ברבעון המקביל אשתקד הכנסותיה עמדו על כ-10 מיליארד דולר. זהו רבעון שמיני ברציפות שבו היא מציגה עלייה בהכנסות.

טסלה לא נוהגת לספק את התחזיות השנתיות שלה במועד פרסום הדוחות לרבעון הראשון, אך ציינה שהיא עדיין צופה גידול של 50% במסירות השנה ושהיא מתכננת להגדיל את כושר הייצור. 

שברה שיא במסירות רכב, אך איכזבה את השוק

בתחילת החודש פרסמה טסלה את מספר מסירות כלי הרכב שלה ברבעון הראשון של 2022, ודיווחה על שיא חדש כאשר מסרה 310 אלף מכוניות וייצרה 305.5 אלף חדשות. מדובר בהיקף כלי הרכב הגדול ביותר שמסרה החברה עד כה ובזינוק לעומת הרבעון המקביל, אז מסרה 184.8 אלף מכוניות וייצרה 180.3 אלף. יחד עם זאת, בשוק העריכו שתמסור 311-317 אלף כלי רכב לפחות, כך שהיא לא עמדה בציפיות.

כבר בדוחות הרבעון האחרון של 2021, שפורסמו בינואר, הזהירה טסלה כי "המפעלים שלנו עבדו מתחת לרף התפוקה המקסימלית שלהם ברבעונים האחרונים עקב בעיות בשרשראות האספקה, בעיות שצפויות להימשך לתוך 2022".

ברבעון הנוכחי הפעילות צפויה להיפגע גם בשל הגבלות הקורונה המחודשות בסין, שהחלו בסוף מרץ וגרמו להפסקות ייצור במפעל שלה בשנגחאי. על פי בלומברג, המפעל נפתח מחדש אתמול אך במהלך ההשבתה תפוקת הייצור נפלה בכ-40 אלף מכוניות, מה שבוודאי ישפיע על תוצאות הרבעון. 

בנוסף, בדומה לשאר היצרניות בענף הרכב, טסלה נפגעה ממחסור בחלקים ומהעלייה של האינפלציה. רכיבים מהותיים, כמו שבבים ועוד מוליכים למחצה, היו קשים מאוד להשגה בחודשים האחרונים ובמקביל המחירים של חומרי גלם כמו ניקל, לית'יום ואלומיניום זינקו בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.

קת'י ווד מעריכה: שווי המניה יזנק פי ארבעה עד 2026

מניית טסלה הציגה ביצועים עודפים בהשוואה לשוק הכללי ובהשוואה לענקיות הטכנולוגיה בפרט, והיא זינקה בכ-38% ב-12 החודשים האחרונים (בהשוואה לתשואה של 8% במדד S&P500, למשל). יחד עם זאת, המניה רחוקה בכ-17% מהשיא שאליו הגיעה בנובמבר האחרון.

השבוע פורסמה הערכת שווי חדשה של קרן ארק לטסלה, שהיא ההחזקה הגדולה שלה. ענקית ההשקעות של קת'י ווד צופה שעד שנת 2026 מניית טסלה תזנק ביותר מפי ארבעה, ותגיע למחיר של 4,600 דולר. נזכיר שבסוף מרץ טסלה הכריזה שתבצע ספליט (פיצול מניות), בשיעור שטרם נקבע. בתחילת החודש אלון מאסק הודיע שרכש 9.2% ממניות טוויטר  

 בכ-3 מיליארד דולר. כשבוע לאחר מכן הציע לרכוש את מלוא הבעלות ברשת החברתית בתמורה ל-43 מיליארד דולר, פרמיה של כ-18% על מחיר השוק, הצעה שנדחתה על ידי המיליארדר הסעודי אל-וליד בן טלאל, מבעלי המניות הגדולים בחברה.

אפילו עבור האדם העשיר בעולם, 43 מיליארד דולר הם לא סכום פעוט, ובשוק מעריכים שכדי לגייס את הכסף לצורך השלמת הרכישה יצטרך למכור יותר מ-36 מיליון מניות של טסלה - כחמישית מהחזקותיו. לחלופין, למאסק יש אופציות של טסלה בשווי של 54.1 מיליארד דולר שאולי יוכל ללוות כנגדן.

Support Ukraine