המכרז נכשל, עובדי נמל אשדוד יקבלו רכבי יוקרה

לפני 6 שנים, 7 חודשים - 31 אוגוסט 2017, כלכליסט
המכרז נכשל, עובדי נמל אשדוד יקבלו רכבי יוקרה
מכרז הליסינג של הנהלת נמל אשדוד לא זכה להיענות, והנמל ירכוש כעת רכבים ללא הנחה. באילו רכבים מדובר?

בהיעדר קופצים על מכרז הליסינג החדש של נמל אשדוד, הנהלת הנמל התקפלה והעובדים יקבלו את הרכבים המאובזרים יותר, כך נודע ל"כלכליסט".

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כלכליסט", נמל אשדוד פרסם מכרז ליסינג למאות מכוניות מדגמים שונים ומכמה קבוצות, החל במכוניות מיני וכלה בטנדרים. אלא שהרכבים שנמל אשדוד דרש במכרז הליסינג היו בחלקם הגדול רכבים מרמות הגימור הבכירות. לדוגמה, בעוד שברוב המכרזים נדרשת סובארו אימפרזה המשפחתית ברמת הגימור הבסיסית עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים, בנמל אשדוד דרשו מכונית בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים והנעה כפולה.

גם טויוטה קורולה המשפחתית, שנפוצה בעיקר ברמת הגימור הבסיסית בחברות הליסינג, נדרשה על ידי נמל אשדוד דווקא ברמת הגימור הגבוהה. כתוצאה מכך הגישו רוב חברות הליסינג המשתתפות לנמל אשדוד הצעות מחיר גבוהות יחסית, זאת מכיוון שעל המכוניות המאובזרות חברות הליסינג אינן מקבלות הנחות מהותיות.

כתוצאה מכך הודיעה חברת נמל אשדוד במכתב רשמי מאגף הרכש כי היא דוחה את המכרז. במכתב ציינה מחלקת הרכש כי היא מבקשת מחברות הליסינג להגיש הצעות מחודשות. אלא שלנוכח העובדה שבנמל אשדוד לא שונו הקריטריונים לרמת האבזור של המכוניות, נאלצו בנמל אשדוד לקבל את הצעות המחיר המקוריות והיקרות.

על פי מסמכי נמל אשדוד, החברה הזוכה במכרז היא lease4u, זרוע הליסינג של קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן.

מחברת נמל אשדוד נמסר: ״מכרז הליסינג הפומבי שניהלנו על פי חוק חובת המכרזים, בו התבקשו החברות המציעות להעמיד רכבים פרטיים ורכבי תפעול ממגוון יצרנים, התנהל באופן שיוויוני ותחרותי והסתיים בהצלחה. אנו דוחים על הסף כל אמירה הגורסת אחרת. עובדי נמל אשדוד, הזכאים על פי הסכמי העבודה לרכב ליסינג, מקבלים רכבים בסטנדרט הנהוג בחברות הממשלתיות ובמגזר הציבורי״.

Support Ukraine