לקחי הקורונה נלמדו בתל אביב: עיריית תל אביב הודיעה על הסבת 11 רחובות ברחבי העיר למדרחובים בשבועות הקרובים, בהם תינתן עדיפות להולכי רגל ואמצעי תחבורה נקיים אחרים. בכך תצטרף עיריית תל אביב לעיריות נוספות בעולם, החל בלונדון וכלה בציריך, שהחליטו להעניק עדיפות לאמצעי תחבורה בלתי מזהמים באזורים מוגדרים.
מדובר בניסיון לבחון לראשונה לקחים שנלמדו מתקופת הקורונה, בנושא הפחתת זיהום אוויר באזורים שבהם התנועה צומצמה משמעותית. לפי העירייה, בימים האחרונים החלו אנשיה בפעולות יידוע והסברה בקרב התושבים ובעלי העסקים ברחובות הרלוונטיים.
הרחובות שיוסבו בהדרגה למדרחובים בחודש הקרוב הם:
אשתורי הפרחי, שיחובר לכיכר בזל; נחלת בנימין, במקטע שבין הרחובות קלישר לרוטשילד; רחוב הארבעה, במקטע בין הרחובות קרליבך לדה וינצ'י; רחוב פלורנטין, בין הרחובות בן עטר, ויטאל וקורדובירו/פרנקל; רחוב העלייה השנייה, בסופי שבוע בלבד; רחוב דניאל, בין הרחובות הכרמל והרברט סמואל; אלוף בצלות, בין הרחובות נחלת בנימין והשוק; רחוב נג'ארה, במהלך מקדים לסגירה הצפויה של הקטע במסגרת עבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה, הצפויות להתחיל בעוד מספר חודשים; סמטת בית הבד, בשעות הערב והלילה; רחוב יוסי בן יוסי; ורחוב סגולה.
בנוסף מתוכננת הרחבת מדרחוב שינקין, על ידי הרחבת זמני פעילות המדרחוב בימי שישי בבוקר ובצהריים בין הרחובות רוטשילד עד אלנבי, לשימוש הולכי הרגל ורוכבי האופניים; והרחבת מדרחוב לוינסקי, בין רחוב השוק לרחוב הרצל, שיהפוך למדרחוב 24/7.
בנוסף, העירייה צפויה להציג בשבועות הקרובים תוכנית מיוחדת להאצת השימוש באופניים ברחבי העיר וצפויה לכלול הרחבה משמעותית של היקף שבילי האופניים בעיר.
כפי שנחשף בכלכליסט, משרד התחבורה פרסם לפני כשבועיים תוכנית ראשונה שמיועדת להסדיר את היחסים בין הלכי הרגל ורוכבי האופניים במרחב הציבורי. התוכנית כוללת הגדרות לרוחבן של מדרכות ברשויות עירוניות אשר מיועדות לשמש הולכי רגל, הוראות לבניית נתיבי אופניים וגם רמזורים מיוחדים שמיועדים לשימוש רוכבי האופניים והקורקינטים.
חדשות קשורות