שלוש שנים אחרי השקת הדור החמישי של סקודה אוקטביה, היא זוכה למתיחת פנים לא דרמטית, אבל אחת שדווקא יכולה לסייע לה מאוד בשוק העיקרי שלה בארץ.
למרות הביקוש הרב ליונדאי אלנטרה ולטויוטה קורולה ההיברידיות, נותרה האוקטביה משפחתית הבנזין היחידה שנותרה מבוקשת, בעיקר בקרב לקוחות הליסינג, האחרונים כמעט שעוד שומרים אמונים לסוג המרכב הזה.
אולם רבים נרתעו מגרסת ה-1,000 סמ"ק טורבו הבסיסית, עם 110 כ"ס, במכוניות בגודל הזה, וגרסת ה-1,500 סמ"ק (150 כ"ס) הייתה יקרה משמעותית. אז במסגרת העדכון בוטלה גרסת ה-1,000 סמ"ק, וה-1,500 סמ"ק מוצע בשתי גרסאות: עם 115 כ"ס ושוב עם 150 כ"ס, שתיהן היברידיות קלות עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. סקודה לא מציגה עדיין את נתוני צריכת הדלק, כך שיהיה מעניין לראות אם המנוע המוגדל שמר על הנתונים הטובים של המנוע הקטן. מעניים אם הביצועים שודרגו.
גרסת ה-RS הספורטיבית התחזקה גם היא ומנוע ה-2,000 סמ"ק שלה מפיק כעת 265 כ"ס, 20 כ"ס יותר מבעבר. גרסת ה-2,000 סמ"ק הרגילה ממשיכה וגם גרסאות הדיזל. מי שעוד נעלמה מההיצע היא גרסת הפלאג אין.
העדכונים העיצוביים כוללים לפי הספר פנסים חדשים מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים גדל מסך המולטימדיה מ-8 ורבע או 10 אינץ' ל-10 עד 15 אינץ', תלוי בגרסה. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', ותפעול קולי שעושה שימוש ב-ChatGPT. שקעי ה-USB שודרגו ל-45 וואט, פי 3 מהנוכחיים.
נוספה אפשרות להחנות את הרכב באמצעות אפליקציה מהנייד, כאשר הנהג ניצב מחוצה לו ומבקש לחנות בחנייה צרה שלא תאפשר לו לפתוח את הדלת.
מערכת בקרת העייפות משתמשת כעת ממידע ממערכת הסטייה מנתיב ולא רק מההגה.
האוקטביה החדשה תגיע לישראל ברבעון השלישי השנה.