ב-6 לדצמבר 2018 תירשם נקודת ציון היסטורית מוטורית מקומית. יצרנית הרכב הצ'כית סקודה, בבעלות קונצרן פולקסווגן תשיק בבכורה עולמית את הדגם החדש של המכונית הקומפקטית שלה הסקאלה בישראל, אליה יגיעו עיתונאי רכב מאירופה.
אירוע זה הוא חוליה נוספת בשיתוף פעולה הולך ומתהדק בין סקודה למיזמי סטארט-אפ ישראליים בתחום הרכב החכם תחת חברת בת של סקודה בשם " סקודה אוטו DigiLab ישראל" ומופעלת על ידי צ'מפיון מוטורס היבואנית של סקודה לישראל.
שלוש מערכות טכנולוגיות חדשות, פרי פיתוח של חברות ישראליות נמצאות במרכז שיתוף הפעולה, כאשר שתיים מהן כבר עתידות לפעול בקרוב בדגמי סקודה העתידיים והשלישית נמצאת בבדיקה.
שתי הטכנולוגיות שיוטמעו במכוניות הן של חברת Uveye ושל Anagog. הראשונה מייצרת מערכת סריקת רכב ב-360 מעלות באמצעות מצלמות היקפיות. התמונה שמייצרות המצלמות בונות תמונה תלת מימדית של המכוניות ובה סקירה של חריגות כמו נזקים לגחון, למרכב, שחיקה של הצמיגים, נזילות ועוד. מערכת כזו במרכזי השירות או בחברות השכרה וליסינג תביא לתמונה מדויקת של מצב הרכב במהירות וביסודיות.
הטכנולוגיה השניה, של Anagog היא מערכת איסוף נתונים ממשתמשי סמארטפונים, ובעזרת בינה מלאכותית ממליצה על שירותים המותאמים לאופי השימוש של הלקוח. מחניה, תדלוק, הצעות ביטוח ועוד.
הטכנולוגיה השלישית שכעת נמצאת בשלב הבחינה, היא דווקא המעניינת יותר. Chakratec פיתחה טכנולוגיה לאחסון אנרגיה לטעינת מכוניות חשמלית, שתאפשר פריסה של תחנות טעינה מהירה באיזורים מרוחקים. הרעיון הוא אגירה של חשמל גם בהזנה במתח נמוך כמו מרשת החשמל ואחסון שלו באופן קינטי. אחסון קינטי, הוא טכנולוגיה מתקדמת שמסובכת להסברה ואני אפילו לא הולך לנסות, אבל היי, אם זה לא יעבוד זו בעיה של סקודה.
מה שמעניין פה יותר הוא בעצם ההודאה שסקודה עומדת להציג מכונית חשמלית. כאן זה נהייה מעניין באמת. צפו להודעה רשמית בעניין הזה בקרוב.
חברת איתוראן תספק מערכות ניטור וניהול ציי רכב לשגרירות ארצות הברית בישראל. מערכות ניטור הנהיגה איתוראן SAFETY. המערכת עושה שימוש בחיישני תאוצה וב-GPRS לניטור ותיעוד הנהיגה, מאפשרת זיהוי של אירועים חריגים כמו בלימות, סטיות חדות, האצות חזקות, מהירות ועוד.
שירות נוסף הוא מערכת ניהול ציי הרכב של איתוראן, איתוראן ONLINE. המערכות יותקנו ב-68 כלי רכב, פרטיים ומסחריים של השגרירות.
הונדה הודיעה כי במסגרת רענון הדגם שיעבור ה-HRV, הג'יפון הקטן של החברה, הוא יקבל גרסת ספורט עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו. בנוסף למנוע החזק, יקבל הדגם שורת עדכונים לשלדה ולבולמים שישפרו את היכולת הדינאמית שלו.
מנוע ה-1.5 ליטר טורבו, הזהה לזה שנמצא בהונדה סיוויק הנוכחית יספק 182 כ"ס ב-5,500 סל"ד עם תיבת ההילוכים הידנית או ב-6,000 סל"ד בשימוש בתיבת ההילוכים הרציפה. נתון המומנט שונה גם הוא בין סוגי התיבות, כאשר עם זו הידנית הוא יעמוד על 24.5 קג"מ ב-1,900 סל"ד ועם תיבת ההילוכים הרציפה 22.4 קג"מ ב-1,700 סל"ד.
כדי לספק את היכולת לפנות טוב יותר, מגיע ה-HRV ספורט עם בולמים אקטיביים, שמקשיחים את עצמם בהתאם לכוחות המופעלים על השלדה, כדי לשמור את הרכב מאוזן ככל האפשר וגם לשכך טוב יותר את הזעזועים בנהיגה על כבישים משובשים. גם ההגה שונה והוא מציג תגובה חדה יותר בתחילת ההפניה לפי הונדה.
בתא הנוסעים שני מושבים ספורטיביים מלפנים ושילובי צבעים שיהיו ייחודים לגרסה זו. חיצונית מקבלת הגרסה טיפול שכולל השחרה של גימורי הכרום של ה-HRV הרגיל וגריל חלת דבש. עוד תוספות הן חצאיות צד, ספוילר קדמי, פגוש אחורי אגרסיבי יותר עם שתי יציאות מפלט, תאורת לד ועדשות פנסים אחוריים מושחרות, וקשתות גלגלים תפוחות במעט.
חדשות קשורות