5 טון חימר: כך מתחילים לייצר סיאט חדשה

לפני 7 שנים, 10 חודשים - 15 יוני 2016, Walla!
5 טון חימר: כך מתחילים לייצר סיאט חדשה
סיאט פותחת את שערי מפעל הייצור ומאפשרת להתרשם מצוותי העיצוב של החברה הספרדית לקראת השקת רכב הפנאי אטקה. משולחן השרטוט, אל הכביש הציבורי. צפו

סיאט היא בין חברות הרכב היחידות בעולם שכל תהליך התכנון של מכוניותיה, החל משלב הרעיון, לשלב השרטוט, החימר, המחשב וכלה הפיתוח נעשה כולו בספרד. כחלק מקונצרן פולקסווגן, המטה של סיאט במרטורל אחראי לכמה מהמכוניות החשובות ביותר באירופה והנמכרות מסוגן, בהן האיביזה, הטולדו, הלאון ובקרוב בכבישים - רכב הפנאי אטקה (לו נערוך נהיגת מבחן ממש בשבועות הקרובים).

לקראת השקתו הרשמית של הקרוסאובר הקומפקטי, פתחה סיאט את שעריה בפני הגולשים ומציגה תמונה מוחשית כיצד נולד רכב חדש על ידי האנשים שחתומים על העיצוב הסופי, מערכות הפנים, עיצוב החלל הנוסעים וכל מה שנלווה להעמדת רכב סדרתי באולמות התצוגה. כדי לקבל מושג לגבי היקף העבודה, סיאט מספרת שבמסגרת הכשרת הקונספט משתמשים ב-5 טון חימר, מעל טון אחד של צבע, 1,000 שרטוטים ולמעלה מ-1,400 שעות עבודה (עוד בטרם עוברים לפלדה ולפלסטיקים).

תהליך הפיתוח בסיאט, מורכב משמונה שלבים עיקריים:

1. קווי היסוד לרכב עוברים לאישור הדרגים הגבוהים, ומשם קובעים מה בידיוק יהיה ה-DNA של הרכב ואיפה ימוצב בין רכבי החברה.

2. שרטוטים ואיורים. "אנחנו בעצם שואלים, איך הרכב צריך להראות, ומה אנחנו רואים במוחנו", כך מסביר חואם סאלה, אחד ממעצבי החברה הבכירים.

3. מייצרים תמונת מחשב שתסייע לדייק בפרטים הקטנים ביותר של תכנון השלדה והמרכב החיצוני.

4. עוברים למודל החימר. הגוש שישמש את המעצבים והמהנדסים שוקל 4 טון - פי 2 מהרכב האמיתי ומופקד בידיהם של האנשים האמנותיים ביותר בחטיבת העיצוב, שמגלפים את החימר ומחליקים משטחים חיצוניים עד לקבלת מראה של רכב אמיתי לכל דבר.

5. דגם החימר מוקפא בצורתו הסופית ועובר לאישור המהנדסים.

6. בחירת גוונים פנימיים וחיצוניים. "זה בסופו של דבר עניין אופנתי ואדריכלי" אומר ג'ורדי פונט, מנהל בקרת הצבעים. "אנחנו משתמשים בקומבינציה של 100 אפשרויות ו-1,000 ליטר עד שמגבשים החלטה".

7. תכנון המושבים. "נוחות ומראה מהודר", אלה הם הקווים שמנחים אותנו, אומר חואם סאלה. "יש פה שיתוף פעולה גם עם האנשים שתופרים הכול, ובוחרים את הריפוד המתאים ביותר לרכב".

8. עיצוב חלל הנוסעים וסביבת הנהיגה. "הכול צריך להיות מוכוון כלפי הנהג", אומר ג'ורדי פונט. "אנחנו קודם כל שואלים את עצמנו איך למקם את צג המגע ואח"כ דואגים למה שיש מסביב למערכת ההיגוי. העיצוב הפנימי מונחה על ידי פונקציונליות. שואלים למשל, איפה הכי נוח יהיה להניח את הטלפון הנייד, או משקפי השמש, בקבוק השתייה". פונט מציין בסיכום הדברים, כי העבודה נמשכת לעתים 4 שנים, משלב הקונספט הראשוני, ועד להשקת הרכב בכבישים.

כיום, סיאט מעסיקה מעל 14 אלף עובדים בשלושה מרכזי פיתוח בספרד: מרטורל, ברצלונה ומפעל נוסף בחבל קטלוניה. לחברה עוד שני מפעלי הרכבה מחוץ לגבולות ספרד, בהם המפעל בצ'כיה בו יורכב אטקה, מפעל בפורטוגל שמייצר את אלהמברה ומפעל בסלובקיה שאחראי על ייצור סיאט מיי. ב-2016, סיאט מייצאת מכוניות ל-75 מדינות ברחבי העולם.

Support Ukraine