העבירה הקטלנית ביותר בישראל היא אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, כך עולה מדו"ח מיוחד של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המתפרסם היום. הדו"ח מסכם את מה שברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מגדירים כ"עשור של מגמות בבטיחות בדרכים" ומתייחס לשנים 2007 עד 2016. עבירה זו אחראית ל-20.2% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות שתועדו בשנת 2016.
במקום השני לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עביר אי ציות לתמרור ולרמזור האחראית ל-13.9% מכלל התאונות הקטלניות נכון לשנת 2016. במקום השלישי, כך על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נמצאת נהיגה במהירות מופרזת האחראית ל-13.4% מתאונות הדרכים הקטלניות, ואילו במקום הרביעי נמצאת סטייה מנתיב, עבירה האחראית ל-11.7% מכלל התאונות הקטלניות. אחריה במקום החמישי נמצאת אי שמירת מרחק עם 7.3% מכלל התאונות הקטלניות שתועדו בשנת 2016.
נתון מעניין מצביע על שינוי מגמה בהתפלגות העבירות: בהשוואה ל-2007, אז גורמי תאונות הדרכים היו שונים. כך לדוגמה טוענת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהגורם הנפוץ ביותר לתאונות קטלניות לפני עשור היה פנייה, נסיעה לאחור וסטייה מנתיב, עבירות אלה היו אחראיות ל-23% מן התאונות הקטלניות נכון לשנת 2007. במקום השני דאז היתה מהירות מופרזת שהיתה אחראית בשנת 2007 ל-18% מן התאונות הקטלניות ואילו במקום השלישי דאז ניצב אי מתן זכות קדימה להולכי רגל: 13%.
מקום רע באמצע
בנוסף לניתוח הגורמים לתאונות משווה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים גם בין שיעור ההרוגים בישראל להרוגים במדינות OECD אחרות - בהתבסס על כמה הרוגים נרשמו למיליארד קילומטרים של נסיעה. בהיבט זה, המתייחס לשנת 2015, המובילה היא קוריאה, שם נרשמו 15.5 הרוגים לכל מיליארד קילומטרים של נסיעה. במקום השני נמצאת צ'כיה עם 14.4 הרוגים למיליארד ק"מ. אחריה ניו זילנד (7.4 הרוגים לכל מיליארד ק"מ), בלגיה (7.3) ארה"ב (7.0), סלובניה (6.7) וגם יפן (6.6) וצרפת (5.9). סטטיסטית, ישראל נמצאת במצב טוב מהן עם 5.9 הרוגים למיליארד קילומטרים. אך ישנן מדינות בהן האזרחים בטוחים יותר בכל הקשור בקטל בכבישים: נכון ל-2015 דנמרק, שוויץ, הולנד, גרמניה ונורבגיה נחשבו בטוחות יותר.