מחיר הדלק יעלה בכ-1% ויעמוד על 6.14 שקלים לליטר בנזין

לפני 6 שנים, 4 חודשים - 29 נובמבר 2017, גלובס
Illustration
Illustration
מחיר ליטר בנזין 95 בשירות עצמי יעלה ב-8 אגורות רשות ההגבלים בוחנת את הסרת הפיקוח על מחיר הבנזין שטייניץ: "מוכן לשקול הסרה חלקית ומדורגת של הפיקוח"

מחירי הדלק שבפיקוח יעודכנו בלילה בין חמישי לשישי (30.11.2017-1.12.2017). המחיר המרבי לליטר בנזין 95 נטול בשירות עצמי יהיה 6.14 שקלים לליטר - עלייה של 8 אגורות מהחודש הקודם (1.32%). באילת יעמוד המחיר על 5.24 שקלים לליטר, עלייה של 6 אגורות (1.16%).

תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 17 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

לפני כשבוע חשף "גלובס" כי רשות ההגבלים בוחנת את הסרת הפיקוח על מחיר הבנזין. שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ התבטא בתגובה ואמר כי הוא "מוכן לשקול הסרה חלקית ומדורגת של הפיקוח על מחיר הבנזין. אנחנו ממתינים לדוח של הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא, והעניין ייבחן ברצינות ובזהירות הנדרשת".

הרקע לדברים - מחקר המתבצע בימים אלה על ידי הרשות להגבלים עסקיים בנושא התחרות בשוק הסולר, והארכת השימוע בנושא התחרות הגאוגרפית בתחנות הדלק ומחיר הבנזין. ברשות מעוניינים לבדוק כיצד הסרת הפיקוח ממחיר הסולר הובילה להגברת התחרות בין תחנות הדלק על מחירו, ואם תהיה הצדקה לכך, להמליץ בנושא זה למשרד האנרגיה גם בהקשר של שוק הבנזין. תוצאות המחקר על הסולר יתקבלו לדברי הרשות תוך כשבוע.

בעדכון המחירים הקודם (סוף חודש אוקטובר), נותרו המחירים ללא שינוי.

Support Ukraine