"מבין כלי הרכב החצי-אוטונומיים טסלה היתה מעורבת בהכי הרבה תאונות"

לפני שנה, 9 חודשים - 18 יוני 2022, כלכליסט
"מבין כלי הרכב החצי-אוטונומיים טסלה היתה מעורבת בהכי הרבה תאונות"
כך עולה מדו"ח ראשון של ארגון הבטיחות האמריקאי, שבחן את התאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב אוטונומיים וחצי-אוטונומיים - כלומר כאלה המצוידים במערכות בטיחות אקטיביות. יצרניות בולטות נוספות "המככבות" בדו"ח: הונדה, סובארו ופורד

ארגון הבטיחות הפדרלי האמריקאי (NHTSA) מפרסם היום (ד') את מסקנותיו ביחס למחקר ראשון שנערך על ידו בנושא תאונות דרכים שבהן היו מעורבים רכבים אוטונומיים ורכבים סמי-אוטונומיים המצוידים במערכות בטיחות אקטיביות (כלומר, מערכות שמסוגלות לבלום או להסיט את ההגה באופן עצמאי). 

על פי תוצאות המחקר, שנערך בין החודשים יולי 2021-מאי 2022, מבין כלי הרכב המצוידים במערכות אלה - הרכבים שהיו מעורבים בהכי הרבה תאונות היו אלה של טסלה. על פי הדו"ח, מתוך 392 תאונות דרכים אשר נחקרו על ידי הארגון בתקופה האמורה, 273 היו של מכוניות טסלה אשר היו במצב טייס אוטומטי (אוטופיילוט), מצב הנחשב מבחינת הארגון לנהיגה בהסתמך על מערכות בטיחות סמי-אוטונומיות.

במקום השני ברשימה נמצאת הונדה עם 90 תאונות אשר תועדו במהלך התקופה. אחרי הונדה נמצאת סובארו שעשר תאונות של מכוניותיה (אשר מצוידות במערכת ה-EYESEIGHT של היצרנית) תועדו – ואחרי סובארו נמצאות בהתאמה פורד במקום הרביעי (חמש תאונות) וטויוטה במקום החמישי (ארבע תאונות).

 לצד הדיווח הראשון מסוגו על תאונות במצב נהיגה סמי אוטונומי פורסם גם דוח על תאונות רכב אוטונומי, מהן עולה כי בין יולי 2021 למאי השנה תועדו 62 תאונות של מכוניות של WAYMO. אחרי WAYMO נמצאת במקום השני TRANSDEV עם 34 תאונות – ובמקום השלישי שירות הרכב השיתופי האוטונומי של ג'נרל מוטורס קרוז- עם 23 תאונות.

Support Ukraine