המשרד להגנת הסביבה מעוניין להגדיל את היצע המוניות ההיברידיות הנוסעות בכבישי הארץ ויקצה ביחד עם קק"ל 21 מיליון שקל למענקים לרוכשי המוניות ההיברידיות בשנת 2018 ואילך, כך עולה מתוכנו של מסמך של המשרד שהגיע לידי "כלכליסט".
בשלהי 2016 הודיע המשרד להגנת הסביבה לראשונה על יוזמה לעידוד רכישת מוניות היברידיות. במסגרת היוזמה הוקצה סבסוד ממשלתי בגובה כ-30 מיליון שקל שנועד לסבסד את רכישתן של כ-1,500 מוניות – כלומר הטבה של 20 אלף שקלים לרוכש מונית. הקצאת הסבסוד נקבעה באמצעות מכרז, והזוכה היחידה היתה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה שהייתה גם היחידה שהשתתפה דאז במכרז.
כעת, בשונה משנת 2017, היצע הדגמים ההיברידיים הזמינים לנהג הישראלי גדל באופן משמעותי הודות לחדירת דגמים כגון יונדאי איוניק, מה שהביא להחלטה להגדיל את היצע המכוניות ההיברידיות שיהיה זמין לנהגי מוניות שיחפצו בהטבה בשנת 2018. על פי מסמכי המשרד להגנת הסביבה, במאי הקרוב יוקצה תקציב נוסף, של כ-21 מיליון שקל שייועד לסבסוד רכישת כ-1,000 מוניות היברידיות. במפתיע, למרות היעד השאפתני הראשוני של המשרד להגנת הסביבה במכרז הראשון: 1,500 מוניות היברידיות, המסמך של המשרד להגנת הסביבה מציין כי עד כה נרכשו מאות מוניות היברידיות של טויוטה. עם זאת – ההטבה לנהגי מוניות שיחפצו בטויוטה היברידית עדיין תקפה ותהיה תקפה עד שלהי השנה הבאה.
נקודה חשובה נוספת המופיעה במסמך המתייחס למכרז החדש נוגעת לאפשרות לשתף בו גם יבואני רכב מקבילים. בנוסף, נהגים שמוניותיהם ההיברידיות יסובסדו יחויבו להדביק על מכוניתם מדבקה המציינת שרכישת הרכב סובסדה על ידי המשרד להגנת הסביבה – וקק"ל.