החלה התייקרות של כלי רכב בהשפעת המחסור בשבבים וקשיי האספקה. בדרך כלל מחירוני רכב חדש שמתפרסמים בתחילת חודש ינואר הם המחירונים שבהם ניכרות התייקרויות. אבל השנה, כך נודע ל"כלכליסט", יש כבר יבואנים שמייקרים דגמים מסוימים.
לדוגמה, במיצובישי התייקרו כמה דגמים של האאוטלנדר הפופולרי: כך, עד החודש הנוכחי גרסת הבסיס של מיצובישי אאוטלנדר עלתה 178,900 שקל, וכעת המחיר הוא 183,900 שקל. גרסתו היותר בכירה של האאוטלנדר - הלקשורי, שעלתה 214,900 שקל, תעלה כעת 221,900 שקל.
להערכת גורמים בענף, במהלך השבועות הקרובים צפויים יבואנים נוספים להודיע על התייקרויות. היבואנים שמודיעים כעת על התייקרויות אינם מחזיקים במלאי והמכוניות שלהם יגיעו רק בשנה הבאה, מה שמאפשר להם לא לחכות למחירון ינואר, בידיעה שהמתנה לינואר לא תשפיע על צבר ההזמנות. מיצובישי אאוטלנדר מהווה דוגמה טובה לרכב עתיר טכנולוגיה, שיש בו הרבה שבבים במערכות המולטימדיה והבטיחות, מה שגורם ליצרנית לשלם יותר עבור הרכיבים הטכנולוגיים - ובסופו של דבר להעביר בדרך זו או אחרת את ההתייקרות אל הצרכן הישראלי.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", כמה יבואני רכב החלו כבר במהלכי העלאת מחירים "שקטה" באוגוסט האחרון, אך אלה היו יבואני רכב אירופיים. כעת, כך ניכר, עליות המחירים מגיעות גם לדגמי ליבה יפניים.