פרשת הזיופים: מיצובישי תפצה לקוחות בכ-500 מיליון דולר

לפני 7 שנים, 9 חודשים - 24 יוני 2016, גלובס
פרשת הזיופים: מיצובישי תפצה לקוחות בכ-500 מיליון דולר
יצרנית הרכב השישית בגודלה ביפן הודתה כי זייפה נתוני צריכת דלק של 20 דגמים, וזאת לאחר שלפני כחודשיים מסרה כי זייפה נתונים רק של קומץ מכוניות מיני המשווקות ביפן בלבד . תפריש השנה כ-50 מיליארד ין לפיצוי הלקוחות

ענקית הרכב היפנית מיצובישי הודתה היום (ו') כי זייפה נתוני צריכת דלק ביותר דגמים מאשר הודיעה לפני כחודשיים, עת התפוצצה הפרשה שמטלטלת את תעשיית הרכב ביפן. מיצובישי העריכה היום כי עלות הנזק שנגרם לה כתוצאה מזיוף הנתונים נאמדת בכ-50 מיליארד ין (כ-480 מיליון דולר) והיא תפריש השנה סכום זה כדי לפצות לקוחות שנפגעו מהפרשה.

בשלהי אפריל מיצובישי הודיעה כי היא מזייפת את נתוני צריכת הדלק שלה בקומץ מכוניות מיני שנמכרות ביפן בלבד וזאת כדי לשפר את נתוני הקילומטראז' ברכביה. היא הודתה כי היא עושה זאת כבר 25 שנה. היום, יצרנית הרכב השישית בגודלה ביפן הודתה כי היא זייפה נתונים של 20 דגמים שנמכרו בין השנים 2006 ל-2016.

בעקבות הפרשה מספר בכירים בחברה התפטרו מתפקידם, ביניהם נשיא החברה טטסורו אייקוואה. בנוסף הפרשה הובילה את מיצובישי לבקש סיוע מאחותה היפנית ניסאן, וחתמה עימה על הסכם לפיו האחרונה תעביר לה 2 מיליארד דולר בתמורה ל-34% ממניות השליטה בחברה. כמו כן מניית מיצוביש איבדה יותר מ-50% מערכה מאז התפוצצה הפרשה. 

Support Ukraine