סקנדל מיצובישי: לחצו על המהנדסים לשפר את צריכת הדלק

לפני 7 שנים, 9 חודשים - 2 יוני 2016, Walla!
סקנדל מיצובישי: לחצו על המהנדסים לשפר את צריכת הדלק
מיצובישי מוטורס מודה כי הופעל לחץ אגרסיבי על המהנדסים של החברה להשיג נתוני צריכת דלק משופרים. הנשיא יתפטר מתפקידו בעוד חודש על רקע סקנדל הונאת הדלק

זה אולי טריוואלי לציין שמהנדסי מיצובישי אחראים לסקנדל הונאת הדלק, אבל בצעד הגון (אחרון) של ראשי המותג בצמרת, הם מודים שהם אלו שיצרו את האווירה להכשרת המעשים הפסולים. "אנחנו אלו שבעצם לחצנו על העובדים באגרסיביות, ואפשרנו לסביבה השלילית הזו להתפתח ולבצע שינויים בכלי רכב, שהם פשוט אסורים", כך אומר מנכ"ל מיצובישי אוסאמו מסוקו ל'בלומברג'.

כזכור, מהנדסי מיצובישי הגדילו את לחץ האוויר בצמיגים כדי לקבל תוצאות טובות יותר בצריכת הדלק, אולם לאחר שנחשפה השערורייה, מכירותיה של מיצובישי צללו ב-50% וערך מניותיה ב-40%, מה שפתח את הדלת להשתלטות של ניסאן על 34% מכוח ההשפעה בדירקטוריון והפיכתם לגוף הגדול ביותר בו.

ההודאה מגיעה חודש בודד לפני התפטרותו של נשיא מיצובישי, טטסורו איקווה, שהגיע לעמדת הנשיאות לפני כשנתיים. במיצובישי מוטורס העריצו את עבודתו במותג היפני בו בילה במשך 15 שנים בתפקידים שונים, ולפחות בשלב הזה, אין ראיה חד משמעית שקושרת אותו להונאה. עם זאת, בכלי התקשורת בצרפת, מציינים כי זה היה מעורב בפיתוחו של מיצובישי eK Wagon, שנכלל ברשימה השחורה של כלי הרכב שעברו שינויים. על רקע דברים אלו, הוא לקח אחריות על מעשיו, והחליט להתפטר ב-24 ביוני.

בניסאן, שהיא למעשה בעלת השליטה המרכזית במיצובישי מוטורוס, הגיבו בחוסר שביעות רצון להתפטרותו של הנשיא היפני אותו הם מעריכים מאוד, ולפי דברים שאמר לאחרונה קרלוס גוהסן היושב בפסגת רנו-ניסאן, הם יעשו מאמץ גדול להשאיר אותו בסביבה.

Support Ukraine