קיה סטינגר GT במבחן הטוקבקים

לפני 5 שנים, 7 חודשים - 20 ספטמבר 2018, Walla!
קיה סטינגר GT במבחן הטוקבקים
אז קיה מעמידה מכונית סדאן גדולה וספורטיבית מאוד, גובה עבורה סכום לא נמוך בכלל ואפילו אנחנו הופתענו מעוצמת התגובות אליה. אז בפעם הראשונה, בנוסף להתרשמות הנהיגה שלנו, קבלו את קיה סטינגר GT במבחן הטוקבקים

יש מכוניות שמהרגע הראשון שאתה רואה אותן או שומע עליהן, ברור לך כבר באיזה צד אתה. מאזדה מיאטה, מכונית לנהיגה טהורה או רכב מעצבי שיער? אבארת' 500, הפיאט היקרה ביותר אי פעם או שד פיתולים מדליק? למבורגיני קונטאש, תאונת עיצוב ותכנון מצערת או מכונית הפנטזיה המוחלטת? וזה ממשיך הלאה והלאה, האמר H3, ב.מ.וו X6, פיאט מולטיפלה, DS7 קרוסבק, כן, הרשימה הזו ארוכה מאוד.

כי כל מכונית שהיא שונה מאוד, היא גם מכונית שמאיימת על אנשים מסוימים, מאיימת על התפיסה המוכרת, הקיימת, הידועה והמקובלת שלהם אודות העולם שסביבם. התפיסה הזו שמסדרת להם את כל הדברים במשבצות שלהם. מה עם הפעם ההיא לפני 28 שנים בתחילת שנות ה-90 כאשר אודי החליטה לשנות כיוון ולהתחרות מול ב.מ.וו או מרצדס?

אז תכירו את קיה סטינגר, המצטרפת הטריה מאוד לחבורה הזו. זה לא שקיה עשתה מעשה אודי, וכרגע נשים בצד את פיטר שרייר המעצב שעבר לקיה מאותה אודי לפני כעשור, היא לא משנה את המעמד שלה - אבל היא כן מציגה מכונית אחרת לגמרי מכל מה שהיא עשתה עד עכשיו. וזה צעד שמעורר הרבה, אבל הרבה מאוד אמוציות מכל הצדדים.

הפעם, החלטתי לעשות את המבחן הזה אחרת לגמרי, לקחת את התגובות של הגולשים ודרכן לנסות לפצח את המכונית הכל כך שונה הזו.

אופטימה עם סטרואידים

ממש לא חמוד, ממש לא. סטינגר ואופטימה חולקות את הסמל בחזית בלבד. לסטינגר מנוע V6 אורכי עם שני מגדשי טורבו, ההנעה היא אחורית. בעוד לאופטימה מנוע היברידי או דיזל והנעה קדמית. למעשה היא קרובה יותר לקרניבל, זה אותו מנוע V6 3.3 ליטרים שנמצא גם שם, אבל כמו שאמרת, עם המון סטרואידים. מספיק סטרואידים ל-370 סוסים ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש. תאוצות הביניים מופלאות, והעסק הזה גם פונה ברמה שהיא הפתעה בפני עצמה, לא רק "בשביל מכונית של קיה" אלא ברמה מעולה נקודה, יחסית לכל דבר שהוא לא מכונית ספורט טהורה.

הכל טוב ויפה אך האוטו מעוצב נורא לטעמי. פשוט משעמם וחסר השראה. מעדיף את הניסן מקסימה או שברולט אימפלה. יפות חזקות ומחיר שפוי.

טוב, אז עיצוב הוא אכן עניין של טעם, וגם בסטינגר יש דברים שפחות אהבתי בעצמי. "כונסי האוויר" על מכסה המנוע הם סתם חתיכות פלסטיק שמודבקות אליו וגם כיסויי המראות בכרום. אלו דברים שחשבנו שנשארו אי שם בשנות ה-90 על כל מיני הונדה סיוויק קופה וניאונים בגחון. אבל במפגש פנים אל פנים, היא דווקא מרשימה מאוד עם יציבה נמוכה וחישוקי הענק האלו. בהחלט מושכת את העין.

לא יעזור הקוריאניות לעולם לא יגיעו לרמה של הגרמניות כמו מרצדס, ב.מ.וו ואודי, מנוע זה לא הכל. יש דברים מעבר, כמה שהיא מכונית שרירים עדיין נראית כמו קיה פורטה. לעומת זאת מספיק לראות מרצדס CLA רמה בסיסית ולהבין כמה היא איכותית.

אז אולי תחשוב שוב על הדוגמה של ה-CLA בטח הנוכחית, שלא בטוח שזו אמת מידה לאיכות. אבל אתה צודק, בישיבה בתוך המכונית, למרות חומרי הדיפון המצוינים, הבד הנעים על הקורות הפנימיות והאלומיניום המוברש, יש כאן הרבה יותר מדי מתגים שהם בגזרת הריו-פורטה-סטוניק, במיוחד הפלסטיק במראה הכסוף שהדבר האחרון שהוא משדר זה "יוקרה". יש גם את מערכת המולטימדיה היעילה, אבל עם מראה מאוד פשוט.

למרות איכות חומרים גבוהה, יש יותר מדי מתגים פשוטים מדי. אגב, מרצדס ביקשה בחזרה את פתחי המיזוג ואודי את ידית ההילוכים.

גם בידוד הרעשים הרבה פחות טוב מהמקובל במכוניות יוקרה. למעט כבישים סופר חלקים ואיכותיים (אותם אפשר למנות על כף יד אחת) היא מעבירה הרבה יותר מדי רעשי כביש פנימה. אגב, היא דווקא מעבירה פחות מדי מהרעשים ה"נכונים" – צליל המנוע אנמי ורחוק מלהשתוות לביצועים.

ואמרת נכון, מנוע זה לא הכל, אבל הוא הרבה. מה שכן, תיבת ההילוכים פה, אעפס, החוליה החלשה מאוד בעסק הזה. היא עושה ככל העולה על רוחה, לא תמיד עקבית בניהול ההילוכים העצמאי שלה וזה שהיא מעבירה הילוכים על דעת עצמה במצב הידני, זה כבר ממש לא מקובל במכונית ספורטיבית.

האגזוזוים מייצרים פחות מדי רעש קרבי ואקשן שהיא ראויה לו

Support Ukraine