+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1373, סה"כ - 15766

קיה סטינגר GT במבחן הטוקבקים

20 ספטמבר 2018 - Walla!

קיה סטינגר GT במבחן הטוקבקים

אז קיה מעמידה מכונית סדאן גדולה וספורטיבית מאוד, גובה עבורה סכום לא נמוך בכלל ואפילו אנחנו הופתענו מעוצמת התגובות אליה. אז בפעם הראשונה, בנוסף להתרשמות הנהיגה שלנו, קבלו את קיה סטינגר GT במבחן הטוקבקים

יש מכוניות שמהרגע הראשון שאתה רואה אותן או שומע עליהן, ברור לך כבר באיזה צד אתה. מאזדה מיאטה, מכונית לנהיגה טהורה או רכב מעצבי שיער? אבארת' 500, הפיאט היקרה ביותר אי פעם או שד פיתולים מדליק? למבורגיני קונטאש, תאונת עיצוב ותכנון מצערת או מכונית הפנטזיה המוחלטת? וזה ממשיך הלאה והלאה, האמר H3, ב.מ.וו X6, פיאט מולטיפלה, DS7 קרוסבק, כן, הרשימה הזו ארוכה מאוד.

כי כל מכונית שהיא שונה מאוד, היא גם מכונית שמאיימת על אנשים מסוימים, מאיימת על התפיסה המוכרת, הקיימת, הידועה והמקובלת שלהם אודות העולם שסביבם. התפיסה הזו שמסדרת להם את כל הדברים במשבצות שלהם. מה עם הפעם ההיא לפני 28 שנים בתחילת שנות ה-90 כאשר אודי החליטה לשנות כיוון ולהתחרות מול ב.מ.וו או מרצדס?

אז תכירו את קיה סטינגר, המצטרפת הטריה מאוד לחבורה הזו. זה לא שקיה עשתה מעשה אודי, וכרגע נשים בצד את פיטר שרייר המעצב שעבר לקיה מאותה אודי לפני כעשור, היא לא משנה את המעמד שלה - אבל היא כן מציגה מכונית אחרת לגמרי מכל מה שהיא עשתה עד עכשיו. וזה צעד שמעורר הרבה, אבל הרבה מאוד אמוציות מכל הצדדים.

הפעם, החלטתי לעשות את המבחן הזה אחרת לגמרי, לקחת את התגובות של הגולשים ודרכן לנסות לפצח את המכונית הכל כך שונה הזו.

אופטימה עם סטרואידים

ממש לא חמוד, ממש לא. סטינגר ואופטימה חולקות את הסמל בחזית בלבד. לסטינגר מנוע V6 אורכי עם שני מגדשי טורבו, ההנעה היא אחורית. בעוד לאופטימה מנוע היברידי או דיזל והנעה קדמית. למעשה היא קרובה יותר לקרניבל, זה אותו מנוע V6 3.3 ליטרים שנמצא גם שם, אבל כמו שאמרת, עם המון סטרואידים. מספיק סטרואידים ל-370 סוסים ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש. תאוצות הביניים מופלאות, והעסק הזה גם פונה ברמה שהיא הפתעה בפני עצמה, לא רק "בשביל מכונית של קיה" אלא ברמה מעולה נקודה, יחסית לכל דבר שהוא לא מכונית ספורט טהורה.

הכל טוב ויפה אך האוטו מעוצב נורא לטעמי. פשוט משעמם וחסר השראה. מעדיף את הניסן מקסימה או שברולט אימפלה. יפות חזקות ומחיר שפוי.

טוב, אז עיצוב הוא אכן עניין של טעם, וגם בסטינגר יש דברים שפחות אהבתי בעצמי. "כונסי האוויר" על מכסה המנוע הם סתם חתיכות פלסטיק שמודבקות אליו וגם כיסויי המראות בכרום. אלו דברים שחשבנו שנשארו אי שם בשנות ה-90 על כל מיני הונדה סיוויק קופה וניאונים בגחון. אבל במפגש פנים אל פנים, היא דווקא מרשימה מאוד עם יציבה נמוכה וחישוקי הענק האלו. בהחלט מושכת את העין.

לא יעזור הקוריאניות לעולם לא יגיעו לרמה של הגרמניות כמו מרצדס, ב.מ.וו ואודי, מנוע זה לא הכל. יש דברים מעבר, כמה שהיא מכונית שרירים עדיין נראית כמו קיה פורטה. לעומת זאת מספיק לראות מרצדס CLA רמה בסיסית ולהבין כמה היא איכותית.

אז אולי תחשוב שוב על הדוגמה של ה-CLA בטח הנוכחית, שלא בטוח שזו אמת מידה לאיכות. אבל אתה צודק, בישיבה בתוך המכונית, למרות חומרי הדיפון המצוינים, הבד הנעים על הקורות הפנימיות והאלומיניום המוברש, יש כאן הרבה יותר מדי מתגים שהם בגזרת הריו-פורטה-סטוניק, במיוחד הפלסטיק במראה הכסוף שהדבר האחרון שהוא משדר זה "יוקרה". יש גם את מערכת המולטימדיה היעילה, אבל עם מראה מאוד פשוט.

למרות איכות חומרים גבוהה, יש יותר מדי מתגים פשוטים מדי. אגב, מרצדס ביקשה בחזרה את פתחי המיזוג ואודי את ידית ההילוכים.

גם בידוד הרעשים הרבה פחות טוב מהמקובל במכוניות יוקרה. למעט כבישים סופר חלקים ואיכותיים (אותם אפשר למנות על כף יד אחת) היא מעבירה הרבה יותר מדי רעשי כביש פנימה. אגב, היא דווקא מעבירה פחות מדי מהרעשים ה"נכונים" – צליל המנוע אנמי ורחוק מלהשתוות לביצועים.

ואמרת נכון, מנוע זה לא הכל, אבל הוא הרבה. מה שכן, תיבת ההילוכים פה, אעפס, החוליה החלשה מאוד בעסק הזה. היא עושה ככל העולה על רוחה, לא תמיד עקבית בניהול ההילוכים העצמאי שלה וזה שהיא מעבירה הילוכים על דעת עצמה במצב הידני, זה כבר ממש לא מקובל במכונית ספורטיבית.

האגזוזוים מייצרים פחות מדי רעש קרבי ואקשן שהיא ראויה לו

 

 

 

 

 

 

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAutoMotorautonomous carautonomus carAutopilotavtoVAZbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedEICMAelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeIIHSInfinitiinfotainmentintelIPOiranisisIsraeljaguarjapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia riokia sorentoKia SoulKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitlexusLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowminiMitsubishimitsubishi ASXmobileyemotorcyclemotorsportnavigationNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstrikestudysubarusubaru ascentsubaru forestersubaru XVsupercarssuvsuzukiSwedentakatatarifftaxitechnologyterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota priustrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatesususaVolkswagenvolvoVolvo XC40vwVW Polowaymowazeyamahayandexаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортинфраструктуракамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל מוקהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכרמיאלכרמליתלליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב ברנומובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן מקסימהנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקורקינטקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראליריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורה
מכור את הרכב שלך